אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / כתבי מקובלים נוספים / האר"י / שירי שבת של אר"י ז"ל

שירי שבת של אר"י ז"ל

סעודה - א'

אתקינו סעודתא דמיהמנותא שלמתא, חדותא דמלכא קדישא. אתקינו סעדתא דמלכא. דא היא סעודתא דחקל תפוחין קדישין, וזעיר אנפין ועתיקא קדישא אתין לסעדא בהדה.

 

הכינו סעודת האמונה השלמה, חדוות המלך הקדוש, הכינו סעודת המלך. זו היא סעודא של שדה תפוחים קדושים. וזעיר אנפין ועתיק יומין הקדוש באים לסעוד בה.

 

אזמר בשבחין, למיעל גו פתחין, דבחקל תפוחין, דאינון קדישין.

אזמר בשבחים להכנס בפתחים, של שדה התפוחים, שהם קדושים.

נזמין לה השתא בפתורא חדתא ובמנרתא טבתא, דנהרא על רישין.

נזמין אותה עתה בשולחן חדש ובמנורה טובה, שמאירה על ראשים.

ימינא ושמאלא, ובינייהו כלה, בקישוטין אזלא, ומנין ולבושין.

ימין ושמאל וביניהם כלה. בקישוטים יוצאת בבגדים ולבושים.

יחבק לה בעלה, וביסודא דילה, דעביד נייחא לה, יהא כתיש כתישין.

יחבק אותה בעלה, וביסוד אש רלה, שעושה לה נחת, יהא כותש כתישין.

צוחין אף עקתין בטלין ושביתין, ברם אנפין חדתין, ורוחין עם נפשין.

צווחות וגם צרות, בטילות ושובתות, רק פנים חדשות, ורוחות עם נפשות.

חדו סגי ייתי, ועל חדא תרתי, נהורא לה ימטי, וברכאן דנפישין.

שמחה רבה תבוא, על אחת שתיים, נהורה לה תגיע וברכות רבות.

קריבו שושבינין, עבידו תיקונין, לאפשא זינין, ונונין עם רחשין.

קרבו שושבינים, עשו תיקונים (לכלה), להרבות במזונות, ודגים עם בעלי חיים.

למעבד נשמתין ורוחין חדתין, בתרתין ובתלתין, ובתלתא שבשין.

לעשות נשמות ורוחות חדשות, בשנים ושלושים (דרכים), ובשלושה ענפים. 

ועיטרין שבעין לה, ומלכא דלעילא, דית עטר כלא, בקדיש קדישין.

ועטרות שבעים לה, והמלך העליון, שיתעטר הכל בקודש הקדשים.

רשימין וסתימין בגו כל עלמין, ברם עתיק יומין, הלא בטיש בטישין.

רשומים וסתומים בתוך כל עולמות, רק עתיק יומין, הלא הכה יכה.

יהא רעוא קמיה, דתשרי על עמיה, דיתענג לשמיה, במתיקין ודובשין.

יהי רצון לפניו, שישרה על עמו, שיתענג לשמו, בממתקים ודובשנים.

אסדר לדרומא מנרתא דסתימא, ושלחן עם נהמא, בצפונא ארשין.

אערוך בדרום מנורה הנעלמה, ושולחן עם לחם, בצפון אערוך.

בחמרא גו כסא, ומדאני אסא, לארוס וארוסה, להתקפה חלשין.

ביין בתוך הכוס ואגודת הדסים, לארוס וארוסה לחזק חלושים.

נעביד לון כתרין במילין יקירין, בשבעין עטורין, דעל גבי חמשין.

נעשה להם כתרים במילים יקרות, בשבעים עיטורים, שעל גבי חמישים.

שכינתא תתעטר בשית נהמי לסטר, בווין תתקטר, וזינין דכנישין.

השכינה תתעטר בששה לחמים לכל צד, בווים תתקשר, ובמיני (בשמים) צבורים.

שביתין ושביקין, מסאבין דרחיקין, חבילין דמעיקין, וכל זיני חרשין.

שובתים ונעזבים, הטמאים המרוחקים, המזיקים המעיקים, וכל מיני כשפים.

* * * * *

 

סעודה - ב'

אתקינו סעודתא דמיהמנותא שלמתא, חדותא דמלכא קדישא. אתקינו סעודתא דמלכא. דא היא סעודתא דעתיקא קדישא, וחקל תפוחין קדישין, וזעיר אנפין אתין לסעדא בהדה.

 

הכינו סעודת האמונה השלמה חדוות המלך הקדוש, הכינו סעודת המלך. זו היא סעודה של עתיק היומין, ושדה תפוחים קדושים וזעיר אנפין באים לסעוד עמו.

 

אסדר לסעודא בצפרא דשבתא, ואזמין בה השתא עתיקא קדישא.

אערוך הסעודה בבוקר של שבת, ואזמין בה עכשיו את עתיק היומין.

נהורא ישרה בה בקדושא רבה , ובחמרא טבא, דביה תחדי נפשא.

אורו ישרה בה בקידושא רבה, ומהיין הטוב שבו תשמח הנפש.

ישדר לן שופריה, ונחזיה ביקריה, ויחזה לן סתריה, דאתאמר בלחישא.

ישלח לנו יופיו, ונראה ביקרו, ויראה לנו סודו, הנאמר בלחישה.

יגלה לן טעמי, דבתריסר נהמי, דאינון את בשמיה ,כפילא וקלישא.

יגלה לנו הטעמים, שבשתים עשרה חלות, שהנם אות בשמו, כפולה וקלושה.

צרורא דלעילא, דביה חיי כלא, ויתרבי חילא, ותסק עד רישא.

