לשבת בכיסא הנהג | פרק 1: קבלה אז והיום | קבלה במילים פשוטות | קבלה לעם | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / קבלה לעם / קבלה במילים פשוטות / פרק 1: קבלה אז והיום / לשבת בכיסא הנהג

לשבת בכיסא הנהג

מנוע השינוי הזה – הרצון – עשוי מחמש דרגות בסולם של אפס עד ארבע. המקובלים קוראים למנוע הזה "רצון לקבל תענוג" או בקיצור, "רצון לקבל". כשחכמת הקבלה הופיעה לראשונה, הרצון לקבל היה בדרגה אפס. היום אנחנו נמצאים בדרגה ארבע – הדרגה הגבוהה ביותר.

אבל אז, כשהרצון לקבל עוד היה בדרגה אפס, הרצונות לא היו חזקים מספיק כדי להרחיק אותנו מהטבע ולהפריד אותנו זה מזה. האחדות עם הטבע, שהיום רבים מאיתנו משלמים במיטב כספינו כדי ללמוד אותה מחדש דרך שיעורי יוגה ומדיטציה (ואם להודות, אז לא תמיד בהצלחה), הייתה צורת החיים הטבעית. אנשים לא הכירו צורת חיים אחרת. הם אפילו לא ידעו שאפשר להיות נפרדים מהטבע, והם גם לא רצו בכך.

למעשה, בימים ההם ההתקשרות של האנושות עם הטבע ושל בני האדם בינם לבין עצמם זרמה בצורה כל כך חלקה, שאפילו לא היה צורך במילים. אנשים תקשרו בכוח המחשבה, בדומה לטלפתיה. זה היה זמן של אחדות, והאנושות כולה הייתה כמו אומה אחת.

אבל עוד במסופוטמיה התרחש שינוי: הרצונות של האנשים החלו לגדול והם הפכו לאגואיסטים יותר ויותר. במקום לרצות להתאים את עצמם לטבע, הם התחילו לרצות לשנות את הטבע כדי שיתאים לצרכים שלהם. הם הלכו והתנתקו מהטבע, והפכו למרוחקים ומנוכרים גם זה מזה. הם חדלו להתייחס לאחרים כאל קרוביהם ולטבע כאל ביתם. השנאה החליפה את האהבה. היום, מאות רבות של שנים לאחר מכן, אנחנו מגלים שזה לא היה רעיון טוב. זה פשוט לא עובד.

כתוצאה מכך, האומה האחת של העולם העתיק התפלגה. בהתחלה היא התפצלה לשתי קבוצות שנדדו למזרח ולמערב. שתי הקבוצות המשיכו להתפצל, עד שבסופו של דבר יצרו את אינספור האומות שיש לנו היום.

אחד הסימפטומים הבולטים של ההתפלגות, שאותה מתאר התנ"ך כ"נפילתו של מגדל בבל", היה היווצרותן של שפות שונות. השפות השונות הפרידו בין האנשים והובילו לחוסר תפקוד ולבלבול. כסמל לבלבול הזה, קיבלה בירתה של מסופוטמיה את שמה – בבל.

---------------Kabbalearn------------------

בזמן שבו התרחש כל הבלבול הזה, אברהם התגורר בבבל, ועזר לאביו לבנות פסלי אלילים קטנים ולמכור אותם בחנות המשפחתית. קל להבין שאברהם היה ממוקם ממש בליבו של בליל הרעיונות הגועש הזה שפרח בבבל – ניו יורק של העולם העתיק. הבלבול הזה גם מסביר את השאלה שבערה באברהם – שאלה שהתשובה עליה הביאה אותו לגלות את חוק הטבע – "מיהו בעל הבירה?" כשאברהם הבין שיש מטרה לבלבול ולניכור, הוא החל מיד ללמד ולהסביר אותה לכל מי שהיה מוכן לשמוע.

---------------Kabbalearn------------------

מאז אותו פילוג, כשהרצונות שלנו גדלו מדרגה אפס לדרגה אחת, אנחנו נמצאים בעימות עם הטבע. במקום לתקן את האגו שכל הזמן גדל, בכדי להישאר מאוחדים עם הטבע, עם הבורא, בנינו שריון מכאני, טכנולוגי, שיגן עלינו מפניו. הסיבה המקורית שבגללה פיתחנו את המדע והטכנולוגיה הייתה להבטיח את הקיום המוגן שלנו הרחק מאיתני הטבע. אבל יוצא שבין אם אנחנו מודעים לזה או לא, אנחנו בעצם מנסים לשלוט בבורא ולהתיישב בכיסא הנהג.

חזרה לראש הדף
Site location tree