פתח דבר | משמעות החיים (חקירה ופתרון) | חוברות | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / חוברות / משמעות החיים (חקירה ופתרון) / פתח דבר

פתח דבר

האם שאלת את עצמך אי פעם מה הטעם בחייך?

אנשים המחפשים תמידית, השואלים עצמם שאלה זאת, אינם מתכוונים לדון בהיבט השכלי או הפילוסופי שלה, אלא מבקשים לדעת מה הם אכן חשים בעומק לבם. חדות השאלה ועוצמתה תלויים ישירות ובאופן הדוק במצב האדם והאנושות ברגע מסוים.

ספרון זה מיועד לאותם אלה שהבשילו ואשר שאלת הקיום מתעצמת והולכת בתוכם. כאן ניתנת להם ההזדמנות להכיר את השאלה על כל רבדיה, לעקוב אחר מסע בריחת האנושות משאלת הקיום, ולצפות בהשלכות ובתוצאות האיומות של בריחה זאת במציאות של ימינו.

שאלה בדבר משמעות הקיום שולחת שלוחות לכל תחומי החיים. אם נבין שכל התרחישים במציאות וכל ההתרחשויות בעולם נועדו לחייבנו לחקור את שאלת משמעות החיים, נחקור אותה ישירות ובכך נחסוך מעצמנו סבל מיותר.

בספרון הזה נעמוד מקרוב ומכמה נקודות מבט על השאלה בדבר משמעות החיים, או כפי שהיא שגורה בפי מקובלים, "מה הטעם בחיי?" על-מנת לעודד אתכם הקוראים, ולו לפרק זמן קצר, להקדיש מחשבה לשאלה בסיסית וחשובה זו, אשר תובילכם להעמיק בחקירה ולהגיע למקור קיומכם, למקור המדריך אתכם ולידיעה לשם מה אתם קיימים ומונהגים. הקבלה מציעה פתרון לכל השאלות הללו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"אכן, אם נשים לבנו להשיב רק על שאלה אחת מפורסמת מאד, בטוח אנכי שכל השאלות והספיקות הללו יתעלמו מן האופק ותביט אל מקומם ואינם. והיינו השאלה הזעומה הנשאלת מכל בני ירד, שהיא : מהו הטעם בחיינו? כלומר מספר שנות חיינו הללו, העולים לנו ביוקר כל כך, דהיינו מרבית היסורים והמכאובים שאנו סובלים בעדם, בכדי להשלימם על אחריתם, הנה מי הוא הנהנה מהם? או ביתר דיוק, למי אני מהנה?

והן אמת שכבר נלאו חוקרי הדורות להרהר בזה, ואין צריך לומר בדורנו זה, שלא ירצה מי שהוא אפילו להעלותה על הדעת. עם כל זה עצם השאלה בעינה עומדת בכל תוקפה ומרירותה, שהרי לעתים היא פוגשת אותנו בלתי קרוא, ומנקרת את מוחנו, ומשפילתנו עד עפר, בטרם שנצליח למצוא התחבולה הידועה, דהיינו, להיסחף בלי דעת בזרמי החיים, כדאתמול."

 

"בעל הסולם", הקדמה לתלמוד עשר הספירות, אות ב

חזרה לראש הדף
Site location tree