לכל דבר יש הסבר | קמפוס קבלה | קבלה לעם | קבלה לעם | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / קבלה לעם / קבלה לעם / קמפוס קבלה / לכל דבר יש הסבר
קבלה לעם

לכל דבר יש הסבר

כיצד אנו יכולים להכיר את החוקים שנסתרים מעינינו, ומדוע זה חשוב לחיינו? מדוע אנו חיים בעולם של תוצאות, ואיננו מזהים את הסיבות לכל מה שקורה לנו? וכיצד קשור אלינו "חוק שורש וענף" הקבלי?

כדי להכיר את התופעות המתרחשות בעולם שבו אנו חיים, עלינו להבין קודם כול מהו מקורן, ומאין הן מגיעות אלינו. אם נתבונן במתרחש בפשטות נאלץ להודות, שלרוב איננו יודעים מדוע קורה כל מה שמתרחש סביבנו. החל מהתופעות הפשוטות ביותר, כמו שינויי מזג האוויר או פגישות מקריות עם חברים מהעבר, ועד לעלייתן ונפילתן של ממשלות שונות או לחילופין אסונות טבע שפוקדים בשנים האחרונות את עולמנו.

אך לאחר שמשהו כבר התרחש, קל למצוא לו אינספור הסברים. הכול כמובן בהתאם למידת היצירתיות של הדמיון האנושי: "אני חולה, כי אתמול לא לבשתי בגדים חמים אחרי המקלחת"; "איזה מזל שהתעכבתי בבית שעה נוספת ככה פגשתי במושיק חברי מבית הספר, בדרכי לעבודה, אחרת זה לעולם לא היה קורה" ועוד. אבל בינינו, הכול תירוצים.

חוקים רוחניים

חכמת הקבלה חוקרת את המקור שממנו נובעות כל התופעות בעולמנו. היא מסבירה את המתרחש בו על פי חוקי טבע מוחלטים הנסתרים מהאדם הרגיל, ולא כאוסף של תופעות מקריות.

נתבונן למשל באופן שבו פועל עלינו כוח המשיכה: אם נעמוד על כיסא ונקפוץ לרצפה לא יקרה לנו דבר, אולם אם נקפוץ מן הקומה השלישית של הבניין, זה עלול להסתיים באסון. במקרה זה, הטעות והתוצאה של חוסר ההתחשבות בחוק הן מיידיות. התוצאה מתקשרת בעינינו ישירות לסיבה — כואב לי כי קפצתי ממקום גבוה.

חוק המשיכה הוא חוק טבע ולא ניתן לעקוף אותו. לכל היותר ניתן ללמוד אותו ולהתנהג על פיו. אולם חוק המשיכה אינו החוק היחיד שקיים בעולמנו. הקבלה מסבירה שבמציאות שלנו קיימים חוקים נוספים, רק שאנו עדיין לא מכירים אותם. לכן במקרים רבים, אנו מרגישים רק את התוצאות מבלי להבין את הסיבות. כדי לדעת מהן הסיבות למתרחש בחיינו ולשנות את חיינו לטובה, עלינו להכיר את החוקים הנסתרים שפועלים עלינו.

חוק שורש וענף

חוק שורש וענף קובע כי כל מה שמתרחש בעולמנו הוא העתקה של מה שמתרחש בעולם עליון יותר. חכמי הקבלה מסבירים שקיים עולם עליון, רוחני, הנעלם מחושינו, אך מוחשי מאוד עבורם. מתוך הכרה של אותו עולם הם מסבירים לנו, שמה שאנו רואים הוא לא יותר מאשר עולם של תוצאות הנובעות מהעולם העליון. לכן הם מכנים את העולם הרוחני בשם "עולם הסיבות" או "עולם השורשים", ואילו את העולם שלנו הם מכנים "עולם התוצאות" או "עולם הענפים".

כל מה שאנו חושבים, חשים, מרגישים, מדמיינים, רואים, שומעים וכו' כבר נקבע והוחלט בעולם גבוה יותר, מבלי שנדע דבר על כך. בעל הסולם מתאר זאת כך: "אין לך פרט של מציאות או של מקרי המציאות המצוי בעולם התחתון שלא תמצא דוגמתו בעולם עליון הימנו, בצורה שווה כמו ב' טיפות של מים. ונקראים 'שורש וענף'. כלומר, שאותו הפרט, הנמצא בעולם התחתון, נבחן לבחינה של ענף בערך הדוגמא שלו, המצוי ועומד בעולם העליון, שהוא שורשו של הפרט התחתון, מפני שמשם נחתם ונתהווה הפרט ההוא בעולם התחתון" ("מהות חכמת הקבלה").

אז מה עושים עם זה?

המקובלים מסבירים שיש בידנו יכולת להתערב במערכת ולשנות את גורלנו. אך כדי לעשות זאת עלינו להכיר את האופן שבו המערכת הזאת פועלת. בספריהם, פורסים בפנינו המקובלים את מערכת החוקים העליונה ואת הדרך להגיע להכרתה בעצמנו.

במצבנו הנוכחי איננו יכולים לשנות דבר, אולם אם נשתמש בעצות שהם נותנים לנו בספריהם, נוכל להכיר בהדרגה את העולם העליון ולשלוט על גורלנו. השאלה היחידה היא, האם יש בנו רצון לצאת למסע המופלא? לדרך המובילה אל הכרת העולם העליון? השיטה, על כל פנים, כבר קיימת.

חזרה לראש הדף
Site location tree