עכשיו זה הזמן | קבלה לעם | קבלה לעם | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / קבלה לעם / קבלה לעם / עכשיו זה הזמן
קבלה לעם

עכשיו זה הזמן

הסיפור על העיתון הקבלי הראשון בהיסטוריה, עיתון "האומה", מתחיל לפני שישים ושבע שנים.

"בעל הסולם", הרב יהודה אשלג, בוחר באמצעי הפופולארי ביותר באותם ימים כדי להביא את הקבלה לעם. עיתון "האומה" שמופץ לכל דורש, מעורר תמיהה רבה בארץ ישראל דאז. הרי לאורך דורות הסתירו המקובלים את תורת הסוד בחדרי חדרים והלימוד הותר ליחידי סגולה בלבד. מה, אם כן, מניע את מחבר "פירוש הסולם" לספר הזוהר לנקוט בצעד שלכאורה נראה מהפכני כל כך?

"שמח אני שנבראתי בדור כזה, שכבר מותר לפרסם את חכמת האמת" כותב "בעל הסולם", "ואם תשאלוני מאין אני יודע שמותר הוא? אשיב לכם, משום שניתנה לי רשות לגלות..." הוא עונה ומיד מנמק: "שזה אינו תלוי בגאוניות של החכם עצמו, אלא במצב הדור" ("תורת הקבלה ומהותה").

וכך, אחרי שנים רבות שבהן אסור היה לגלות את הקבלה לרבים, קובע "בעל הסולם" שהגיעה העת. היכולת שקיבל לבאר את ספר הזוהר ואת כתבי הקבלה האותנטיים, מסמלת בעיניו את מצבו המיוחד של הדור; גם סיום הגלות וחזרתנו לארץ מהווים עבורו סימן ברור. הדור בשל, והגיע לדרגת ההתפתחות המתאימה, וכעת כבר ניתן ואף צריך לגלות לו את החכמה.

מחוזק בתקווה להקים כאן חברה שערכיה מושתתים על יסודות הקבלה, עשה "בעל הסולם" כל שביכולתו כדי להפיץ את החכמה העתיקה ברבים. בעיני רוחו הוא ייחל לזמן שבו הידע המופלא שהיה בעבר נחלתם של מעטים, יהפוך לנחוץ ולהכרחי עבור הכלל. והנה, בימינו, נראה שחזונו מתגשם.

הליך קבלה

כיום קיימת תחושה בציבור ש"כולם לומדים קבלה". אולם הקבלה אינה "טרנד" חולף, היא שיטה עתיקה שתופסת את מקומה במרום פסגת המחשבה האנושית, וביכולתה לסייע לנו לפתור את הבעיות הגדולות שבפניהן אנו ניצבים. אמנם בשנים האחרונות סבלה הקבלה מתדמית מיסטית, וחוגים שונים עשו בה שימוש פוליטי או מסחרי מזדמן, אך כיום יותר ויותר אנשים מואסים בכך, וחכמת הקבלה האותנטית הולכת וקונה לה אוהדים רבים.

"קבלה לעם" — העיתון

שישים ושבע שנים לאחר הגיליון הראשון של עיתון "האומה", יוצא לאור בחודשים האחרונים "קבלה לעם", עיתון א-פוליטי, לא מסחרי, שכתוב בשפה פשוטה. הוא מעביר את המסר העתיק שלימדו המקובלים לאורך הדורות בשפה פשוטה וקרובה לכל לב. הוא מיועד לכולנו — חילוניים ודתיים, ספרדים ואשכנזים, "צברים" ועולים חדשים, גברים ונשים, צעירים וותיקים, אשר בליבם פועם הרצון לגלות את סוד החיים.

כאז כן היום, מועד יציאתו לאור של "קבלה לעם" לא תוכנן מראש, אלא נולד מתוך צורך — צו השעה, שחייב אותנו לפעול. מטרת העיתון: להפיץ בצורה חופשית את הידע הרב שטמון בחכמת הקבלה, כדי להביא לקיום חדש ומאושר יותר כיחידים, כעם וכאומה. אנו, חברי קהילת המקובלים "בני ברוך", מאמינים שבכך טמון המפתח לחיים טובים יותר של כולנו.

קבלה לעם — הספר

לאחר שמונה-עשר גיליונות מגיע תורו של הספר. לכבוד שבוע הספר העברי 2007, בחרנו לקבץ עבורכם את מיטב המאמרים שיצאו לאור במהלך השנה האחרונה, ולכרוך אותם יחד כספר חגיגי. ליקטנו את התכנים המשובחים ביותר כשהם מנוסחים בשפה בהירה ככל האפשר, כך שיתאימו לכל אדם, בין אם הוא עושה את צעדיו הראשונים בתחום הקבלה ובין אם הוא כבר בעל ידע ראשוני בתחום.

מבנה הספר

· בספר חמישה פרקים שמרכיבים יחדיו פסיפס שלם ועשיר:

· בפרק הראשון, "קבלה בגובה העיניים", ליקטנו מאמרים נבחרים המסבירים את יסודות חכמת הקבלה, המוגשים בשפה ציורית ובסגנון סיפורי מרתק.

· בפרק "אישים בקבלה" תוכלו להתוודע לסיפורם האישי והמרתק של שלושה ענקי רוח, גדולי המקובלים בהיסטוריה, אשר ליוו את הקבלה למן המאה השנייה לספירה, בה נכתבה במערה קטנה בגליל, ועד למכבשי הדפוס המודרניים של המאה ה-21.

· בפרק "פותחים את הזוהר" אספנו עבורכם כמה מהקטעים המיוחדים ביותר מספר הספרים של הקבלה — "הזוהר", לצד פירוש מאיר עיניים ונגיש לכל נפש.

· את המאמרים בעלי האופי הלימודי יותר ריכזנו בפרק "קמפוס קבלה", המאפשר לאדם ללמוד את עיקרי חכמת הקבלה בדרך נוחה ופשוטה. במהלך הקריאה ב"קמפוס" נכיר שלב אחר שלב מושגי יסוד מספרות המקור הקבלית, מוסברים בשפה עכשווית ומלווים בשרטוטים שמקלים על ההבנה.

· את מסענו אל מסתרי הקבלה נסיים עם הפירוש הקבלי לחגי ישראל בפרק "חגים בקבלה". לראשונה נציץ אל מאחורי הקלעים של מעגל השנה הרוחני, ונגלה את העולם העשיר שנחשף לעיני המקובלים בין מנהגי החג.

קריאה מהנה!

מערכת העיתון "קבלה לעם"

חזרה לראש הדף
Site location tree