כאיש אחד בלב אחד | קבוצה | טעם של אור | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / טעם של אור / קבוצה / כאיש אחד בלב אחד
הרב ד"ר מיכאל לייטמן

כאיש אחד בלב אחד

"בעת שכל בני העולם יסכימו פה אחד, לבטל ולבער את הרצון לקבל לעצמם שבהם, ולא יהיה להם שום רצון אלא להשפיע לחבריהם, אז היו מתבטלים כל הדאגות וכל המזיקים מהארץ".

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", אות י"ט

 

בדורנו כל האנושות צריכה להפוך לקבוצה אחת גדולה ולתקן את עצמה. לשם כך, הרב ברוך שלום הלוי אשלג (הרב"ש), בנו וממשיך דרכו של בעל הסולם, כתב עשרות מאמרים על העבודה בקבוצה. הוא נתן לעולם את תורת החיבור עם הדרכה מפורטת לגבי כל המצבים שמתקיימים במערכת היחסים בתוך הקבוצה. על פי כתביו אנחנו לומדים ומתפתחים רוחנית.

הטכנולוגיה מאפשרת לנו להעביר את שיטת התיקון דרך הטלוויזיה והאינטרנט לכל מקום בעולם. שיעורים בחכמת הקבלה משודרים מדי יום בשידור חי, ובאמצעותם מצטרפים רבבות אנשים לקבוצת הלומדים. חלקם מתקבצים במרכזי הלימוד של "קבלה לעם" בארץ ובחו"ל, וחלקם מתחברים לקבוצה באופן וירטואלי.

מגוון אפשרויות של חיבור לקבוצה פתוחות היום בפני כל אדם שמעוניין להתפתח רוחנית, ואפילו המרחק הפיזי בין אנשים בכל קצוות העולם לא מהווה עוד מכשול. אנחנו מדברים על יצירת קשר פנימי בינינו, ומסתבר שאפשר להתחבר לאחרים נהדר גם דרך כלי התקשורת, כי לא הגופים הם שמתחברים אלא הלבבות.

בקבוצה הגדולה הזו, שיש לה שלוחות בכל רחבי תבל, האנשים אמנם שונים מאוד מבחינה חיצונית, אך דומים מאוד מבחינה פנימית. כולם רוצים להרגיש שהם חלק מעולם אחד של אהבה, ביטחון ושגשוג, ולהבטיח חיים טובים לילדיהם ולעצמם – לכן הם מתחברים.

בסופו של דבר, חכמת הקבלה צריכה להפוך לשיטת חינוך עולמית שמציעה לאנושות דרך להינצל מהרע. מישראל תצא שיטת החיבור לעולם כולו. כך נממש את ייעודנו להפיץ בעולם את האור – את דבר הקשר החדש שמחבר בין בני האדם, קשר של ערבות הדדית, נתינה ואהבה.

 

"תפקיד האומה הישראלית – להכשיר את העולם להזדככות".

בעל הסולם, מאמר "הערבות", אות כ"א

חזרה לראש הדף
Site location tree