מהי קבלה? | קבלה היום | קבלה לעם | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / קבלה לעם / קבלה היום / מהי קבלה?

מהי קבלה?

הקבלה היא שיטה עתיקה שראשיתה עוד בבבל, לפני כחמשת אלפים שנה. שיטה זו מאפשרת ללומדים אותה להבין בשביל מה האדם קיים, לשם מה נולד, ומהיכן הוא בא. תשובות אלה יכולות וצריכות להתגלות לנו עוד במהלך חיינו בעולם הזה, כאן ועכשיו, ולא בספרה או בעולם אחר, המנותקים מהמציאות שלנו.

לימוד השיטה מפתח בנו חוש נוסף, שבעזרתו ניתן לחדור אל "חדר הפיקוד" של המציאות ולהבין כיצד היא מתנהלת, איך ניתן להשפיע על הגורל ואיך לשנות אותו לטובה.

חכמת הקבלה אינה לימוד תיאורטי מופשט, אלא לימוד מעשי לכל דבר ועניין. היא איננה עוסקת בעניינים מיסטיים, ולחלוטין אינה קשורה לסגולות, קמעות, גימטריות, מים קדושים וחוטים אדומים. היא גם לא מיועדת ל"אנשים מיוחדים". נהפוך הוא, חכמת הקבלה היא השיטה הטבעית והקרובה ביותר לאדם. מטרתה לעזור לנו להבין את עצמנו טוב יותר וללמוד להכיר את הטבע שלנו. ואם כרגע אנו מרגישים רק כחלק זעיר במציאות שלרוב איננו יכולים לשלוט בה, או כאילו חיינו מתנהלים בחדר חשוך המואר רק על ידי מנורה חלושה - הרי אם נרחיב את טווח הקליטה של חושינו נגלה שאנו חיים בעולם עשיר ויפה להפליא.

במהלך מחקרו האישי לומד האדם, צעד אחר צעד, מה עליו לעשות כדי לחוות מציאות טובה יותר. הוא לומד להבין את רצונותיו ורגשותיו, וכיצד ניתן לתעל אותם לכיוון הנכון.

אם לתמצת אלפי מילים למשפט אחד - הקבלה היא שיטה לגילוי הכוח העליון שמנהל את חיינו.

לימוד הקבלה אינו דורש מאיתנו ביצוע של פעולות חיצוניות כלשהן, וכל השינויים והמחקר שהאדם מבצע מתנהלים בתוכו, בחלק הנסתר מעינינו. זו הסיבה לכך שהקבלה נקראת גם "תורת הנסתר".

חזרה לראש הדף
Site location tree