מה בין תורה לנביאים | פרשת צו. חלק ב' | זוהר לעם | קבלה לעם | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / קבלה לעם / זוהר לעם / פרשת צו. חלק ב' / מה בין תורה לנביאים

מה בין תורה לנביאים

קפד) צוֹר תעודה חֲתוֹם תורה בלימודיי. צור תעודה, זו היא עדותו של דוד, מלכות. כמ"ש, ועדותי זו אלמדם. צור, פירושו קשר, כמי שקושר קשר במקום אחד. וצור תעודה, פירושו, המלכות קשורה. חֲתוֹם תורה, שהיא ז"א, שכל השפע והגדלות הנמשכים מלמעלה, החתימה שלו, הגמר, היא בלמודיי, שהם נו"ה, הנקראים לימודי ה'.

כי שם מתקבצים הגדלות והשמן בין שני עמודים, נו"ה, לשרות שם, שהם מקום כל הגדלות והשמן הנוזל מלמעלה, מת"ת, שנקרא תורה, לשפוך אותו אל פי היסוד, ולשפוך אותו בתעודה הזו, במלכות. ואז מתקשר הכל קשר נאמן אחד. ויהיה ככתוב, צור תעודה, קשר המלכות ע"י זה שחֲתוֹם תורה בלימודיי, אשר שפע התורה נחתמת, שנגמרת בנו"ה, ומהם ליסוד. ואז נקשרת המלכות ביסוד, לקבל השפע. ונעשה הכל קשר אחד.

קפה) מה בין העוסקים בתורה לנביאים הנאמנים? כי העוסקים בתורה חשובים בכל זמן מנביאים. משום שהם עומדים במדרגה עליונה יתירה מנביאים. כי העוסקים בתורה, עומדים למעלה במקום, הנקרא תורה, ז"א, שהוא קיום כל האמונה, שהיא המלכות, שאין לה משהו, אלא מה שז"א נותן לה.

והנביאים עומדים למטה, למטה מחזה דז"א, בנו"ה. וע"כ העוסקים בתורה חשובים מנביאים, והם עליונים יותר מהם. כי אלו עומדים למעלה, ואלו עומדים למטה. ואלו שאומרים דברים ברוח הקודש, עומדים למטה מכולם. כי רוח הקדש נמשך מן המלכות, שהיא למטה מכולם.



חזרה לראש הדף
Site location tree