מיואש מכוחותיו עצמו | למה לא ביקשת? | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / למה לא ביקשת? / מיואש מכוחותיו עצמו

מיואש מכוחותיו עצמו

אין מצב יותר מאושר בעולמו של האדם, אלא בשעה שמוצא עצמו כמיואש מכוחותיו עצמו, כלומר, כי כבר יגע ועשה כל מה שמצוייר בכוחו לעשות ותרופה אין. כי אז ראוי לתפילה שלמה לעזרתו ית'. שהרי יודע בבטחה שעבודתו עצמו לא תביא לו התועלת, וכל עוד שמרגיש איזה כוח עבודה מצדו עצמו, אין תפלתו שלמה. כי היצר הרע מקדים עצמו, ואומר לו, שמחויב קודם לעשות מה שבכוחו, ואחר כך יהיה רצוי להשי"ת.

ועל ז"א: "רם ה' ושפל יראה" וכולי. כי אחר שהאדם מתייגע בכל מיני עבודות ומתאכזב הוא בא לשפלות אמיתית. שיודע שהוא השפל שבאנשים, כי אין לו שום דבר המועיל בבניין גופו, ואז תפלתו שלמה, ונענה מידו הרחבה.

(בעל הסולם, איגרת נ"ז)

 

מה חסר מאיתנו

איך אנחנו מבררים מצד אחד מה חסר, מה עלינו לעשות, באיזה מצב אנחנו צריכים להיות, כאשר מצד שני, ברור לנו שאנחנו לא מסוגלים לכלום, אנחנו לא בעלי הפעולה, אלא כל העבודה הזאת נקראת "עבודת ה' ", שרק הוא יכול לבצע, אלא על ידי הקדם הבקשה שלנו?

זאת אומרת, איך אנחנו ניגשים לרוחניות ולכל הפעולות הרוחניות באופן שעלינו לברר מה חסר מאיתנו, ואז פונים לבורא, שהוא יבצע, מכיוון שזו גאווה וטיפשות מצד האדם, אם הוא רוצה לעשות משהו, אם הוא עושה מאמץ, כמו ילד קטן שרוצה לבצע איזו עבודה שהיא למעלה מכוחותיו.

16.1.2018

 

איך לפנות

התנאי הראשון, הוא להיות מיואש באופן מוחלט מהעבודה, היגיעה וכוחותיו, התנאי השני, הוא הצורך לקבל כוח מהקבוצה, ביטחון, שאם יפנה לבורא יקבל תשובה בוודאות. התנאי השלישי הוא הידיעה איך לארגן נכון את הפנייה. אפילו בעולם שלנו, אם מישהו רוצה לפנות למשרד כלשהו, עליו לדעת איך לפנות, איך לרשום נכון את הבקשה, למי בדיוק לפנות, באיזו צורה וכולי, כי בכך מברר עד כמה ראוי לשאול וראוי לקבל תשובה. יש לזה הרבה תנאים.

5.5.2017

 

כדי שתצטרכו אותו

אם לא דורשים את הבורא, אז המאור המחזיר למוטבמגיע אליכם כדי לתקן משהו, כדי לעשות משהו, הכנות לקראת התיקון. הוא יבוא אליכם בתגובה למאמצים שלכם, אבל הוא יבוא בצורה, שתרגישו שלא עשיתם את מה שצריך, שיש איזו בעיה, תקלה. כלומר, הבורא יעזור לכם, אבל יעזור באופן תואם למצבכם, בייאוש, בלבול וחוסר אונים, כדי שתצטרכו אותו, כי אנחנו לא באמת מרגישים שצריכים אותו. אנחנו לא יכולים לעשות פעולה שאין בה את הבורא כמקור הכוח, המטרה זה העיקר, וכל היתר זה הזדמנויות ודבקות בבורא.

27.10.2017

 

למה כל כך קשה לבקש?

זה יגיע מנקודת חוסר האונים. אם רוצים מאד ומגלים שלא מסוגלים, אז מגיעה הרגשה כזאת של חוסר אונים, והרגשה וודאית שרק הבורא יכול לעזור. רק הבורא. זה צריך לבוא בצורה רגשית מהדחף להתחבר, ולעומתו חוסר היכולת להתחבר בינך לאחרים, ואז אתם מסכימים לתפילה מאין ברירה. מתי האדם פונה לבורא? כשאין לו ברירה, לכן ה'אין ברירה' הזה צריך להתגלות. הכלי הזה צריך להתגלות.

