פתח דבר | טעם של אור | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / טעם של אור / פתח דבר
הרב ד"ר מיכאל לייטמן

פתח דבר

אנו עדים לזעזועים שהעולם עובר בכל תחומי החיים: אסונות טבע ומשברים עולמיים, כמו גם בעיות קשות בתחום הפרט, בזוגיות, בחינוך הילדים ובכל מערכות היחסים של האדם. מבחינה חומרית אנו נהנים משפע שלא היה בהישג ידם של דורות קודמים, ובכל זאת מורגש באוויר מין חוסר טעם שכזה.

יש הסבורים שמדובר בעוד תקופה סוערת שתחלוף, אבל לפי חכמת הקבלה לא כך הוא. אנחנו חיים בנקודת זמן היסטורית ומיוחדת מאוד, רגע לפני פריצה לחיים חדשים. זהו זמן לא קל של צירי לידה ולכן מתגלה הקבלה כדי לסייע לנו, ממש כמו מיילדת מנוסה.

חכמת הקבלה התפתחה בבבל העתיקה. האנושות חייתה אז כחמולה אחת גדולה, ופתאום התפרץ האגו "עד לשמים", כמתואר בסיפור "מגדל בבל". איש חכם אחד, אברהם אבינו, החל לחקור את המתרחש במציאות ופיתח את חכמת הקבלה. חכמתו של אברהם היא מדע עליון שמאפשר לנו להכיר את "חדר הפיקוד" הנסתר של המציאות, להבין מה קורה איתנו ולשלוט בחיינו.

כיום, העולם הפך לכפר גלובלי כמו בבל של פעם. שוב קשה לנו מאוד להסתדר זה עם זה. אנחנו כאילו תקועים יחד בתוך סיר לחץ ואף אחד לא יודע כיצד להיחלץ מהמצב. חכמי הקבלה צפו מראש את המצב הזה והצביעו על זמננו כנקודת מפנה שבה החכמה תתגלה ברבים כדי להגיש הסבר ופיתרון.

במשך אלפי השנים שבהן הייתה הקבלה נסתרת דבקו בה סטיגמות שגויות רבות. כתוצאה מכך אנשים חשבו שהיא מיסטיקה, שהיא עוסקת בלחשים ובכשפים, בקמעות ובסגולות ריפוי, בחוטים אדומים ובמים קדושים ועוד ועוד. כשלמעשה זו שיטה מדעית לגילוי מערכת כוחות הטבע שמנהיגים את עולמנו.

חכמת הקבלה מסבירה את כל מה שקרה, קורה ועתיד לקרות איתנו – מהמישור הגלובלי דרך התא המשפחתי ועד לנקודה הפנימית שנמצאת בעומק לבו של כל אחד מאיתנו ומרגישה שמגיע לנו להפיק מהחיים האלה את הכי טוב שיש.

 

"אדם נוצר כדי להרים את השמים".

ר' מנחם מנדל מקוצק

 

חכמת הקבלה התגלתה בדורנו בזכות המקובל הגדול של המאה העשרים, הרב יהודה אשלג (1954-1884). הרב אשלג ידוע בכינויו בעל הסולם, על שום פירוש "הסולם" שכתב לספר הזוהר. בערוב ימיו כתב בעל הסולם את "כתבי הדור האחרון", ואלה משפטי הפתיחה שם:

"משל לחברה רעבים וצמאים התועים במדבר, והנה אחד מהם מצא מקום ישוב בכל טוב... כן הדבר שלפנינו, הנה תעינו במדבר הנורא יחד עם כל האנושות, ועתה מצאנו אוצר גדול המלא מכל טוב דהיינו ספרי הקבלה... עתה רבותי, הרי לפניכם ערוך ומוטל בארון זה הספר, שבו כתוב ומפורש כל חכמת המדינות וכל סדרי היחיד והציבור אשר יהיו בסוף הימים".

בעל הסולם, "כתבי הדור האחרון", הקדמה

חזרה לראש הדף
Site location tree