פרק ד מ"ת | שער מ"ד | ספר עץ חיים | האר"י | כתבי מקובלים נוספים | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / כתבי מקובלים נוספים / האר"י / ספר עץ חיים / שער מ"ד / פרק ד מ"ת

פרק ד מ"ת

ונבאר עתה ענין נוקבא דזעיר אנפין ונתחיל בפנימי:

הכתר החצון י' י"ה יה"ו יהו"ה ע"ב. האמצעי יו"ד יו"ד ה"א. יו"ד ה"א וא"ו. יו"ד ה"א וא"ו ה"א הפנימי יו"ד ה"א וא"ו ה"א מ"ה (נ"א ה"ה מ"ט:

החכמה החיצון י' י"ה יה"ו יהו"ה ע"ב. האמצעי יו"ד ה"א. יו"ד ה"א ו"ו. יו"ד ה"א ו"ו ה"ה. ל"ב הפנימי יו"ד ה"א ו"ו ה"ח מ"ח:

הבינה החיצון א' א"ה אה"י אהי"ה גי' מ"ד. האצעי אהי"ה כ"א הפנימי אל"ף ה"ה יו"ד ה"ה קנ"א:

הדעת החיצון יו"ד. יו"ד ה"א. יו"ד ה"א וא"ו. יו"ד ה"א וא"ו ה"א. גימ' ק"ל. האמצעי יו"ד. יו"ד ה"ה. יו"ד ה"ה ו"ו. יו"ד ה"ה ו"ו ה"ה. גימ' קד"ם הפנימי יו"ד ה"ה ו"ו ה"ה ב"ן:

החסד החיצון א"ל האמצעי אל"ף. אל"ף למ"ד. גימטריא רצ"ו. הפנימי אל"ף למ"ד. קפ"ה:

הגבורה החיצון אכדט"ם. גימ' ע"ד (נ"א במוכ"ן). האמצעי אלהי"ם פ"ו. הפנימי יהו"ה בניקוד אלהים:

הת"ת החיצון. השתפ"א גימטריא תשפ"ו. האמצעי צבאו"ת תצ"ט. הפנימי אל"ף למ"ד ה"י מ"ם גימטריא ש':

הנצח החיצון. ב"ם. האמצעי א' א"ל. הפנימי א"ל:

ההוד החיצון. במוכ"ן קי"ח. האמצעי א' א"ל אל"ה אלה"י אלהי"ם ר' הפנימי אלהי"ם פ"ו:

היסוד החיצון ש' ש"ד שד"י. האמצעי שד"י הפנימים שי"ן דל"ת יו"ד תתי"ד:

המלכות החיצון א' א"ד אד"נ אדנ"י. קכ"ו. אמצעי אדנ"י. הפנימיות אל"ף דל"ת נו"ן יו"ד תרע"א בחי' נר"ן שלה הוא שם הוי"ה א' בלי נקוד כוללת לכל ל' בחי' כיצד אות יו"ד בפנים מן הכל בחי' נשמה לנשמה אות ה' נשמה בי' פנימיות אות ו' רוח בי' אמצעות אות ה' אחרונה נפש בי' חיצוניות:

(המקיפין החצונים לכל א' וא' מי"ס החיצוניות שבה):

מחוץ לכתר ב' אהי"ה פשוטים ברבוע ואהי"ה דקמ"ג וקנ"א משולבים והם מקיפי נ"ה א"א אל"ף אל"ף. א"א ה"ה אל"ף אל"ף ה"א ה"ה. א"א ה"ה י"י. אל"ף אל"ף ה"א ה"ה יו"ד יו"ד. א"א ה"ה י"י ה"ה. אל"ף אל"ף ה"א ה"ה יו"ד יו"ד ה"ה ה"א:

