ריגושים גבוהים יותר

"כל המפותח יותר הוא בעל הֶרְגֵש ביותר".

בעל הסולם, מאמר " תכונתה של חכמת הנסתר בכללה"

 

מטבע בריאתנו, השאיפה שלנו היא ליהנות בחיים, להרגיש טוב. השכל מנתח את הנתונים השונים הניצבים לפניו, ומוליך אותנו להנאה המרבית. הוא מראה לנו כיצד להשקיע מינימום אנרגיה, כדי לקבל מקסימום הנאה בכל רגע נתון. תהליך כזה עומד בבסיס כל מחשבה ופעולה שלנו, ומתוכו השכל מתפתח.

לאורך כל ההיסטוריה האנושית ספגנו התרשמויות מצורות שונות של קיום. בלעדיהן, השכל והרגש שלנו לא היו מתפתחים. זה לא מקרי למשל שהמהפכה התעשייתית הובילה אנשים לצאת מהכפר אל העיר. תהליך זה התרחש מפני שהיינו מוכרחים להתכלל זה בזה, לפתח את הטכנולוגיה, המדע, החברה והתרבות, להתקדם מהחיים הפרימיטיביים.

בהתאם לנתונים ולהתרשמויות שצברנו בכל שלב, בנינו מערכות חברתיות שונות וביצענו בהן שינויים והתאמות. סוציאליזם, קומוניזם, קפיטליזם, דיקטטורה, דמוקרטיה, דת, מדע, טכנולוגיה, חינוך כזה, חינוך אחר, מהפכות חברתיות ותרבותיות – מה לא עשינו, רק כדי להיווכח בסופו של דבר שאין לנו מושג איך להיות מאושרים לאורך זמן.

כיום, לאחר שניסינו הכול, אנחנו מגיעים להכרה, שכל מה שהשגנו – לא מספק. זהו השורש למשבר הכללי שפוקד אותנו בכל תחומי החיים. תחושת "סוף הדרך" נובעת מכך שהלב והמוח שלנו מוכנים לריגושים גבוהים יותר מאלה שהחיים הנוכחיים מספקים לנו. הם מחפשים סביב, ואין... זה סימן לכך שאנחנו מוכנים להתרומם מהממד הארצי ולהתפתח רוחנית.

לסיכום, האנושות כולה כמו נמצאת היום בכפר, רגע לפני היציאה אל העיר, אל ההתפתחות החדשה. בנקודה זו חכמת הקבלה מתגלה וכמו אומרת: "רוצים משהו חדש? בבקשה!"

חזרה לראש הדף