חוכמת הקבלה - חוכמת הנסתר | קבלה בעידן המדע | חוברות | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / חוברות / קבלה בעידן המדע / חוכמת הקבלה - חוכמת הנסתר

חוכמת הקבלה - חוכמת הנסתר

מכל המדעים שהאנושות מפתחת בהדרגה כדי לחקור את העולם הסובב אותנו, מדע חוכמת הקבלה מפתח אותנו באופן יחיד ומיוחד.  מלבד העולם שלנו, הנחקר באמצעות מדעי הטבע, קיים גם עולם נסתר מאיתנו הנחקר על ידי חוכמת הקבלה, הידועה גם כ"חוכמת הנסתר". אנו חשים  שהעולם הנסתר הזה קיים. סופרי המדע הבדיוני כתבו עליו רבות. מדוע אנו משערים שהוא קיים מבלי לראותו?  מאחר  שאנו מגלים רק חוקים חלקיים ומקוטעים של היקום, אנו מבינים שחייבים להיות חוקים כלליים יותר, הגיוניים יותר, המסוגלים להסביר את כל הגבולות של חיינו, של אישיותנו. אולם משהו חומק מעינינו ומחושינו, ולא נתפש על ידינו.

אנו מבינים שלו היו לנו חושים אחרים, שאינם ניתנים אפילו לתיאור,  נראה שהיינו חווים את העולם  מזווית רחבה יותר וביתר עמקות, באופן שונה. מאחר  שחושים אלה אינם עומדים לרשותנו, אי  ידיעת חוקי היקום גורמת לנו לתחושת אי נוחות עצומה. אנו סובלים, ולא יודעים אך  עלינו להתנהג זה אל זה ואל הטבע הסובב אותנו. כמו כן איננו רואים את גלגולי החיים, המוות והלידה שלנו.

הידע שלנו נקטע בשלב מסוים של חקירת העולם שלנו, ואנו נותרים חסרי אונים.

אף על פי  שקיימות שיטות רבות ומגוונות המפתחות במידת מה את היכולת שלנו לצפות מראש, לצאת אל מעבר לגבולותיהן של ההרגשות הרגילות, ההצלחה שאנו קוצרים היא קלושה ומזערית. אמנם אנו מסוגלים לצפות מראש באופן מעורפל,  אבל אין באפשרותנו להכיר באופן ברור, לדעת, לשלוט ולבוא בפעילות גומלין עם העולם הסובב אותנו.

האדם, יצור מפותח לכאורה , מרגיש עצמו חסר ישע ואבוד למרות ההתפתחות והקדמה. המסקנה המתבקשת כאן היא, שאיננו משיגים את הרצוי באמצעות פיתוח המחקר המדעי של העולם הסובב אותנו, ואנו חייבים להודות בכך ששורש הבעיה טמונה בחושים שלנו.

קיימת שיטה ברורה המאפשרת לפתח חוש נוסף, הנקרא "מסך", "אור חוזר", "החוש השישי" – חוש המאפשר לנו לראות, להרגיש את חלקי היקום שאינם מורגשים בחמשת החושים הרגילים שלנו. את חמשת החושים אנו מקבלים מלידה, ואת השישי עלינו  לפתח בהדרגה בכחות עצמנו.

מדע חוכמת הקבלה הופך להיות פופולארי יותר בזמננו, אף על פי  שעדיין מעטים הם בני האדם המבינים מדוע הוא נקרא מדע, מדוע הוא נסתר, מדוע הוא מגיע אל בני האדם כפי שהוא מגיע וכולי.  אותות המשיכה כבר גלויים לעין ומורגשים ברמת ההמונים, בהתאמה מדויקת לנבואות המקובלים לפני דורות רבים.

מה על אדם, שהתעורר בו הצורך הברור להבין את העליון, לעשות? להתחיל לפתח את ה"נקודה שבלב" על פי שיטה שאותה הורישו לנו מקובלים אחרים. אדם כזה מתחיל להרגיש בהדרגה, בגרף עולה, את העולם החיצוני, ולהבין את הסיבות למתרחש בעולם שלנו, מאחר שהוא  כבר רואה את התמונה הכללית של המרחב שאליו עולים כל האותות מפעולותינו, כחותינו ומחשבותינו.

ויותר מכך, הוא מתחיל לרכוש הערכה נכונה לגבי המתרחש, והעיקר – הוא מקבל יכולת להשפיע על חוקי המציאות והחברה. הוא לא רק יכול לחזות מראש, אלא ממש לשנות, ליצור מחר משלו. הכוחות האלה מתעוררים באדם על פי המידה שבה הוא רוכש טבע חדש, כלים רוחניים-מדעיים, ומתחיל לחשוב בקטגוריות של עולם המדע הרוחני.

חזרה לראש הדף
Site location tree