חיים של אחרים | רואים עולם | קבלה היום | קבלה לעם | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / קבלה לעם / קבלה היום / רואים עולם / חיים של אחרים

חיים של אחרים

יש כאן את כל מה שהמוח האנושי היצירתי מסוגל להמציא. עולם שלם של דמויות תלת-ממדיות המככבות בחיים וירטואליים. כל מה שצריך זה עכבר, מקלדת, מחשב ומסך. אבל מה באמת הסיפור של כל הווירטואליות הזאת? מדריך לטרמפיסט בעולם הווירטואלי

הוא מתיישב על כיסא המפלט, עוטה על כתפיו את הגלימה האדומה, מקיש את הכתובת על המקלדת ויוצא למועדון. המועדון הזה אינו דומה לשום מועדון אחר שאתם מכירים. אין בו קירות בטון, כיסאות מעץ ורחבת ריקודים מפרקט. הוא קיים רק במרחב הווירטואלי.

אמנם מתנהגים בו כמו בכל מועדון פופולרי בעולם המערבי: המוזיקה עכשווית, רחבת הריקודים מפוצצת עד אפס מקום ויש גם שפע של אלכוהול בבָּר. ההבדל היחיד הוא שהאורחים ישובים מול מסכי מחשב בכל רחבי העולם.

על המסך מרצדות דמויות וירטואליות תלת-ממדיות שהגולשים עיצבו, הלבישו ונתנו להן שמות, והם גם אלה שמפעילים אותן. מאחורי כל דמות כזו מסתתר אדם אמיתי שממוקם אי שם בעולם.

כרגע לדוגמה, מפזזים על רחבת הריקודים: ארכיטקט איטלקי ממילאנו, עורך דין מבוגר מדרום ארה"ב ומנהלת שיווק בחברת פרסום ויחסי ציבור מניו-יורק. כך לפחות הם מציגים את עצמם.

ארז (שם בדוי, השם המלא שמור במערכת), שאליו אנו מתלווים לסיור, מצטרף אליהם ובוחר בשלב זה לעמוד ליד הבר הווירטואלי ולהזמין בקבוק בירה וירטואלי, עבורו הוא משלם עשרה לינדן דולר וירטואליים.

הם פונים זה אל זה בשמות קוד מסתוריים: הפיה השחורה, נסיך האור ולאונרדו דה וינצ'י - ככה זה, בעולם שלהם הכול אפשרי. ארבעתם מכירים זה את זה ממפגשים קודמים על המסך, והם יודעים זה על זה רק את מה שכל אחד מהם בחר לספר לאחרים. כך מתחיל עוד ערב טיפוסי בחייו הכפולים של ארז...

החיים בתוך מסך 19 אינץ'...

ארז (33), נשוי ואב לשני ילדים חמודים, מתגורר עם משפחתו בדופלקס ביישוב שוהם. לפני ארבע שנים סיים את לימודיו כמהנדס מחשבים, וכיום הוא ראש צוות בכיר בחברת היי-טק שהונפקה בהצלחה בבורסה בשנה שעברה.

כמו רבים מאיתנו, הוא "משתמש קבוע" באינטרנט; בבוקר הוא עובר על כותרות העיתונים ברשת, בצהריים מתעדכן במצב השקעותיו הסולידיות, ומדי חודש, כמהנדס מסודר, הוא משלם את חשבונותיו באמצעות האינטרנט. עד כאן שגרתי, יעיל, כמעט טבעי.

אבל השינוי האמיתי בחייו של ארז התרחש לפני שנה וחצי, ביום שבו פגש בעולם הווירטואלי. לפתע הוא נחשף לחוויה שונה מכל מה שהכיר. הוא נסחף לחלוטין לעולם חדש, ואל חייו המסודרים התפרצו ריגושים שאליהם הוא השתוקק זמן רב כל כך. מאז הוא משתתף קבוע ופעיל יחד עם עוד שבעה מיליון משתמשים, בעולם חדש ווירטואלי, "מעבר לזמן ולמקום" הנקרא: SecondLifeאו בתרגום חופשי: “חיים שנִיים" (ראה קופסה למטה).

על מציאות, דמיון וכל הבאגים

אז מה הסיבות לכך שעשרות מיליוני אנשים נמשכים כיום אל העולם הווירטואלי ומחפשים בו חיים נוספים?

הסיבה הראשונה טמונה באופי החיים שרובנו חיים כיום.

ההתפתחות הטכנולוגית המואצת בשנים האחרונות הביאה לכך שרוב המקצועות בימינו קשורים במידע. ומידע, שהפך היום יותר מתמיד לחשוב ולבעל ערך רב, הוא דבר וירטואלי. טייקונים וחברות ענק עוסקים בו, מעבדים אותו, משקיעים הון בלאבטח אותו, ולבסוף מוכרים אותו בסכומים אסטרונומיים (מישהו אמר גוּגֶל?).

גורם נוסף שהופך את הנוכחות הווירטואלית לחלק מרכזי בחיינו הוא, שנהיינו גלובליים מאוד.

