פרק ב מ"ב | שער מ"ד | ספר עץ חיים | האר"י | כתבי מקובלים נוספים | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / כתבי מקובלים נוספים / האר"י / ספר עץ חיים / שער מ"ד / פרק ב מ"ב

פרק ב מ"ב

והנה עתה נבאר פרטיות זעיר ונוקבא דאצילות ואחר כך נבאר שאר עולמות אבי"ע הנה זעיר אנפין שבאצילות יש בו י' ספירות פרטיות ובכל אחד יש בו ג' בחי' כלים חיצון אמצעי ופנימי הרי הם ל' כלים י' פנימית תוך י' אמצעית תוך י' חיצונים ובתוכם בחי' חיות העצמוח שהם הנשמה שלהם ונתחלק לנרנח"י והנפש מתלבשת בנה"י דאו"א בבחי' החיצוניות בתוך י"ס דכלים הנקרא אחור והרוח מתלבשת בנה"י דאו"א האמצעיים תוך הי"ס דכלים אמצעים והנשמה מתלבשת בנה"י דאו"א הפנימיים תוך י"ס דכלים פנימים ובתוכם נשמה לנשמה היא חיה ובתוכם היא יחידה ובחי' העצמות הם י' הויות מנוקדות קמץ ופתח הנזכר בתקונים כל הויה בספירה א' די"ס דז"א ה' אחרונה שלה מתלבש בכלי דאחור ו' בכלי אמצעי ה' בכלי פנימי י' תוך כולן וקוץ י' הם תוך כולם וג' כלים אלו הם דמיון מוח לב כבד שהם משכן לנר"ן והנוקבא דז"א גם בה י"ס ל' כלים ובתוכם עצמות נר"ן כו' אלא שאינו כמו הז"א שיש בו הוי"ה א' בכל ג' כלים שיש בכל ספירה וספירה שבו רק בנוקבא אין בה עצמות רק הוי"ה א' כוללת כל הי"ס שלה ואין בה ניקוד כלל וה' אחרונה היא נפש לכל י' כלים דאחור ו' הוא רוח מתלבש תוך י' כלים אמצעים ה' היא נשמה מתלבשת בי"ס כלים פנימיים שבה י' חיה תוך כולן קוץ י' היא יחידה תוך כולן וכל אות מאלו נחלקת לי' סמכין הנזכר פרשה תצוה שכל הוי"ה היא עיקר וכל אותן סמכין כולם הם בזאת הוי"ה שהוא עצמות דנוקבא דז"א דאצילות אמנם א"א ואו"א גם הם ע"ד הנ"ל בודאי אלא שלא קבלתי ממורי זלה"ה אם יש בכ"א מהם ל' כלים או ך' ע"ד הנזכר במ"א לפי שאין באו"א בדעת שלהם רק ב' כלים לכל א' ועד"ז יהיה בכל י"ס דא"א וכן באו"א וצ"ע. אמנם עולם הבריאה הוא ע"ד עולם האצילות וגם שם לא קבלתי ענין א"א ואו"א רק זו"ן דבריאה לבד והנה נוקבא דז"א דאבי"ע הוא ל' כלים אחרים ובתוכם העצמות והנשמה שלהם בסוד נר"ן אמנם הנפש שלהם המתלבש בי' כלים דאחוריים הם ענין אותן החיות הנזכר פ' פקודי דרמ"ו ע"א וז"ל כיון דאתבסמו רוחא ברוחא ואתכלילו כחדא כדין נפיק חד נהורא דסלקא ונחתא ואתי על ד' שורין ד' אופנים ואיהו חיותא דשליט עלייהו ואיקרי בזק האי בזק נהיר ושלטא על כל אילין אופנים כו' אך ההיכלות עצמן והאופנים ומלאכים כולם הם בחי' י' כלים והרוח שלהם המתלבש בי' כלים אמצעים הם ענין רוחין הנ"ל שבכל חד וחד יש בו חד רוחא וכן בכל היכל והיכל והנה הג' כלים דאחור שהם בחי' נפש וגם על הרוח שלהן עליהן נאמר ומשם יפרד ואינם בחי' אלהות רק מן נשמה חיה ויחידה אשר שם בבי"ע אלו הם בחי' אלהות גמור ואינם כלל עולם הפירוד והטעם הוא כמ"ש כי כשנתמעטה הירח היא נוקבא דז"א דאצילות ונטרדה והיתה ראש לשועלים שהם עולמות בי"ע ירדו י' כלים פנימים שלה הם עצמם בבריאה תוך י' כלים דנוקבא דז"א דבריאה והיה שם בבחי' נשמה להם לכן מן הנשמה ולמעלה נקרא אלהות גמור בבריאה אך החיה ויחידה אשר שם לא קבלתי. ודע כי אות ה' ראשונה דהוי"ה עצמות נקבה דז"א הנחלקת לי' סמכין כנ"ל גם הם מתלבשין למטה תוך הנשמה (נ"א למטה בעלם הבריאה הנשמה) שהם י' כלים פנימים הנ"ל דנוקבא דז"א דאצילות גם זעיר אנפין דבריאה הוא כך כי יש בו ל' כלים והנפש תוך י' דאחוריים ורוח תוך היו"ד כלים אמצעי' וכ"ז עולם הפירוד ואח"כ הנשמה היא בחי' י' כלים פנימים דז"א דאצילות והוא כאן נשמה ממש לי' כלים פנימים דז"א דבריאה ונשמה זו אלהות גמור. משא"כ נפש רוח ועד"ז ג"כ מתלבשים בחינת או"א וא"א דאצילות כלים שלהם הפנימים בבריאה בבחינותיהן שהם או"א וא"א ויהיו בחי' נשמה להם ועולם היצירה עד"ז ממש אלא שי' כלים אמצעים דז"א דאצילות נעשים נשה ממש ומתלבשים תוך י' כלים פנימים דז"א דיצירה ויהיו נשמה ואלהות ממש שם אך מהרוחין ולמטה הם עולם הפירוד וכן י' כלים אמצעים דנוקבא דאצילות ירדו ונתלבשו תוך י' כלים פנימים דנוקבא דיצירה נעשין נשמה ואלהות להם ממש אך מהרוחין ולמטה הם עולם הפירוד ואות ו' דהוי"ה עצמות נוקבא דאצילות הנחלק לי' סמכין גם הם מתלבשים תוך י' כלים אמצעים שלה הנעשים נשמה בנוקבא דיצירה ועד"ז ג"כ מתלבשים כלים דא"א ודאו"א אצילות בבחינותיהן שביצירה. ועולם העשיה ג"כ ע"ד הנ"ל אלא שי' כלים דאחור דז"א דאצילות מתלבשים בי' כלים פנימים דז"א דעשיה ונעשים נשמה אלהות ממש ומהרוח ואילך עולם הפירוד וכן י' כלים דאחור דנוקבא דאצילות ירדו ונתלבשו תוך י' כלים פנימיים דנוקבא דעשיה ונעשים נשמה ואלהות ממש ומהרוח ואילך עולם הפירוד ואות ה' אחרונה דהוי"ה עצמות נוקבא דאצילות הנחלק לי' סמכין כנ"ל גם הם מתלבשים תוך י' כלים דאחור שלה הנעשים נשמה לי' כלים דעשיה ועד"ז מתלבשים ג"כ כלים דא"א ודאו"א דאצילות בבחינותיהן שבעשיה:

חזרה לראש הדף
Site location tree