צרור של מעלה, שבו חיי הכל, ויתרבה החיל, ותעלה עד הראש.

חדו חצדי חקלא, בדיבור ובקלא, ומללו מלה, מתיקא כדובשא.

שמחו קוצרי שדה, בדיבור ובקול, והגידו מלה מתוקה כדבש.

קדם רבון עלמין, במילין סתימין, תגלון פתגמין, ותימרון חידושא.

לפני רבון עולמים, במילים סתומות, תגלו דברים, ותאמרו חידושים.

לעטר פתורא ברזא יקירא, עמיקא וטמירא, ולאו מלתא אושא.

לעטר השולחן בסוד יקר, עמוק וטמון, ולא דבר מפורסם.

ואלין מליא, יהון לרקיעיא, ותמן מאן שריא, הלא ההוא שמשא.

ואלה הדברים יהיו לרקיעים, ושם מי שורה, הלא השמש ההיא.

רבו יתיר יסגי, לעילא מן דרגיה, ויסב בת זוגיה, דהות פרישא.

ירבה עוד ויוסיף, למעלה מדרגתו, ויקח בת זוגו, שהיתה פרושה.

* * * * *

 

סעודה - ג'

אתקינו סעודתא דמהימנותא שלמתא, חדותא דמלכא קדישא. אתקינו סעדתא דמלכא. דא היא סעודתא דזעיר אנפין, ועתיקא קדישא, וחקל תפוחין קדישין , אתין לסעדא בהדה.

הכינו סעודת האמונה השלימה, חדוות המלך הקדוש, הכינו סעודת המלך. זו הסעודה של זעיר אנפין, ועתיק היומין הקדוש ושדה התפוחים הקדושים באים לסעוד עמו.

בני היכלא, דכסיפין למחזי זיו דזעיר אנפין,

בני היכל הנכספים לראות זיו של זעיר אנפין,

יהון הכא, בהאי תכא, דבה מלכא בגילופין.

יהיו כאן בזה השולחן, שבו המלך בגילופין.

צבו לחדא, בהאי ועדא, בגו עירין וכל גדפין.

רצו מאד באסיפה הזאת, בין מלאכים וכל בעלי כנפיים.

חדו השתא, בהאי שעתא, דביה רעוא ולית זעפין.

שמחו עתה בזו השעה, שבה רצון ואין כעס.

קריבו לי, חזי חילי, דלית דינין דתקיפין.

קרבו אלי, ראו כחי, שאין דינים חזקים.

לבר נטלין, ולא עאלין, הני כלבין דחציפין.

לחוץ נוסעים ואינם נכנסים, אותם הכלבים החצופים.

והא אזמין, עתיק יומין, למנחה, עדי יהון חלפין.

והנה אזמין עתיק יומין למנחה, עד שהם יסתלקו.

רעו דיליה, דגלי ליה, לבטלא לכל קליפין.

רצון שלו שנתגלה, לבטל לכל הקליפות.

ישוי לון בנוקביהון, ויטמרון בגו כפין. 

ישים אותם בנקרתם, וייגנזו בתוך סלעים.

ארי השתא, במנחתא, בחדותא דזעיר אנפין.

* * * * *

 

* * *

 

קדיש יתום

יתגדל ויתקדש שמיה רבא.

יתגדל ויתקדש שמו הגדול.

בעלמא די ברא כרעותיה, וימליך מלכותיה, ויצמח פורקניה, ויקרב משיחיה.

בעולם אשר ברא כרצונו, וימליך מלכותו, ויצמיח ישועתו, ויקרב משיחו.

בחייכון וביומיכון ובחיי דכל בית ישראל, בעגלא ובזמן קריב, ואמרו אמן:

בחייכם ובימיכם ובחיי כל בית ישראל במהרה ובזמן קרוב, ואמרו אמן.

יהא שמיה רבא מברך לעלם ולעלמי עלמיא.

יהי שמו הגדול מבורך לעולם ולעולמי עולמים.

יתברך,  וישתבח, ויתפאר, ויתרומם, ויתנשא, ויתהדר, ויתעלה, ויתהלל, שמיה דקודשא בריך הוא.

יתברך ...שמו של הקדוש ברוך הוא

לעילא מן כל ברכתא ושירתא, תשבחתא ונחמתא, דאמירן בעלמא, ואמרו אמן.

למעלה מכל הברכות והשירות, התשבחות והנחמות, האמורות בעולם ואמרו אמן

על ישראל ועל רבנן ועל תלמידיהון, ועל כל תלמידי תלמידיהון, ועל כל מאן דעסקין באוריתא, די באתרא קדישא הדין ודי בכל אתר ואתר, יהא להון ולכון שלמא רבא, חנא וחסדא ורחמי, וחיי אריכי ומזוני רויחי ופורקנא מן קדם אבוהון די בשמיא ואמרו אמן.

על ישראל ועל רבותינו ועל תלמידיהם ועל כל תלמידי תלמידיהם ועל כל מי שעוסקים בתורה, אשר במקום הקדוש הזה ואשר בכל מקום ומקום, יהי להם ולכם שלום רב, חן וחסד ורחמים וחיים ארוכים ומזונות מרווחים, וישועה מלפני אביהם שבשמים, ואמרו אמן

יהא שלמא רבא מן שמיא

יהי שלום רב מן השמים

 וחיים טובים עלינו ועל כל ישראל ואמרו אמן.

עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ואמרו אמן.

************************************************

תרגום "תתקבל":

 תתקבל צלותיהון ובעותיהון דכל בית ישראל קדם אבוהון די בשמיא, ואמרו אמן.

תתקבל תפילתם ותחינתם של כל ישראל לפני אביהם שבשמים, ואמרו אמן.

חזרה לראש הדף