מסע לתוך המילים | ספר הזוהר | טעם של אור | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / טעם של אור / ספר הזוהר / מסע לתוך המילים
הרב ד"ר מיכאל לייטמן

מסע לתוך המילים

"מי שלא ראה אור ספר הזוהר לא ראה אור מימיו".

ר' צבי הירש אייכנשטיין מזידיטשוב [1]

 

הטקסט של הזוהר בנוי בצורה כזו שהכניסה אליו היא הרפתקה, ממש כמו הכניסה למעבה הג'ונגל. אתה לא יודע מה בדיוק מצפה לך בפנים. "איפה הדרך? איך עוברים?"

בהתחלה אתה לא יודע שום דבר, ולאט לאט אתה מתחיל להיכנס בין המילים, לראות שבסיפורים הללו יש עומק. אתה נכנס, והטקסט מתחיל לעבוד עליך. אתה מתחיל לעבוד עם הטקסט בחזרה. כל מילה וכל מושג מקבלים נפח, וכך אתה מתקדם.

תהליך הכניסה לזוהר איננו נטול קשיים. מטרת הקשיים היא לנפץ את השכל והרגש הגשמיים שלנו. דווקא הקשיים האלה פותחים בנו את היכולת להבין ולהרגיש משהו חדש. אנחנו מתנפצים מבפנים, ומתחילים להרגיש את מה שנמצא לפנינו. "הג'ונגל" מתחיל להתבהר, אנחנו מתחילים להרגיש אותו כמערכת. כמו שהקופים קופצים בטבעיות בין עצי הג'ונגל, כי ברור להם כל מה שקורה, הם והיער ממש כאחד – כך גם אנחנו מתחילים להיות.

לזוהר יש מערכת כניסה רב שכבתית. במעבר משכבה לשכבה אתה נפטר מכמה דעות מגבילות, מזוויות מבט וכל מיני הרגלים, ומקבל משהו חדש. אין לך ברירה, אתה חייב להתאים את עצמך לצורה שלפניך, עד שאתה עובר. זה קורה בכל הרמות: ברגש, בשכל, בהבנה, בצורת ההסתכלות. אנחנו צריכים לעבור דרך המון רשתות ומסננים שכל פעם משנים אותנו למשהו חדש, עד שאנחנו נולדים.

 

"יזהירו כזוהר הרקיע... אלו הם המשתדלים בזוהר הזה, הנקרא ספר הזוהר".

ספר הזוהר, פרשת בהעלותך, אות פ"ח

[1] ר' צבי הירש אייכנשטיין מזידיטשוב," עטרת צבי", פרשת "בהעלותך".

חזרה לראש הדף
Site location tree