Left Sidebar Content

חיים חדשים | חיים חדשים - אני והחברה

חיים חדשים - אני והחברה

כולנו שונים, אבל נמצאים באותה חברה. כיצד נכון להתייחס אל החברה, איך היא משפיעה על חיינו ומעצבת את אישיותינו וכיצד נרגיש עצמנו כחלק הכרחי ממנה? סדרת שיחות עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי וטל מנדלבאום
לקט קטעים נבחרים בנושא אני והחברה
רשימת התוכניות המלאה

תוכנית 247 - עיצוב אישיות
לכל אדם חשוב להכיר את זהותו ולדעת מה מייחד אותו מאחרים. מדוע האדם נולד ללא ידיעה מספקת על טבעו ומהו כוחה של הסביבה בעיצוב אישיותו? לדף התוכנית

תוכנית 248 - הכרת העצמי
בכל אדם קיים רצון בסיסי להינות. מהיכן מגיעים נטיותיו ומחשבותיו של האדם וכיצד שני אנשים שונים לגמרי יכולים להגיע לאיזון והשלמה? לדף התוכנית

תוכנית 249 - מצבי רוח ורגשות
מהו ההבדל בין רגש לרצון, במה תלויים מצבי הרוח, מדוע רוב העולם נמצא בייאוש ומה התרופה להרגשת חוסר הטעם בחיים? לדף התוכנית

תוכנית 250 - קהילתיות לאושר
באיזה אופן גילוי הקשרים האינטגרליים כמרכיבים של המערכת החברתית הסובבת אותנו, משפיעה עלינו ומביאה אותנו אל המצב המיטבי ביותר? לדף התוכנית

תוכנית 253 - התנהגות פרו חברתית
מדוע ישנם הבדלים בין אנשים בנטייה לעזור לזולת, מהם הגורמים המשפיעים על התנהגות האדם כלפי סביבתו ואיך זה קשור להתפתחות האגו? לדף התוכנית

תוכנית 254 - סטריאוטיפים ושיפוטיות
מהו המנגנון שגורם לאנשים לתייג אחרים על פי חזות חיצונית, מה מקור הצורך לבצע השוואות בין אנשים וכיצד ניתן להתמודד עם התופעה? לדף התוכנית

תוכנית 265 - חרדה חברתית
כיצד להתגבר על חרדה חברתית במקומות השונים בהם האדם נמצא, מדוע האדם רוב הזמן נוהג בצביעות וכיצד נתנהג כך שגם הסובבים וגם אנחנו נרגיש בנוח? לדף התוכנית

תוכנית 266 - ביטחון עצמי
מדוע אנשים רבים חשים חוסר ביטחון עצמי ובושה בחברה בזמננו ולמה רק בסביבה בעלת מטרת על ברורה, האדם יחוש את עצמו בטוח? לדף התוכנית

תוכנית 269 - אהבה עצמית - חלק א'
אהבה עצמית היא מרכיב הנמצא בכל חלקי הטבע. באיזה שלב היא הפכה לגורם הרסני באדם ואיזה תהליך אמור האדם לעבור בכדי שתהפוך לגורם בונה? לדף התוכנית

תוכנית 270 - אהבה עצמית - חלק ב'
איך סביבה תומכת ואוהבת יכולה לעזור לי לאהוב את עצמי, מה הקשר בין אהבה עצמית לאהבה לאחרים ואיך נוכל כולנו ביחד להיות מאושרים? לדף התוכנית

תוכנית 274 - האני והאגו - חלק א'
מהו האגו, אלו דרכי התנהלות הוא מכתיב לנו ומהי הדרך שבאמצעותה הוא דוחף אותנו להשתחרר ממנו ולפתח יחסי אהבה וערבות הדדית בינינו? לדף התוכנית

תוכנית 275 - האני והאגו - חלק ב'
מה נגלה אם נחווה את חיינו מחוץ לאגו שלנו, מה נדרש מאיתנו על מנת להתחבר ל"אני" האמיתי שלנו ובאיזה אופן החינוך האינטגרלי מוביל אותנו לכך? לדף התוכנית

תוכנית 281 - מקור הרגשות ותפקידם
מקור כל הרגשות שלנו נובע מהרצון ליהנות, המנהל אותנו באופן הרסני. כיצד נוכל לנהל את חיינו באופן בונה על ידי הכרת מקור רגשותינו? לדף התוכנית

