למתג מחדש את ישראל

2

אם מדינת ישראל הייתה מוצר שצריך לשווק לאנושות, הן כדי לעודד תיירים לבקר והן כדי לחזק את תדמיתה החיובית של המדינה בעיני העולם, אז לא הייתי בוחר להדגיש את הצלחת חיסון האוכלוסייה בישראל נגד הקורונה, ולא את העובדה שאנחנו בין הראשונים לחזור לשגרה מלאה.

נכון שההצלחה הנוכחית המסחררת קורצת לנו למנף את תדמיתה של ישראל בעיני העולם, שפתאום תולים בנו מבטים מעריצים, אבל זהו מבט זמני שמתמקד רק בהיבט הרפואי. בפועל, אומות העולם סולדות מאיתנו, ודוח האנטישמיות לשנת 2020, שפרסם החודש מרכז קנטור באוניברסיטת תל אביב, מצביע על מוטיב מרכזי שאפיין רבים מאירועי האנטישמיות בשנה החולפת: יהודים וישראלים אשמים ביצירתו ובהפצתו של נגיף הקורונה, "הווירוס היהודי".

היו שנים ששיחקנו על העובדה ש"כל העולם נגדנו", היו שנים בהן הדגשנו את השואה כמרכיב מרכזי, והיו שנים בהן התפארנו שאנחנו אומת היי-טק, מעצמה ליברלית, אי של שפיות בים הטירוף שגואה במזרח התיכון. אולם כל אלה חסרי תכלית ותוחלת בימינו.

המותג החדש שצריך לארוז בו את מדינת ישראל הוא אחדות העם. חיבור לבבי בין בני האדם הוא הריפוי והתרופה נגד כל צרה שתקום. מכוח החיבור ההדדי בינינו מתעורר כוח חיובי גדול יותר, שלם יותר מסך חלקיו – כוח עליון, טוב ומיטיב, כוח הטבע. אומנם החיסונים מחסנים את הגוף, אבל האחדות מרפאת את הנפש. בה לבדה תלוי העתיד הטוב שלנו ושל העולם כולו.

כל הניסיונות להתחבב על אומות העולם בפיתוח ומחקר, בטכנולוגיה חדישה, בהמצאות מקוריות ונוצצות לא יעברו את רף היחס העוין כלפי ישראל, לא יגרמו לאנושות להתהפך בקרבה ולהעריך אותנו. בתוכם השנאה נגדנו רק תתגבר ותתלהט. כל ניסיון למצוא חן בעיני הגויים, שלא על דרך האחדות החברתית, יתגלה כגישה אגואיסטית והרסנית; יהיה לנו לרועץ בהמשך דרכנו.

בניית חברה חדשה, שתכליתה היא חיבור נכון ויחס יפה, עיקרית עבורנו וחיונית לשעתנו. חיבור ישראלי נכון הוא חיבור שנועד ליצור מעין כלי קיבול לכוח עליון יותר בינינו. חיבור כזה נותן מקום לבורא, לכוח הטבע, להתגלות ולהתגדל. לכן, לא רק מיתוג צבא חזק ומוסרי, לא רק תצלומים של צעירים וצעירות חייכנים על חוף הים בתל אביב או רובוט חדשני שמשמיד טילים. ישראל צריכה להתפאר בכוח הרוחני שהיא מסוגלת להפיק, ולא בתוצרת גשמית. גישה גשמית כזו תהיה צביעות מצידה, כי לא זה ייעודה ותפקידה של המדינה.

גדולי ישראל, ביניהם מקובלים ואנשי רוח רבים, כתבו רבות על כוח החיבור היהודי כסמל ופתרון. הרב קוק לדוגמה כתב: "בניין האומה הישראלית והתגלות רוחה הוא עניין אחד, וכולו הוא מאוחד עם בניין העולם המתפורר ומצפה לכוח מלא אחדות ועליונות, וכל זה נמצא בנשמת כנסת ישראל" ("אורות", עמ' ט"ז).

לרגל יום העצמאות ה-74 של ישראל, טוב אם המדינה תעניק לעצמה ולעולם מתנה יפה: תפתח את מקורות המופת של העם היהודי, אלה שמדברים על אהבת אחים כדרך חיים, ותיתן דוגמה לעולם איך מתלכדים כאיש אחד בלב אחד. אחדות היא המותג המודרני לדורנו.

למתג מחדש את ישראל

תמונה של ספר ״ישראלים - מסע אל לב האומה״

ישראלים - מסע אל לב האומה

ספר מהפכני שהוא מסע אל שורשי האומה הישראלית, מסע החושף את ייעודו המקורי של עם ישראל

לרכישה
ישראלים -  מסע אל לב האומה

ישראלים - מסע אל לב האומה

ספר מהפכני שהוא מסע אל שורשי האומה הישראלית, מסע החושף את ייעודו המקורי של עם ישראל

לרכישה
ישראל הנסתרת

ישראל הנסתרת

מה סוד הקסם של ארץ ישראל ?מה הופך את פיסת האדמה הזאת למוקד משיכה בן אלפי שנים? האם נקודת ציון גיאוגרפית ארצית כלשהי יכולה להיות גם מוקד כוח רוחני מעבר לעולם הזה?

לרכישה
ציוני דרך

ציוני דרך

אחרי שנים רבות של לימוד על פנימיות החגים לפי חכמת הקבלה, מצאנו לנכון לקבץ ולכרוך יחד את קטעי המקור הנבחרים בנושא

לרכישה
קורס חגי ישראל בראי הקבלה

קורס חגי ישראל בראי הקבלה

לחגים שכולנו אוהבים יש משמעות רבה ועמוקה יותר מכפי שרובנו מכירים. בקורס זה נגלה יחד מהו ההסבר הקבלי לחגי ישראל. הקורס אינו מחייב ידע מקדים בקבלה.

לחצו לפרטים
הספר "ימים טובים"

הספר "ימים טובים"

השנה שולחים לקרובים ספר במארז חגיגי. מתנה מקורית לנשמה, שתיזכר בחיוך כל השנה!

הזמינו עכשיו

עוד סיפור של

יום העצמאות

Heading

ישר כוח!
סיימת את כל הכתבות בחג 

יום העצמאות

!

לחג 
יום העצמאות
לכל החגים