קנח. נגזר על בית המקדש להחרב, כדי שיגלו ישראל לבין האומות
זוכה להארה - נקרא שנכנס לבית המקדש. חורבן בית המקדש - הסתלקות ההארה כתוצאה מחטא, שמשתמש בהארה כדי להנות ממנה (ליבא) או לקבל סמיכה (מוחא).
ולא נשאר אחרי הסתלקות ההארה, אחרי החורבן, במצב כמו לפני שזכה להארה, לפני בית המקדש, אלא נופל למצב יותר גרוע. כי אם לא עולה אז יורד. והירידה הנוספת הזאת נקראת גלות בין האומות, שנופל לתאוות ורצונות של אומות העולם, לשליטתם, שחושק רק לדברים גשמיים. אבל מזה מרגיש אחר כך חסרון לתקון מעשיו - שיבנה בחזרה בית המקדש.