קרש קפיצה | גלובליזציה רוחנית | טעם של אור | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / טעם של אור / גלובליזציה רוחנית / קרש קפיצה
הרב ד"ר מיכאל לייטמן

קרש קפיצה

אם אנחנו מעוניינים להמשיך לחיות על פני כדור הארץ, דרוש לנו חשבון נפש ושינוי אמיתי. נקלענו למשבר גלובלי בכל תחומי החיים: באקולוגיה, בביטחון, בכלכלה, בחינוך ובחברה. המשבר העולמי שפוקד אותנו בא לביטוי גם במישור האישי. בכל משפחה יש בעיות – בבריאות, בפרנסה, בזוגיות, בחינוך, בתקשורת עם הילדים. הריקנות מתפשטת, הדיכאון הופך לנחלת הכלל, האלימות גואה. דומה שבזמננו הכול קורס, בבת אחת.

חכמת הקבלה מסבירה שהמצב שאליו הגענו איננו מקרי. זהו מהלך מתוכנן מראש בתכנית ההתפתחות של המין האנושי. אנחנו לא אשמים בשום דבר, היינו מוכרחים להידרדר עד לשפל הזה. אנו מצויים בסיומה של "ירידת הדורות" שאותה צפו המקובלים בכתביהם. בשעה טובה, הגענו לנקודת מפנה שממנה מצפה לנו עלייה נפלאה. רק משבר גלובלי יכול היה להיות קרש הקפיצה שלנו למצב חדש וטוב הרבה יותר, לשגשוג ולפריחה.

 

"כוחות השליליים הללו המתגלים הם סיבות התקדמות שבאנושות, שעל ידיהם היא מטפסת ועולה כעל שלבי הסולם. והמה הבטוחים לתפקידם, להביא האנושות עד לשלב האחרון של ההתפתחות, שהוא אותו המצב המקווה, הנקי מכל שמץ וכל דופי".

בעל הסולם, עיתון "האומה"

חזרה לראש הדף
Site location tree