מהי גלובליזציה? | גלובליזציה רוחנית | טעם של אור | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / טעם של אור / גלובליזציה רוחנית / מהי גלובליזציה?
הרב ד"ר מיכאל לייטמן

מהי גלובליזציה?

הגלובליזציה נתפסת אצלנו בעיקר כהתרחבות של קשרים כלכליים בין מדינות. מדינה אחת מייצרת מכוניות, השנייה מתרכזת בחקלאות, השלישית התברכה באוצרות טבע והרביעית מצטיינת בהיי-טק. הן סוחרות זו עם זו, וכולם נהנים.

לפי חכמת הקבלה, גלובליזציה היא אכן חיבור אבל לא רק ברמה של העברת סחורות, שיתוף ידע או קשרים תרבותיים. גלובליזציה היא חיבור פנימי – התגלות של רשת קשרים פנימית שקושרת בתוכה את הלבבות של כל בני האדם באשר הם.

הגענו היום לרמה חדשה של אגו, שבה מתגלה רשת הקשרים הזו שבינינו. אנחנו קשורים זה לזה כמו בשרשראות ברזל. עד כה הסתובבנו חופשי, ופתאום אנחנו מחוברים יחד. גם אם נפסיק להעביר סחורות בינינו, הרשת הזו תמשיך להתקיים. אי אפשר להיפטר ממנה בשום דרך. הרשת הזו מתגלה היום מבפנים, צצה לה לפתע מתחת לפני השטח ואוחזת חזק מאוד בכל אחד מאיתנו. היא מראה לנו שאנחנו קשורים זה לזה בחבלים פנימיים שאי אפשר להתיר. קשורים לנצח.

מה עושים? עלינו ללמוד להסתדר בעולם החדש הזה. ככל שנכיר יותר את החוק הגלובלי הפועל במערכת האחת, נחטוף פחות מכות. עלינו ללמוד את כל החיים שלנו מחדש. לדעת איך נכון להתייחס לכל מה שסביבנו, איך להתייחס לטבע הגלובלי.

 

"כל יחיד ויחיד שבחברה הוא כמו גלגל אחד המלוכד בגלגלים מספר, המותנים במכונה אחת. שהגלגל היחיד אין לו חירות של תנועה בערך יחידתו לפי עצמו, אלא נמשך עם תנועת כלל הגלגלים, בכיוון ידוע, להכשיר את המכונה לתפקידה הכללי".

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם"

חזרה לראש הדף
Site location tree