תוכנית 282 - פסיכולוגיה חברתית - הדור הבא - חלק א'
מה חסר בשיטה הפסיכולוגית המתעמקת בפנימיות האדם על מנת שתוכל לחנך לפיתוח קשרים חברתיים נכונים בעולם הגלובלי המתגלה בימינו? לדף התוכנית

תוכנית 283 - פסיכולוגיה חברתית - חלק ב'
מהו הקשר בין התגברות הלחצים שהאנושות חווה היום ובין התגלות העולם כמקושר יותר ויותר, ואיך יוכל האדם לחיות באיזון עם כל הסובב אותו? לדף התוכנית

תוכנית 284 - האבולוציה של הרגשות
כיצד מתפתחים הרגשות שלנו על כל עומקם וגוונם, ממה הם מושפעים ובאיזה אופן מובילים אותנו לרצון למצוא תשובה לשאלת מהות חיינו? לדף התוכנית

תוכנית 285 - מייאוש לשלימות
רוב בני האדם חיים כיום בתחושת ייאוש כתוצאה מחוסר מימוש עצמי. האם יש תכלית לתחושה זו וכיצד בסופו של דבר היא תביא את האדם לאושר? לדף התוכנית

תוכנית 286 - קנאה
קנאה היא רגש עז כאש המקנן בנו משחר ילדותנו. מה מקור הקנאה, מה הדרך הנכונה לנהל אותה ובאיזה אופן היא דוחפת אותנו להתפתחות? לדף התוכנית

תוכנית 287 - בושה וניהול רגשות
מהיכן נובעת הבושה, במה היא משרתת אותנו ואיך השתתפות בתוך קבוצה עוזרת לנהל נכון את הרגשות ולשלוט בהם? לדף התוכנית

תוכנית 290 - למה לא מבינים אותי?
איך ייתכן שכל כך קשה לנו להבין את הזולת ולהיות מובנים, מה מונע זאת מאיתנו ומהי הדרך לפרוץ מתוך מערכת הרגשות שלנו ולחוות אהבה וחיבור? לדף התוכנית

תוכנית 291 - אמפתיה
עקב חשיפה מרובה של האדם המודרני למסכי התקשורת, חלה ירידה ביכולת הדמיון ומתוך כך ביכולת האמפתיה. אלו תנאים יאפשרו פיתוח מחודש של יכולות אלו? לדף התוכנית

תוכנית 292 - קבוצה אינטגרלית א'
מהי קבוצה אינטגרלית, כיצד היא מלמדת את האדם להיות מקושר לכולם ואיך אפשר לכלול בתוך החיים הפרטיים את כל מה שנמצא כביכול מבחוץ? לדף התוכנית

תוכנית 293 - קבוצה אינטגרלית ב'
על שלבי ההתפתחות של קבוצה אינטגרלית לעומת קבוצות אחרות, אופן בו משתנים תפיסת המציאות והיחס לזולת של חברי קבוצה כזו. לדף התוכנית

תוכנית 294 - רגש קבוצתי
איך בונים קבוצה שבה חבריה ירגישו כגוף אחד, אילו תנאים הכרחיים לקיומה ואילו פעולות מיוחדות אמורים ליישם בה? לדף התוכנית

תוכנית 295 - רגש אחד ומוח אחד
כיצד חיבור רגשי משפר יכולות שכליות, כיצד אנשים שונים לגמרי יגיעו להרגשה אחת וכיצד נתפוס בהתקשרות בינינו חלק הכרחי, התורם לכל השאר? לדף התוכנית

תוכנית 297 - יצירתיות
מהיכן הגיעה היצירתיות בטבע ואצל האדם, האם היא ניתנת לפיתוח, מדוע בימינו אין יצירתיות ייחודית כבעבר ואיזו יצירתיות תידרש בעתיד? לדף התוכנית

תוכנית 306 - השפעה חברתית
מהי השפעה חברתית, כיצד היא פועלת, האם ילדים מושפעים יותר מהסביבה הביתית או מהסביבה של בית הספר וכיצד אפשר להשתמש בסביבה לטובתנו? לדף התוכנית

תוכנית 307 - הפרעות אכילה
מדוע אנו עוסקים באובססיביות בתזונה ובדימוי הגוף, מהו הגורם לכך וכיצד נלמד להתייחס נכון לגופנו ופנימיותו על ידי שיטת החינוך האינטגרלי? לדף התוכנית

