מבוא | כרך ד | שיחות על שלבי הסולם | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / שיחות על שלבי הסולם / כרך ד / מבוא
הרב ד"ר מיכאל לייטמן

מבוא

"שיחות על שלבי הסולם" הוא אוסף נדיר של שיחות יומיות, שעורך כבר שנים הרב מיכאל לייטמן עם תלמידיו, על מאמרי "שלבי הסולם" של המקובל הרב ברוך אשלג. השיחות הוקלטו ונאספו על ידי התלמידים, והחל משנת 2002 עובדו על ידיהם לסדרת ספרים המתארת את כל השלבים של הדרך הרוחנית.

לכל שיחה מקדים הרב דברי פתיחה, שמבארים ומסבירים את השלב הרוחני, שמתאר המאמר. לאחר מכן הוא מְפנה מקום לשאלות תלמידיו, הנשאלות מתוך מצבו הפנימי של כל אחד ואחד.

הרב, שחש את השאלה מעבר לביטוי המילולי שלה, קשוב תמיד למהות השאלות ועונה עליהן אחת לאחת, בבהירות ובחדות, ובהסבריו הפשוטים והעמוקים פורש את סדר המצבים הרוחניים שעל האדם לעבור בסולם הרוחני.

המארג הזה קורה מדי יום, בשעות הקטנות של הלילה. הרב עם תלמידיו שוקדים על חקירת הדרך הרוחנית על בסיס מקורות חוכמת הקבלה. כל מפגש כזה נחלק לשני חלקים עיקריים:

א) חלק "ההכנה" - קריאת מאמר או מכתב מכתבי בעל הסולם ורב"ש, המלווה בשיחה ובתשובות על שאלות. זהו חלק המכין את הכוונה הפנימית של התלמיד לקליטת הכוח הרוחני הגלום בספרי הקבלה המקוריים.

ב) חלק "הלימוד" - לימוד מבנה העולמות והספירות מתוך ספרי המקור: ספר "הזוהר" ו"תלמוד עשר הספירות", והתחברות לכוח הרוחני שהחדירו המקובלים בספריהם.

לאחר שנים ארוכות של לימוד הקבלה, הולכת ומתגבשת השיטה הגלומה במקורות הקבלה ומיועדת דווקא לדור שלנו. השיטה פשוטה, בהירה ומפורטת, והיא המבטיחה לכל אדם מימוש עצמי והשגת תכלית חייו.

חזרה לראש הדף
Site location tree