6.6.2018

 

כל הפעולות דרך הבורא

כל העבודה שלנו זה לעשות את כל הפעולות דרך הבורא.האור הנקרא "בורא", שהוא יעשה את הפעולות, אז זה נקרא תיקון. ואם אני עושה מאמץ, דווקא בזה אני רק מגביר את השבירה.

27.10.2017

 

עכשיו הכול תלוי בבורא

ייאוש מכוחותיו, זה לא ייאוש רגיל, זה מכוחותיו; זאת אומרת, אני נמצא כאן בשיא התפעלות, סוף סוף הגעתי למצב שעכשיו הכול תלוי ברוך ה’ בבורא , ולא כמו שחשבתי קודם בטעות שזה תלוי בי, אלא למעשה זה בדיוק ההיפך , כשאני מיואש מכוחותיי,אני דווקא מלא התפעלות על שעכשיו ברוך ה’ אני אצעק לבורא וזה יהיה כבר באמת מכל הלב, והוא יהיה מחויב לענות לי.

9.3.2018

 

ייאוש רוחני

ייאוש רוחני הוא כאשר אני לא יכול לגרום נחת רוח לבורא. אני לא יכול להעמיד כלי שהוא יכול להתגלות וליהנות,זו אחריותי לחבר נכון ימין ושמאל בצורה שהוא יתגלה שם כקו האמצעי ומזה ארגיש שהוא נהנה מהעבודה שלי. העבודה שלי היא ב"ויאנחו", מה שאני צריך להשיג זה הייאוש, שהוא הכלי, כי העבודה שלי היא ב"ויאנחו", להרגיש כאילו שאני בעצמי עושה משהו. אבל על ידי כל מיני יגיעות בעשירייה, כשאנחנו משתדלים ומשתדלים, ומקבלים את ההארה המיוחדת שנקראת "ייאוש", ואז אנחנו צועקים בהכרח. אלו תובנות שמתגלות בנו לפי סדר המדרגות; צועקים ומקבלים גילוי. גילוי - כלומר, איך אנחנו יכולים לעבוד עכשיו.

12.6.2018

 

הייאושים רק מכוונים אותנו

עד כמה שאנחנו משתדלים, אנחנו לא מסוגלים להתחבר ומתייאשים בכל פעם. אנחנו צריכים להבין שאין כאן מקום לייאוש, כי "כל אשר אוהב ה', יוכיח". זאת אומרת שהוא הבורא אוהב את האדם, ורוצה שהאדם יגיע לדרגת אהבה אליו,לכן הוא מלמד את האדם על ידי איזו מטרה בדיוק,אילו פעולות ואיזה מאמצים הוא צריך, כדי שיוכל לבוא לתפקיד. לכן הייאושים האלו רק מכוונים אותנו בצורה נכונה למקום, והצורה הנכונה היא תפילה. אנחנו רוצים שהבורא יבצע את הפעולה בכל צעד ושעל, כי תמיד יש לנו את עבודת ה', אבל בהקדם לבקשה שלנו ובהתאם אליה.לכן אנחנו נמצאים כאן כשותפים, אנחנו צריכים לתת חיסרון -"מחצית השקל" משלנו, ואז הבורא מבצע את הפעולה.

13.6.2017

 

התנאי הראשון

התנאי הראשון שלנו הוא לשכנע את עצמנו בכך שאם יש משהו שיכול לשנות את הגורל שלנו, את הגורל של כל העולם, זה רק הגילוי הנכון של הרצון, החיסרון. זהו הדבר שהוא ממש מכוון, שהוא קבוע, שהוא מדויק, אבל זה עדיין לא מספיק. זהו התנאי הראשון, אם אנחנו רוצים לתקן את עצמינו ואת העולם, זה רק בפנייה לבורא.

15.9.2017

 

שותפות

אני ממליץ לך לפנות קודם לבורא, לעשות איתו עסק, שותפות. "אני ואתה, אני מבקש ממך עזרה, תכוון אותי נכון ותיתן לי כוחות, מילויים, הכול כדי שאני אבוא אליהם, ואני אתן להם את כל מה שאפשר מכל הלב שלי, ומכל הכוח שאתה נותן לי", זהו.

27.10.2017

 

שהבורא ילווה אותנו

אני לא רוצה להסתמך על זה שאני והחברים שלי, אנחנו ביחד בעלי הפעולה, שאנחנו מבינים לאן להתקדם ואיך לבקש. אנחנו לא יודעים כלום, אנחנו פשוט רוצים שמהרגע הראשון שאנחנו נמצאים בפעולה, הבורא ילווה אותנו, יפתח לנו עיניים, יספר לנו איך אנחנו צריכים לדבר, איך אנחנו צריכים להתפלל, איזה חיסרון להכין, ובאיזו צורה. אנחנו רוצים שהוא יעשה את הכול ואנחנו נהיה נוכחים בזה.

