דבר העורך | חוויה ושמה קבלה | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / חוויה ושמה קבלה / דבר העורך
הרב ד"ר מיכאל לייטמן

דבר העורך

זמן רב לפני שרבים מאיתנו התחברו לאינטרנט וזמן רב לפני שזה הפך למאגר המידע הגדול והנפוץ ביותר בעולם, פתח הר' מיכאל לייטמן אתר להפצת חוכמת הקבלה לכל העולם. כבר אז הוא ראה בדמיונו איך החוכמה, שקיבלו המקובלים מ"המקור העליון", חוצה ימים ויבשות ומחלחלת ללא שום מגבלה טכנית לליבו של המחפש משמעות אמיתית לחייו, ומבקש לספק בדרך זו תשובות לשאלות בוערות על תכלית החיים.

חזונו הפך למציאות חיה ונושמת: האתר הוא הנפוץ ביותר ברשת האינטרנט העולמית, וכל הידע העצום של המקובלים מובע בו בצורה פשוטה ומובנת ב-21 שפות, ומגיע ללא הגבלה לכל אדם בעולם שמעוניין לדעת עליו.

באופן טבעי, הפצת הידע הזה בין כל האנשים בעולם והתרחבות העיסוק בקבלה, הביאו לפניות יומיומיות ולשאלות מכל אותם האנשים שנתוודעו לכוחה של הקבלה, ושברצונם לפתור את בעיות החיים. דרך רשת האינטרנט העולמית, פונים תושבי כל העולם לרב שיושב בישראל ומבקשים עזרה בכל תחומי החיים: בחירת דרך בחיים, עזרה בהבנת הלימוד ועצות כלליות בתחומים שונים.

הפניות החוזרות-ונשנות הללו הפכו במשך הזמן לפורום מסודר של שאלות ותשובות, בהנהלת הרב, שבו כל אחד יכול להגיב על מה שנאמר ולשאול על עניינים שטורדים אותו. השאלות והתשובות המופיעות בספר זה בונות תמונה מאוד ברורה של משמעות הקבלה בחיינו, את תפישת-החיים שצריכה להיות לנו אחרי שנכיר ונדע את העולם העליון-שרק הוא משפיע על חיינו בעולם הזה.

מאחר שהתשובות של הרב מובאות בשפות שונות, נאלצתי לעשות מלאכת תרגום דקדקנית לעברית כדי להביא את דבריו כלשונם. למרות שתרגום אינו מקור, חוכמת הקבלה נכתבת תמיד בעברית וכל התשובות של הרב הן בהשראת כתבי המקובלים הגדולים, מה שעוזר מאוד לשמור על רוח הדברים גם בתרגום החוזר לעברית.

אני מודה לכל אותם אנשים שעסקו בעבודה הגדולה של הוצאת הספר לאור ומקווה שכל אחד מהקוראים ימצא בספר את התשובות לעצמו ואת הכיוון הנכון לחייו, כשבידיו נתון עולם התוצאות-ועל-ידי שליטה בעתידו ובגורלו ישיג שלווה, שליטה וביטחון.

חזרה לראש הדף
Site location tree