נספח | הספר הפתוח | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / הספר הפתוח / נספח

נספח

"האם ידעת ש...?"

משה רבנו-מדען מקובל או מנהיג? מימי אברהם ועד לכותב ספר הזוהר (רשב''י) היו מקובלים גדולים רבים. הגדול מכולם היה משה. שלא כמקובלים אחרים, זכה בעצמו לא רק לגילוי סוד הבריאה, אלא קיבל מהבורא הוראה להעביר את הידע הזה בצורה מסוימת לכלל האנושות, לתאר את הגילוי הזה, ולהקים קבוצה של תלמידים. שום מקובל לפניו לא הצליח לעשות זאת.

המשך למאמר >>
חוכמת הקבלה כפתרון

המציאות מובילה את האדם לגילוי שכל ההתפתחות שלו, שנמשכה אלפי שנים, בכלכלה, בתרבות, בבריאות, בטכנולוגיה ובחברה, נכשלה, ושכל היחס שלו לעולם, לחברה ולעצמו הוביל אותו למבוי סתום, בכל הערוצים. בעבר פתר האדם את בעיותיו על ידי מלחמה או בהחלפת התפתחות טכנולוגית בהתפתחות תרבותית ובמיני חלופות אחרות שמצא לעצמו, אבל עכשיו הכול כבר הגיע למבוי סתום.

המשך למאמר >>
בין קבלה למדע

זה תקופה ארוכה אנו מקיימים קשרים הדוקים ורציפים עם מדענים ממוסדות מחקר מובילים ברחבי העולם. הקשרים הטובים שנרקמו בינינו לבין מדענים וחוקרים מארצות הברית משמחים אותי וממלאים אותי סיפוק רב. במסגרת קשרים אלה התקיימה לפני כחודשיים סדרת הרצאות ברחבי ארצות הברית, בין היתר באוניברסיטאות ברקלי ואילינוי, בשיתוף הפרופסור דניאל מאט ובהשתתפות מדענים רבים.

המשך למאמר >>
חזרה לראש הדף
Site location tree