זאת אומרת, יוצא שהמאמץ שלנו הוא לא לבצע את הפעולה, אלא לדרוש מהבורא שהוא יבצע את הפעולה הזאת, לא חשוב איזו. אלא כל הזמן לפנות אליו ולדרוש ממנו, מאפס ועד גמר התיקון, ועל זה המאבק שלנו נגד האגו שלנו. שבמקום שיש לנו עסק עם פרעה, אנחנו רוצים להיות בעסק עם הבורא, זהו. רק לזה להתכוון במאמצים. כי אנחנו חושבים שאנחנו יכולים לעבוד נגד האגו, ולהתגבר, אבל אנחנו לא יכולים לעשות כלום, שום דבר. אלא עלינו להעמיד את הבורא כל פעם במרכז המחשבה, במרכז הפעולה, בביצוע, בהכוונות, בכל. על זה המאבק, בזה אנחנו קובעים שהוא אחד, ואין עוד מלבדו, ודבוקים בו. רק לדרוש ממנו להיות בכל הבחן, מהתחלה ועד הסוף, "אני ראשון ואני אחרון".

20.3.2017

 

זקוק לכוח חיצון

אני מתחיל להבין שאני זקוק לכוח חיצון, כדי להתעלות מעל הטבע שלי אני חייב את האור העליון, המאור המחזיר למוטב, רק הוא יכול לעזור לי, ואז, בצורה טבעית, אני, כתוצאה מזה שאני מיואש, אני מתחיל לפנות.וכאן זו עוד עבודה:אני פונה ואני מרגיש בצורה אינסטינקטיבית, שאני פונה עבור עצמי. אז מה לעשות? איך אברח מזה שאני חושב כל הזמן על עצמי? גם לזה אני צריך את המאור המחזיר למוטב שינתק אותי מלחשוב על עצמי, אלא על החברים, ויותר מזה לחשוב על הבורא.

בצורה מלאכותית, אני מתחיל לחשוב על "סוף מעשה" ולבנות תפילה. אבל כל זה רק בתנאי שאני עובד בקבוצה ואני מתייאש. כי אחרת אני בוודאי חושב שאני מסוגל לכל. בלי ייאוש אי אפשר.

5.5.2017

 

המ"ן הנכון שהבורא יעשה את הפעולה

איך אנחנו קובעים בתוך החברה שלנו שעלינו לגלות חיסרון, מ"ן, וכל היתר "ה' יגמור בעדי"? איך אנחנו צריכים להכין את המ"ן הנכון כדי שהבורא יעשה את הפעולה?יכול להיות שאנחנו פשוט מתעקשים כמו חמור לפני הקיר, שאנחנו רוצים לעבור את הקיר, אבל זה לא ניתן. איך אנחנו מכינים את עצמנו, איך אנחנו מחזיקים את עצמנו, מעודדים את עצמנו, שעלינו לעשות רק חצי מהעבודה? מה אנחנו רוצים שיהיה, ולבקש שהבורא יעשה? איך אנחנו מארגנים את עצמנו? כי אחרת נראה לנו שזה קשה. זה לא קשה, זה ממש לא אפשרי. לתקן את הכלים, לסדר את הכלים, לחבר אותם נכון, להתעלות למעלה מהרצון שלנו, לעשות משהו עם עצמנו, ודאי שזה לא ניתן. איך אנחנו מסוגלים, אם אנחנו רק רצון לקבל? אבל מה שחשוב לנו זה לברר מה כן היינו רוצים שיהיה, כי אז זה יקרא "מ"ן". אם אנחנו מתארים לעצמנו כמה שיותר את המצב העתידי הנכון, זו העבודה שלנו, וזה מה שאנחנו צריכים להעלות לבורא. אז איך אנחנו מבררים בכל פעם את מה שתלוי בנו, מה שאנחנו צריכים לעשות? לא שוכחים, כולנו יחד תומכים זה בזה, ובשמחה, מפני שאם נבקש, הבורא יבצע.

16.1.2018

 

תפילה שנובעת מהריקנות שבלב

במילוי התנאים האלה, התפילה היא תפילה שלמה. היא נובעת מהריקנות שבלב. ככל שהחיסרון חזק יותר ממה שנדרש, כך התפילה חזקה יותר, וכל הזמן הוא מתפלל על נפשו. "נפשו" זה כבר לא הוא, האדם, זה כבר איסוף הרצונות שבהם מתגלה הבורא.

24.3.2017

חזרה לראש הדף
Site location tree