בעזרת אמצעי התקשורת האינטרנטיים למדנו להתגבר בקלות ובזול על הפרשי הזמן והמרחק בין היבשות השונות. מרכיבים אלה מנתקים אותנו מהתלות במישור הפיזי.

לצִִדם הומצאו בעשרים השנים האחרונות טכניקות רבות שעושות שימוש מתקדם במדיום הווירטואלי: אנו מאחסנים תמונות וסרטי וידיאו שהפקנו ברשת, ומראים אותם בו-זמנית לדודה שרונה שגרה בלוס-אנג'לס, ולסבתא שנמצאת בבית אבות בפרדס חנה; אנו מביטים בהדמיות אברי גופנו באמצעות מכשירים רפואיים מתקדמים, ועוד היד נטויה. בקיצור, ניתן למצוא דוגמאות רבות בחיינו לאירועים שבהם אנו מתנתקים, כביכול, מהחומר.

הסיבה השנייה לניסיון למצוא מפלט בממדים אחרים נעוצה בעובדה, שהחיים שלנו - אלה הלא וירטואליים - הפכו קשים, והם מכבידים עלינו מאוד.

האנושות שקועה במשבר חריף בכל שטחי החיים: התא המשפחתי מתפורר, סמים, ייאוש ודיכאון, משבר בחינוך, פערים חברתיים, אקולוגיה, משבר מזון עולמי, אובדן דרך כללי...

המצב המדכא והלוחץ הזה גורם לתחושת מחנק, והאדם מרגיש שהוא חייב לברוח לממד אחר, להימלט למקום שבו הוא יוכל להתנתק מכל הבעיות שהוא פשוט לא יודע איך לפתור. הוא בונה לעצמו מסגרות שאליהן הוא יוכל לברוח כדי למצוא סיפוק, ריגושים ושלווה.

המאבק על החופש האמיתי

מנקודת מבט קבלית, תופעות ותהליכים אלה מבטאים צורך שטבוע בכולנו להבין מי אנחנו, למצוא משמעות. כשאיננו מצליחים למצוא מענה לצורך הזה בעולם שלנו, אנו מנסים לאתר אותו בעולמות אחרים. דמיוניים.

מצד אחד, מהלך החיים שלנו בנוי כך, שאיננו בוחרים עם אילו תכונות להיוולד או היכן להתחנך. כתוצאה מכך, אנו מגיעים לגיל הבגרות כבר מעוצבים על ידי החברה - כמו "עוגה" שנאפתה ב"תנור החיים". מישהו הטביע בנו תפיסות עולם, קיבע לנו את המחשבה ונטע בנו ערכים, שאנו לא בהכרח רוצים. אז האם אנו באמת אדונים לעצמנו? הקבלה מסבירה שלא.

מצד שני, האגו שהולך וגדל בכל אחד מאיתנו, דוחף אותנו לחפש חופש אמיתי. איננו מסכימים יותר לחיות ב"בית סוהר" שמישהו אחר מכתיב בו את החוקים. אמנם בדורות הקודמים נכנענו לכך, אך בדורנו - לא עוד. אז אנחנו מנסים להיאבק על החופש האמיתי, אך כשאיננו מוצאים את הדרך להשיג אותו, אנחנו פשוט בורחים. בורחים לעולם שבו נוכל להכתיב את החוקים בעצמנו.

גם הצורך ללבוש זהות אחרת ולהגשים פנטזיות שחבויות בנו, נובע מחוסר הבנתנו את מטרת הקיום האנושי ואת תכניתו של הכוח העליון עבורנו. הרי אותו טבע עליון הציב אותנו כאן, בעולם הזה, והעמיד לרשותנו את התנאים הטובים ביותר כדי להתעלות לעולם הרוחני. כשנבין זאת, יתחוור לנו, שהתכונות המיוחדות של כל אחד מאיתנו והחוויות שעברנו במהלך החיים היו האופטימליים ביותר עבורנו.

Windowsלרוחניות

הכמיהה לעולם הווירטואלי, לעולם קסום שנוכל לעצב בו את עצמנו כמו שתמיד רצינו, מושרשת עמוק בתוכנו. היא מבטאת את הצורך שהולך וגובר ברבים מאיתנו להכיר מציאות אחרת, שלמה וחופשית. התרחבותה של הכמיהה הפנימית הזו בימינו מצביעה על כך שהאנושות כבר מוכנה להיכנס לשלב ההתפתחות הבא: הכרת העולם הרוחני.

בתהליך ההכנה לקראת שלב ההתפתחות הבא, למציאות הווירטואלית נכון תפקיד חשוב. היא מכינה אותנו לניתוק מהחומר, לניתוק מהזהות הגשמית וממגבלות הזמן והמקום. אולם בשונה מהעולם הווירטואלי, הדמיוני, גילוי העולם הרוחני איננו בריחה מהחיים, אלא חוויה מוחשית, אמיתית ומעצימה.

