הקדמה | מבוא לחכמת הקבלה | קבלה לעם | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / קבלה לעם / מבוא לחכמת הקבלה / הקדמה
קבלה לעם

הקדמה

בשנים האחרונות, העניין בחכמת הקבלה הולך וגובר. אם עד לפני כמה עשרות שנים, בשלהי המאה ה-20, מעטים למדו את החכמה ואפשרויות הלימוד היו מוגבלות למדי, הרי שבתחילת המאה ה-21, מיליונים ברחבי העולם לומדים את חכמת הקבלה בצורה כזו או אחרת, ולימוד החכמה נעשה נגיש הרבה יותר. היום אפשר ללמוד את חכמת הקבלה באמצעות שיעורי קבלה המועברים בשידור חי בערוצי הטלוויזיה ובאינטרנט, באמצעות שיעורי קבלה פרונטאליים המועברים בכל רחבי העולם בשפות שונות, או באמצעות עשרות ספרים (מקור ופרשנות על המקור) שפורסמו בשנים האחרונות.

לפי חכמת הקבלה, אין פלא בכך. למעשה, לפי כתבי המקובלים, אנחנו נמצאים בתחילתו של תהליך, שבסופו תתפוס חכמת הקבלה מקום מרכזי בחיי כל אדם בעולם, כשיטה לפתרון הבעיות הגלובליות והאישיות ההולכות ומחריפות בעולם כולו.

הסיבה לכך נעוצה בטיבה של החכמה. חכמת הקבלה היא מדע על החוקים המנהלים את הבריאה כולה. חוקים אלה נסתרים מאיתנו, ומשום שאיננו מודעים להם, שוב ושוב אנחנו פועלים נגדם ומזמינים מהם תגובה נגדית, שלילית. כתוצאה מכך מתגלה המשבר העולמי, שמטביע את חותמו בכל תחומי החיים של האדם המודרני, הן ברמה הגלובלית והן ברמה האישית. לימוד חוקי הבריאה הנסתרים, באמצעות חכמת הקבלה, הוא הפתרון לבעיות אלה. ומכאן העניין ההולך וגובר בחכמה זו.

אלא שהתכלית של חכמת הנסתר גבוהה ונשגבת הרבה יותר מפתרון הבעיות המתגלות בעולם הזה. המקובלים כותבים שעצם גילוי החוקים של הבריאה, הנסתרים מאיתנו לעת עתה, מביא לגילוי מציאות אחרת מזו הנגלית לנו בעולם שלנו: מציאות רוחנית, נצחית ושלמה, שגילויה הוא תכלית הבריאה כולה ותכלית חיי כל אדם.

ומכיוון שלבריאה כולה יש תכלית, דבר אינו קורה במקרה. ודאי שלא תהליכים משמעותיים כל כך כמו אלה הנגלים לנגד עינינו בפתחה של המאה ה-.21 בכל ספרי הקבלה, שנכתבו במשך אלפי שנים ובהם פותחה החכמה, כתוב כי הבריאה כולה וכל אחד מחלקיה מתפתחים בהתאם לתוכנית מסוימת, שתכליתה, כפי שנכתב לעיל, היא גילוי הרוחניות. לפי תוכנית זו, כותבים המקובלים, הגענו בימינו לשלב מיוחד, שבו האנושות כולה מוכנה לגילוי המציאות הרוחנית. ולכן חכמת הקבלה מתגלה בעולם לאחר אלפי שנים של הסתרה.

חזרה לראש הדף
Site location tree