ה. עליית מדרגה | קבלה כדרך חיים | הספר הפתוח | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / הספר הפתוח / קבלה כדרך חיים / ה. עליית מדרגה
הרב ד"ר מיכאל לייטמן

ה. עליית מדרגה

כשתתחילו להכשיר את עצמכם בשיטה של חוכמת הקבלה, תמצאו את עצמכם במצב שבו תוכלו להשפיע על ההשגחה העליונה. נתאר לרגע, שנכנסנו למעלית עשויה מזכוכית כדי לעלות מהאכסדרה לקומת הגג. אנחנו מסוגלים לעלות מקומה לקומה במעלית זו רק במידת ההתפתחות הרוחנית שלנו, כלומר, במידת תיקון התכונות האגואיסטיות שלנו והשתוותן לתכונות העולם העליון.

כל קומה שבה המעלית נעצרת נקראת "ספירה". קיימות שבע ספירות עיקריות וכל אחת מורכבת מעשר "תת ספירות", ובסך הכל שבעים קומות. בהתאם למספר הקומה שאליה הגיע האדם, ובהתאם לתדירות המאמץ שהוא משקיע בעליה הרוחנית שלו (שהרי המעלית איננה עולה באופן אוטומטי) בהתאם לכך הוא מסוגל להשפיע על היקום, על הגורל שלו ועל גורלם של אחרים. יכולת ההשפעה של האדם על היקום נובעת מכך שהעליה הרוחנית שלו מבטאת את דרגת התיקון שלו, את יחסו הבוגר והאחראי לגבי מה שעליו לעשות והדרך לעשות זאת.

זוהי מהות כל העבודה שלנו-לעלות לדרגות רוחניות גבוהות יותר כדי שנוכל, באופן מעשי ומוחשי ביותר, להשפיע על תהליכים גלובאליים בעולם שלנו ובחברה. המערכת הפועלת בשבעים הקומות היא מערכת לניהול העולם שלנו לרבות ניהול הגורלות של כל בני האדם. ההשגחה העליונה משפיעה על העולם שלנו באופן כזה שמכריחה כל אחד מאתנו, במוקדם או במאוחר, להיכנס אל תוך המעלית ולהתחיל לעלות כדי להשפיע על גורלו.

איך האדם מסוגל להשפיע על ההשגחה העליונה? אם הוא נמצא, לדוגמה, בקומה הארבעים, בדרגה ארבעים, זה אומר שהוא מסוגל להשתתף בכל מה שמשפיע עליו מתחת לדרגה הזו ולקבוע את גורלו. מדרגה ארבעים ומעלה-עדיין אינו מסוגל להשפיע, מכיוון שטרם הגיע לשם. באופן זה כל מה שמגיע אליו מלמעלה, גורם לו הרגשה שלילית. והטעם לכך הוא שלא יוכל להירגע וישאף לעלות הלאה, עד הדרגה הגבוהה ביותר. זה תהליך רוחני שכל אחד מאתנו יצטרך לעבור. בסופו של דבר כולנו נגיע לקומה העליונה, הקומה השבעים, שבה מרכז הפיקוד והשליטה. בינתיים אנחנו כולנו מתמהמהים באכסדרה, בקומת הכניסה.

לפי תוכנית הבורא, היהודים הם הראשונים שצריכים להתחיל לעלות, ולכן כל הסבל והניסויים האלה באים במטרה להכריח אותנו להתחיל לעלות. אבל אנחנו, ברוב טפשותנו, ממשיכים להיאחז בעמים האחרים, אלה אשר נמצאים אתנו בקומת האכסדרה. הם שונאים אותנו בגלל זה, הם רוצים לגרש אותנו, כאילו אומרים: "הלאה מכאן! התחילו לעלות ואנחנו נלך אחריכם. אתם מפריעים לכל השאר, עוצרים את כולנו, אתם הסיבה לכל הסבל בעולם." זו התמונה שאנחנו רואים כיום בעולם ועם כל יום שחולף היא מתבהרת עד כי רבים כבר מסוגלים לראות אותה. מטרת הבריאה היא להעלות את האנושות לקומה השבעים. כאשר האדם, כיצור העליון בכל היקום, יהיה כך באמת, הוא יהיה מסוגל להשפיע על היקום ולנהלו, באופן נכון ביותר, באופן שלם. בתוך הטבע קיים מנגנון האבולוציה שדוחף את כלל האנושות, עם אחרי עם (ואנו ראשונים בתור)להפוך ליצור העליון, ובמציאות שלנו, למלך הבריאה.

חזרה לראש הדף
Site location tree