הדור הבא של המשחקים הווירטואליים - חכמת הקבלה - כבר כאן. הסְטַארְט-אַפּ שאותו התחיל אברהם אבינו לפני חמשת אלפים שנה, ואחריו המשיך רבי שמעון בר יוחאי, מחכה רק לנו כדי להתגלות. המקובלים מבטיחים עושר של צבעים בוהקים ברזולוציה גבוהה והרבה אור כשמעפילים לשם.

כל שנדרש הוא להקיש את הכתובת הנכונה על המקלדת...

14 דברים שלא ידעתם על Second Life

SecondLifeהוא לא משחק מחשב, אלא עולם וירטואלי תלת-ממדי מרובה משתתפים.

בכל רגע נתון נמצא מספר רב של משתתפים בזירת ענק אחת (כמו עיר גדולה מאוד), שבה ניתן להתחפש לכל דמות שמתחשק.

כל הפעילות מתנהלת על ידי הגולשים עצמם, והחוויה מזכירה סרט תלת-ממדי, שבו אתם גם הצופים וגם השחקנים.

גילם הממוצע של המשתתפים הוא 31.

המשתתפים מנהלים מסחר אמיתי מדי יום בסכום של 3 מיליון דולר אמריקאי.

המשתתפים משוחחים ביניהם, עושים קניות, רוכשים בתים וקרקעות, יוצרים חפצים ואביזרים שונים, מקימים קניונים, מתחתנים, מתגרשים, צופים בסרטים ובהרצאות, מבלים במועדונים מסוגים שונים ובבתי קפה, והכול... וירטואלי.

ב-SecondLifeיש מטבע מקומי שנקרא לינדן דולר (270 לינדן דולר = 1 דולר אמריקאי), שנסחר בבורסה המקומית לפי שער חליפין משתנה.

ב-SecondLifeיש גם בתי ספר ואפילו בית כנסת שאפשר להתפלל בו. בחג חנוכה האחרון הדליקו בו נרות חנוכה מדי ערב.

לאחרונה הוקם ב-SecondLifeבית “קבלה לעם" וירטואלי שבו אפשר לצפות בהרצאות.

בנוסף למיליוני השחקנים, הצליח SecondLifeלמשוך גם כמה חברות ממשיות כמו אדידס וקוקה קולה, שרואות בסביבה הווירטואלית כר פורה לפרסום מוצריהן.

לפני מספר חודשים סגר SecondLifeאת מערכת הבנקאות הווירטואלית שלו והגולשים, מצדם, הפסידו אלפי דולרים אמיתיים לחלוטין.

רשת הטלוויזיה האמריקאית HBOקנתה לאחרונה סרט תיעודי שנוצר והופק כולו ב-SecondLife. הסרט "Molotov'sDispatchesinSearchoftheCreator" מתאר את מסעותיו של אווטר (דמות ב-SecondLife), משתתף במשחק במרחבי העולם הווירטואלי. אורכו של הסרט 35 דקות, וככל הנראה בטקס האוסקר הקרוב הוא יהיה הסרט המועמד מטעם HBOבקטגוריית סרט אנימציה קצר.

למעלה מ-500 מכללות ואוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית נכנסו כבר לעולם הווירטואלי של SecondLifeומספרן רק הולך וגדל. אוניברסיטת הרווארד, למשל, המפעילה שלוחת לימודים למשתתפי SecondLife, ואוניברסיטת סטנפורד, פיתחו אתר ב-SecondLifeשבו קיימת גם ספרייה וירטואלית, בדומה לספריות האוניברסיטאיות הפועלות בעולם.

הסטארט-אפ הישראלי וולי (Vollee) השיק פלטפורמה שבאמצעותה יוכלו משתתפי SecondLifeלגלוש באתר גם ממכשיר הסלולר שלהם (בתנאי שהוא דור שלישי, כמובן).

קבלה לעם ב-Second Life

כמו בעולם האמיתי, כך גם בעולם הווירטואלי קיים מרכז "קבלה לעם" ללימודי חכמת הקבלה האותנטית. מדי מספר שבועות נערכות במרכז הרצאות מבוא בנושאים שונים ומעניינים.

כך, למשל, התקיימה בSecondLife- הרצאה בנושא “החופש לבחור - קח את החיים בידיך".

לצד ההרצאה שנשאו נציגי האקדמיה הווירטואלית ללימודי הקבלה באנגלית, ה-ARIon-line, נערכה גם הופעת רוק חיה של להקת הבית. כחימום להופעה הוקרנו קטעי וידיאו, שבהם סיפרו התלמידים החדשים בבית “קבלה לעם" הווירטואלי על דרכם הייחודית אל חכמת הקבלה, וכן הוקרנו סרטוני וידיאו ואנימציה נוספים המציגים את החכמה העתיקה מזווית חדשה ומודרנית.

לאחרונה נערך "שבוע הספר הווירטואלי" ב-SecondLife, ובו הוצגו כל הספרים של הוצאת “קבלה לעם" לקריאה ולהורדה ללא תשלום.

חזרה לראש הדף
Site location tree