פרק 6: הדרך אל החופש | קבלה במילים פשוטות | קבלה לעם | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / קבלה לעם / קבלה במילים פשוטות / פרק 6: הדרך אל החופש

פרק 6: הדרך אל החופש

זה אולי יפתיע אתכם, אבל אתם כבר יודעים די הרבה על חכמת הקבלה. הנה סקירה מהירה: אתם יודעים שחכמת הקבלה התגלתה לפני בערך ארבעת אלפים שנה במסופוטמיה (עיראק של היום). היא התגלתה כשבני האדם התחילו לשאול מהי מטרת חייהם. הם גילו שכולנו נולדים מסיבה אחת – כדי להשיג את התענוג המושלם שבהידמות לבורא. כשהם גילו את זה, הם הקימו קבוצות לימוד והתחילו להפיץ את השמועה.

המקובלים הראשונים האלה סיפרו לנו שאנחנו עשויים רק מרצון לקבל, אותו הם חילקו לחמש דרגות – דומם, צומח, חי, מְדַבֵּר ורוחני. הרצון לקבל הוא חשוב מאוד, מפני שהוא המנוע מאחורי כל דבר שאנחנו עושים בעולם הזה. במילים אחרות, כל צעד וכל תזוזה שלנו נובעים אך ורק מהרצון שלנו לקבל תענוג, וככל שיש לנו יותר, אנחנו רוצים יותר. כתוצאה מכך, אנחנו כל הזמן מתפתחים ומשתנים.

למדנו גם שהבריאה נוצרה בתהליך בן ארבעה שלבים: השורש (שהוא שם נרדף לאור ולבורא) ברא את הרצון לקבל. הרצון לקבל רצה לתת, ולכן החליט לקבל כדרך לתת לבורא. בסופו של דבר הוא שוב רצה לקבל, אלא שהפעם הוא רצה לקבל את הידע איך להיות כמו הבורא, הנותן.

לאחר ארבעת השלבים, הרצון לקבל התחלק לחמישה עולמות ונשמה אחת, שנקראת "אדם הראשון". אדם הראשון 'נשבר' והתגשם בעולמנו. במילים אחרות, כולנו מהווים בעצם נשמה אחת, מחוברים ותלויים זה בזה ממש כמו תאים בגוף. אבל כשהרצון לקבל גדַל, נעשינו מרוכזים יותר בעצמנו והפסקנו להרגיש שאנחנו אחד. כתוצאה מכך, היום אנחנו מרגישים רק את עצמנו, ואפילו אם אנחנו מתייחסים לאחרים, אנחנו עושים את זה רק מפני שאנו מפיקים מזה תענוג כלשהו לעצמנו.

המצב האגואיסטי הזה נקרא "נשמת אדם הראשון השבורה", והמשימה שלנו, כחלקים של הנשמה הזו, היא לתקן אותה. ובתור התחלה, אנחנו צריכים להיות מודעים לכך שאנחנו לא מסוגלים להרגיש תענוג אמיתי במצב הנוכחי שלנו, בגלל שהרצון לקבל (האגו) מעמיד אותנו במלכוד: ברגע שאנחנו מקבלים את מה שרצינו, אנחנו כבר לא רוצים את זה יותר. בימים אלו האגו האנושי מגיע לשיא התפתחותו, והמוני אנשים מתחילים לחפש את הדרך לצאת מהמלכוד הזה.

החיפוש אחר החופש מהאגו מוביל להתעוררות הנקודה שבלב, הרצון לרוחניות. הנקודה שבלב, כמו כל רצון, גדלה ומשתנה על ידי השפעת הסביבה. אם אנחנו רוצים להגדיל את הרצון שלנו לרוחניות, אנחנו צריכים לבנות סביבה שמעודדת רוחניות. הפרק האחרון (והחשוב ביותר) בספרנו, ידבר על מה שצריך לעשות כדי ליצור סביבה תומכת-רוחניות ברמה האישית, החברתית והבינלאומית.

(תמיד) הכי חשוך לפני עלות השחר המשך למאמר >>
עולם חדש בארבעה צעדים המשך למאמר >>
לחופש (הבחירה) נולדנו המשך למאמר >>
מושכות החיים המשך למאמר >>
לשנות את החברה כדי לשנות את עצמי המשך למאמר >>
ארבעה גורמים המשך למאמר >>
בחירת הסביבה הנכונה המשך למאמר >>
סופו הבלתי נמנע של האגו המשך למאמר >>
התרופה המשך למאמר >>
חופש מזויף המשך למאמר >>
תנאים לבחירה חופשית המשך למאמר >>
יישום הבחירה החופשית המשך למאמר >>
אמונה המשך למאמר >>
דעת המשך למאמר >>
על קצה המזלג המשך למאמר >>
חזרה לראש הדף
Site location tree