להיות טיפת זרע | עבודה פנימית | טעם של אור | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / טעם של אור / עבודה פנימית / להיות טיפת זרע
הרב ד"ר מיכאל לייטמן

להיות טיפת זרע

ההתקדמות לממד הרוחני הבלתי ידוע נעשית על ידי זה שאנחנו מושכים ממנו "אור המחזיר למוטב". זהו כוח שמפתח את "הנקודה שבלב" שלנו, את טיפת הזרע של הנשמה. המאמצים שלנו מעלים את "טיפת הזרע" הזו, ומכניסים אותה לתוך מנגנון רוחני שנקרא "רחם". תהליך ההתפתחות של טיפת הזרע הרוחנית מקביל לתהליך ההתפתחות של טיפת זרע גשמית, והוא מתואר בהרחבה בחכמת הקבלה. [1]

השלב הראשון מכונה "שלושת ימי קליטת הזרע". זו הפעם הראשונה שהאדם מרגיש שהוא מתחבר אל "העליון" (המדרגה העליונה ממנו). אחר כך "ארבעים יום יצירת הוולד", והתפתחות של שלושה חודשים בכל אחד משלושת המדורים שברחם. בסך הכול, תשעה חודשים. דרך אגב, הזמן ברוחניות איננו נמדד לפי השעון או לפי איזשהו גורם חיצון שמשתנה, אלא מדובר בשינויים פנימיים שהאדם עובר. חודשי העיבור הרוחני הם החידושים, השינויים, שעובר "הרצון לקבל", שהוא החומר שממנו אנחנו בנויים.

כהעתקה מהתהליך הרוחני, כך מתרחשים הדברים גם בעולם הגשמי. וכמו שבעולם שלנו דם שמגיע מאימא לטיפת הזרע מפתח את גופו של העובר, כך גם ברוחניות. אנחנו מקבלים מ"אימא בינה" אור מיוחד שנקרא "דם", מלשון דומם. מדוע הוא נקרא דומם? כי לפני שאנחנו מקבלים אותו, אנחנו נמצאים במצב פסיבי, דומם, לא יודעים מה לעשות, רק רוצים שהעליון ישפיע עלינו. מוכנים להכול, ובלבד שהעליון ישפיע. ואז הוא משפיע עלינו ואנחנו מתחילים להתפתח כעובר רוחני.

מדהים לראות כיצד התהליכים מתוארים לפרטי פרטים בכתבי הקבלה, על פני מאות דפים. יש שם הבחנות שטרם התגלו במדע הארצי בכל הקשור בחקירת שלבי ההיריון הגשמי.

נחזור לרוחניות. את נקודת הרצון הראשונית שלנו לרוחניות נוכל לפתח, אם נידבק כטיפת זרע לדופן הרחם של העליון. כאשר זה מתקיים, העליון משפיע עלינו ואנחנו מתפתחים – הטיפה מתחילה לצבור "נפח", תופעות מיוחדות מורגשות בה. במהלך שלב העיבור, אנחנו צריכים רק לא להפריע לעליון לפתח אותנו. כששלב העיבור מסתיים, אנחנו "נולדים", ואז מתחילה עבודה רוחנית מסוג חדש.

 

"זה שרוצה לצאת מאהבה עצמית ולהתחיל בעבודה של 'להשפיע', דומה שעוזב את כל המצבים שהיה חי בהם... ונכנס לתחום שאף פעם לא היה נמצא שם. ומשום זה הוא צריך לעבור בחינת 'עיבור וירחי לידה', עד שתהיה לו היכולת לקנות תכונות חדשות".

הרב"ש, מאמרי "שלבי הסולם", " אישה כי תזריע"

[1.] ראו ספר "תלמוד עשר הספירות" (ספרו של בעל הסולם על עיקרי חכמת הקבלה מהאר"י), חלקים י'-י"ב.

חזרה לראש הדף
Site location tree