אך בעשור לחודש השביעי | פרשת ויקהל, חלק ב' | זוהר לעם | קבלה לעם | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / קבלה לעם / זוהר לעם / פרשת ויקהל, חלק ב' / אך בעשור לחודש השביעי

אך בעשור לחודש השביעי

שצח) המלכות נקראת בשם הוי"ה, בחמישה עשר יום, כמ"ש, בחמישה עשר יום לחודש השביעי הזה. וכתוב, אך בעשור לחודש השביעי. והכול הוא עניין אחד, כשעומד עוה"ב, בינה, בכל עשרה מאמרות, ע"ס שלה, על החודש הזה, המלכות, היא נקראת בעשור. וכאשר נרשמה הלבנה ביניהם של ע"ס דבינה, בהשלמה אחת, המלכות נקראת בחמישה עשר, כי אות ה', מלכות, התחברה ונחקקה בין ע"ס דבינה.

שצט) וזהו שהמלכות נקראת י"ה ו"ה. וכאשר עומדת בשם הוי"ה, אז היא מתחברת בה"ת של הוי"ה זו, והיא נוספת להיות באות ה' של הוי"ה כמתחילה. ונמצא שהיא כל השם הוי"ה, והיא בה"ת דהוי"ה. אחת, היא להיחקק ולהתחבר למעלה, ומבחינה זו לוקחת המלכות כל השם הוי"ה. ואחת, לתת מזונות למטה. ומבחינה זו היא מתחברת בה"ת של הוי"ה. ואז עומדת הלבנה בהשלמה לכל הצדדים למעלה ולמטה, בשם הוי"ה, שיהיה הכול עניין אחד ושלמות אחת.

ת) יהושוע הוא ההשלמה של הלבנה באותיות בן נון, בנון (50) שערים כמו בינה, כי נון הוא הלבנה, כשהיא מלאה בהשלמה של שם הקדוש הוי"ה, אז הוא מלא רוח חכמה, ו"ק דחכמה, הנקרא רוח.

תא) משום שנקודה עליונה, י' דהוי"ה, חכמה, התפשטה והוציאה רוח, ו"ק דחכמה, ורוח עשה היכל, בינה. ורוח התפשט מההיכל ונעשה ו"ק ז"א, ורוח התפשט בו"ק דחו"ב, ומילא ועשה היכל למטה, המלכות במילואה, והתמלא הכול, ונעשה במלכות שם הקדוש הוי"ה, בהשלמה אחת.

תב) משום זה יהושוע מלא רוח חכמה, כי סמך משה את ידיו עליו. שמשה, פני חמה, ז"א, השפיע ברכותיו עליו, והתמלא הבאר, המלכות. יהושוע, פני הלבנה, התמלא מז"א. וקדושים עליונים, כל אחד מהם מתמלא רוח חכמה, ועומד במילואה בסודות החכמה, משום שהקב"ה רוצה בהם וסמך ידיו עליהם. אשרי חלקי שעיניי ראו זאת, וראו בהם השלמות של רוח חכמה

חזרה לראש הדף
Site location tree