יִשְׂבְּעוּ עצי ה' | פרשת ויצא. חלק ב' | זוהר לעם | קבלה לעם | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / קבלה לעם / זוהר לעם / פרשת ויצא. חלק ב' / יִשְׂבְּעוּ עצי ה'

יִשְׂבְּעוּ עצי ה'

שלז) יִשְׂבְּעוּ עצי ה' ארזי לבנון אשר נטע. לבנון, בינה שחזרה לחכמה. כי לבנון: ל"ב נון, אותיות ל"ב נתיבות החכמה, ונון (50) שערי בינה. אשר שם ציפורים יקננו חסידה ברוֹשים בֵּיתה. בלבנון, בינה עילאה דא"א שחזרה לחכמה. והם ב' ציפורים, ב' נוקבין דז"א, לאה ורחל. ומאלו מתפרדות כמה ציפורים אחרות בבי"ע. אבל אלו ב' ציפורים הן עליונות, באצילות, והן יוצאות מלבנון, מלמעלה. כמ"ש, וללבן שתי בנות, ב' ציפורים לאה ורחל. לבן הוא לבנון, כי לבן הוא דכר, ולבנון דכר עם נוקבא.

שלח) חסידה ברושים ביתה. באלו שישה בנים העליונים חג"ת נה"י, שיוצאים מעולם העליון, בינה, ונבחנים לביתה של בינה. בינה נקראה חסידה, כי עולם העליון הזה, אעפ"י שהוא נקבה, בינה, קוראים לה זכר, כי מתפשט כל טוב וכל אור ממנה. והמשפיע מכונה זכר.

שלט) ומשום שבינה חסידה, יצא ממנה אור החסד, שהוא אור הראשון, שעליו כתוב, ויאמר אלקים יהי אור. וע"כ כתוב, ברושים ביתה. אל תקרא ברושים, אלא בראשים, כי בינה ג"ר, וביתה חג"ת נה"י שלה, הן בראשים, ראש וג"ר, כי עולם התחתון, הנוקבא, בתחתונים ביתה ולא בראשים, שהיא ו"ק ולא ראש וג"ר. והיא ב"ד של העולם. ולפעמים נקרא עולם התחתון, הנוקבא, כמו שנקרא עולם העליון, בינה, בכל השמות שלו, בעת שהנוקבא עולה ומלבישה את הבינה.

שמ) ועל הנוקבא כתוב, וינָחֶם ה' ויתעצב. כי במקום זה תלויים הדינים והעיצבון. אבל בכל מה שלמעלה, בבינה, הכל הוא באור, וחיים לכל הצדדים. ואין עצבות לפני המקום, שמורה על הפנימית, בינה, שרק בה אין עצבות, אבל החיצונית, הנוקבא בה יש עצבות. וע"כ כתוב, עִבדו את ה' בשמחה בואו לפניו ברננה. עבדו את ה' בשמחה, כנגד עולם העליון. בואו לפניו ברננה, כנגד עולם התחתון.



חזרה לראש הדף
Site location tree