לה. תשובה מיראה ותשובה מאהבה
מובא בהקדמה לתע"ס (אות ע), שיש ב' אופנים בתשובה מאהבה:
- שמטרם שהכירו ונתאהבו זה בזה, היו להם טענות זה על זה, רק אחר זמן-מה נקשרה ביניהם אהבה וכרתו שניהם ברית,
- תמיד היתה ביניהם אהבה.
תשובה מיראה - זדונות נעשים לו כשגגות, ורק לאחר התשובה יש אהבה. לכן נקרא בינוני.
תשובה מאהבה - זדונות נעשו לו כזכויות, הזמן שמטרם התשובה גם כן נתקן, שנעשה כולו זכויות, אז נקרא צדיק גמור, משום שאין לו שום זדונות.