מקורות לימוד הקבלה | אלף שאלה על קבלה | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / אלף שאלה על קבלה / מקורות לימוד הקבלה
הרב ד"ר מיכאל לייטמן

מקורות לימוד הקבלה

ספר "הזוהר" עם פירוש "הסולם" - 10 כרכים - ספרו של רבי שמעון ברשיוחאי מהמאה השלישית, עם פירוש "הסולם" שכתב הרב יהודה אשלג (בעל הסולם) כדי להתאים אותו לדורנו. זה הספר החשוב ביותר שנכתב בקבלה, ולמרות שנכתב לפני שנים רבות הוא נחשב עד היום לבסיס ויסוד בלימוד הקבלה, ולבעל העוצמה הגדולה ביותר להביא את האדם ואת כל האנושות לעולם הרוחני.

"תלמוד עשר הספירות" - 6 כרכים - הספר העיקרי ללימוד שיטת הקבלה, שכתב בעל הסולם ומבוסס על כתבי האר"י. זה ספר לימוד מדעי המתאר את מבנה הספירות והעולמות וכיצד לפעול בהם, בדרך מיוחדת שמפתחת את הרגשות של האדם ומביאה אותו להשגה אישית של העולם העליון.

"עץ חיים" עם פירוש "פנים מאירות ומסבירות" - 3 כרכים - ספר "עץ חיים" של האר"י עם פירוש שכתב בעל הסולם. הספר מסביר בפרוטרוט את תורתו של האר"י שהנחיל לעולם את תורת הקבלה של דורנו.

"שמעתי" - הספר הוא אוסף מאמרים של בעל הסולם, שרשם מפיו מלה במלה, בנו הרב ברוך אשלג - הרב"ש. המאמרים מתארים את המצבים שאדם עובר בדרך התפתחותו הרוחנית. בספר טמון הכוח שעוזר לאדם לגלות בתוכו את המצבים האלה.

"פרי חכם" - כרך "אגרות" וכרך "מאמרים" - מכתביו של בעל הסולם לתלמידיו, ומאמרים יקרי ערך שכתב לעצמו ולא התכוון לפרסמם בדורו. היום הם נמצאו ראויים לפרסום ולעיונם של הכלל.

"שלבי הסולם" - 5 כרכים - הספרים הם אוסף מאמריו של הרב ברוך אשלג. המאמרים מתארים בפרוטרוט את המצבים שהאדם עובר בכל שלבי ההכנה שמכשירה אותו להיכנס לעולם הרוחני. הספר מיועד לכל מי שמבקש להתקדם בדרך הרוחנית.

"דרגות הסולם" - 2 כרכים - אגרות הרב ברוך אשלג (הרב"ש) לתלמידיו; וכן מאמרים ואמרות של הרב"ש על המשמעות הרוחנית והקבלית של מובאות מן המקרא, ההלכה, התלמוד וכתבי קבלה, חלקם כראשי פרקים וחלקם כטיוטות.

חזרה לראש הדף
Site location tree