הפירמידה | פרק 4: היקום שלנו | קבלה במילים פשוטות | קבלה לעם | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / קבלה לעם / קבלה במילים פשוטות / פרק 4: היקום שלנו / הפירמידה

הפירמידה

כמו בעולמות הרוחניים, כל מה שקיים בעולם שלנו מתפתח דרך אותם חמישה שלבים – מאפס עד ארבע. העולם שלנו בנוי כמו פירמידה. בבסיסה, בתחילת ההתפתחות של העולם הזה, נמצאת דרגת הדומם שעשויה ממיליארדי טונות של חומר (שרטוט 5).

אי שם, בין מיליארדי הטונות של החומר, ישנה נקודה קטנטנה שנקראת "כדור הארץ". ועל פני הכדור הזה הופיעה דרגת הצומח. כמות הצמחיה על פני כדור הארץ ממש זעירה לעומת כמות החומר הדומם שעל פני הכדור, על אחת כמה וכמה אם משווים אותה לכמות החומר הדומם שבכל היקום.

לאחר הצומח הופיע החי, שכַּמוּתו מזערית, אפילו אם משווים אותו רק לצומח.

והמְדַבֵּר, כמובן, הופיע אחרון ובכמות הקטנה מכולם.

לאחרונה צצה דרגה חדשה מתוך דרגת המדבר. היא נקראת "דרגת הרוחני" או "רוחניות". (כיוון שמדובר בזמנים גיאולוגיים, הביטוי 'לאחרונה' משמעו שזה קרה 'רק' לפני כמה אלפי שנים). אנחנו לא מסוגלים לתפוס את כל גודל הבריאה, אבל אם נביט על פירמידת הבריאה ונחשוב על הפרופורציות שבין כל שתי דרגות, נתחיל להבין עד כמה הרצון לרוחניות הוא באמת מיוחד וחדש. למעשה, אם נחשוב על משך הזמן שהיקום קיים (בערך 15 מיליארד שנה) כעל יממה אחת, אז (באופן פרופורציוני) הרצון לרוחניות הופיע לפני 0.0288 שניות.

שרטוט 5: הפירמידה של המציאות היא גם הפירמידה של הרצונות, והיא תקֵפה גם בעולמות הרוחניים וגם בעולם הגשמי.

מצד אחד, ככל שהרצון גבוה יותר כך הוא גם נדיר (וצעיר) יותר. מצד שני, העובדה שמעל הדרגה האנושית נמצאת דרגה רוחנית, מראה שעדיין לא סיימנו את ההתפתחות שלנו. האבולוציה ממשיכה במרץ כמו תמיד, אבל כיוון שאנחנו הדרגה האחרונה שהופיעה עד היום, אנחנו חושבים באופן טבעי שאנחנו הדרגה העליונה. אנו אולי נמצאים בדרגה הגבוהה ביותר כרגע, אבל אנחנו לא בדרגה הסופית. אנחנו נמצאים רק בדרגה האחרונה מבין הדרגות שכבר הופיעו.

הדרגה הסופית תשתמש בגופים שלנו כבמארחים, אבל תהיה עשויה מצורות חדשות לגמרי של מחשבה, תפיסה והרגשה. הדרגה הזו כבר מתפתחת בתוכנו, והיא נקראת "הדרגה הרוחנית".

אין כאן צורך בשינויים גופניים או בהיווצרותם של יצורים חדשים, אלא רק בשינוי פנימי בתפיסתנו את העולם. לכן הדרגה הבאה היא כל כך חמקמקה; היא בתוכנו, חרוטה בנו כמו מידע שצרוב על דיסק קשיח, והמידע הזה ייקרא וייושם בין אם אנו מודעים אליו או לא. אבל אנחנו יכולים לקרוא וליישם אותו בצורה הרבה יותר מהירה ומהנה, אם נקרא אותו עם ה'תוכנה' הנכונה – חכמת הקבלה.

חזרה לראש הדף
Site location tree