מחוץ לחכמה קמ"ג וקנ"א ברבוע משולבים מקיפי נ"ה אל"ף אל"ף. אל"ף אל"ף. ה"א ה"ה. אל"ף אל"ף. ה"א ה"ה. יו"ד יו"ד. אל"ף אל"ף. ה"א ה"ה. יו"ד יו"ד. ה"ה ה"א:

מחוץ לבינה ב' אהי"ה פשוטים ברבוע משולבים. א"א א"א ה"ה א"א ה"ה י"י א"א ה"ה י"י ה"ה:

מחוץ לדעת הוי"ה אדנ"י משולבים ברבוע. י' י"א יא"ה יאה"ד יאהד"ו יאהדו"נ יאהדונ"ה יאהדונה"י:

מחוץ לחסד אהי"ה ברבוע וקמ"ג ברבוע חוץ מה' אחרונה בה' א' אל"ף. א"ה אל"ף ה"א. אה"י אל"ף ה"א יו"ד. אהי"ה אל"ף ה"א יו"ד ה"ה:

מחוץ לגבורה אהי"ה ברבוע וקנ"א ברבוע חוץ מה' אחרונה באל"ף. א' אל"ף. א"ה אל"ף ה"ה. אה"י אל"ף ה"ה יו"ד. אהי"ה אל"ף ה"ה יו"ד ה"א:

מחוץ לת"ת מקיפי נ"ה משולבים אל"ף אל"ף. אל"ף אל"ף. ה"א ה"ה. אל"ף אל"ף. ה"א ה"ה. יו"ד יו"ד. אל"ף אל"ף. ה"א ה"ה. יו"ד יו"ד. ה"ה ה"א:

מחוץ לנצח רבוע קמ"ג וה' אחרונה בה' אל"ף אל"ף ה"א. אל"ף ה"א יו"ד. אל"ף ה"א יו"ד ה"ה:

מחוץ להוד רבוע קנ"א וה' אחרונה בא' אל"ף. אל"ף ה"ה. אל"ף ה"ה יו"ד. אל"ף ה"ה יו"ד ה"א:

מחוץ ליסוד אל"ף ה"א יו"ד ה"ה:

מחוץ למלכות אל"ף ה"ה יו"ד ה"א אמנם המקיפים האמצעים לכל א' מי"ס נוקבא דז"א הוא שם אהי"ה א' בכל ספירה מי"ס ההם ע"ד שביארנו בז"א אלא ששם הם בנקודות וכאן אין בהם נקוד כלל. המקיפים הפנימים לכל כללות י"ס פנימים דנוקבא דז"א והם מקיפים על כל מקיפים שלה כולם הם שם י' י"א יא"ה יאה"ה יאהה"ו יאההו"י יאההוי"ה יאההויה"ה והם הוי"ה אהי"ה ברבוע בחיק הנר"נ של כל המקיפים הנ"ל של נוקבא דז"א שהם ג"פ י' י' י' הוא שם א' לבד של אהי"ה בלי ניקוד כולל כל המקיפים כיצד אות א' מבחוץ על כולם בסוד נשמה לנשמה ה' נשמה לי"ס החיצוניות י' בחי' רוח בי"ס אמצעיות. ה' נפש בי"ס פנימיות אור המקיף על כל כללות זו"נ בחינת של שניהם הוא רבוע אהי"ה כל אות ואות אל"ף אל"ף למ"ד אל"ף למד פ"א. אל"ף למ"ד פ"א ה"א אל"ף למ"ד פ"א ה"א אל"ף. אל"ף למ"ד פ"א ה"א אל"ף יו"ד אל"ף למ"ד פ"א ה"א אל"ף יו"ד וא"ו אל"ף למ"ד פ"א ה"א אל"ף יו"ד וא"ו דל"ת. אל"ף למ"ד פ"א ה"א אל"ף יו"ד וא"ו דל"ת ה"א אל"ף למ"ד פ"א ה"א אל"ף יו"ד וא"ו דל"ת ה"א אל"ף:

חזרה לראש הדף
Site location tree