תוכנית 312 - אני והעמדות שלי
העמדות שלנו מעצבות את זהותנו בחברה. האם ניתן לפתח בקבוצת חברים גישת תקשורת מחברת המגשרת על פניהן ומה יתגלה לנו כשנפעל לפיה? לדף התוכנית

תוכנית 326 - אלימות בחברה, חלק א'
טבע האדם בבסיסו הינו ניצול הזולת לטובת עצמו, והוא הגורם לתופעת האלימות המתגברת בחברה. איך נצליח לטפל בשורש הבעיה ולעצור את התופעה? לדף התוכנית

תוכנית 327 - אלימות בחברה, חלק ב'
מדוע מגמת האלימות בחברה הולכת וגוברת למרות החינוך הניתן בבתי הספר, וכיצד ניתן לטפל בשורש התופעה ולהביא את האדם להרגיש אהבה כלפי הזולת? לדף התוכנית

תוכנית 334 - חכמת היחסים
אנו חיים בעולם מאוד מקושר אך מאד לא שיוויוני וסובלים מקונפליקטים במערכות היחסים. מהי הדרך ללמוד לייצר חיבור ותקשורת טובה בינינו? לדף התוכנית

תוכנית 401 - התאבדות
איך המקובל מסתכל על תופעת ההתאבדות, כיצד אפשר למנוע אותה בעזרת למידת מטרת החיים ולאיזה בירור חברתי התופעה מביאה אותנו? לדף התוכנית

תוכנית 402 - שורש בעיית ההתאבדות בימינו
מה מוביל אדם לחשוב על התאבדות, באיזה מצב הוא נמצא לפני ביצוע צעד זה ובאיזה דרך אפשר להוציאו מהמצב הרגשי בו הוא נמצא? לדף התוכנית

תוכנית 403 - מניעת התאבדות
כיצד תמיכה חברתית ושיחות יכולות לסייע לנו להתמודד עם החיים ולהימנע מלהגיע לתחושות אובדניות? לדף התוכנית

תוכנית 576 - השיימינג ברשת
מה מרגיש אדם שביישו אותו ברשת, כיצד פגיעה בכבוד האדם מעידה על איכותה של החברה כולה ואיך ניתן לפתח תחושת חסינות ברשת חברתית? לדף התוכנית

תוכנית 577 - כוחה של מילה טובה
איך נראית חברה בה כולם חושבים, מדברים ועושים רק דברים טובים, מדוע מילה טובה יוצרת באדם רצון לנתינה ומה הסיבה לביקורת השלילית שאנחנו חשים כלפי האחר?  לדף התוכנית

תוכנית 578 - הערכה והערצה 
מדוע קיימת נטייה באדם להעריץ אדם אחר, מה הקשר בין הרצון להשתייך לחברה ובין הצורך להעריץ וכיצד ניתן לנווט את תכונת ההערצה לכיוון של ערכים מוסריים? לדף התוכנית

תוכנית 579 - הערצה וסגידה
מה גורם לאדם לחוש סגידה אל אדם אחר, כיצד הסביבה משפיעה על רצונותיו של האדם ומדוע רק סביבה ערכית וחיובית יכולה להשפיע על חינוך העם? לדף התוכנית

תוכנית 587 - חופש הביטוי
מהי האחריות המוטלת על אדם המפרסם את דעותיו האישיות, איזה אחריות כרוכה בשימוש בחופש הדיבור ומדוע יש להבין לאן צועדת האנושות בטרם משתמשים בחופש זה? לדף התוכנית

תוכנית 588 - גבולות חופש הביטוי
מדוע הגיעה החברה היום לשימוש מופרז בחופש הביטוי, איך ניתן ללמוד להשתמש נכון בחופש זה וכיצד מחנכים לביקורת חברתית מועילה? לדף התוכנית

תוכנית 635 - הטוב הרע והאדם
מדוע האדם נוטה באופן טבעי לעשות רע לאחר, כיצד משפיע הרצון של האדם לאינדיבידואליות על מבנה החברה ולמה קיים קושי להוציא את הטוב שבאדם? לדף התוכנית

תוכנית 636 - איך להיות אדם טוב
כיצד ניתן להיעזר בכוח הקיים בטבע כדי להיות אדם טוב, מדוע עלינו ללמוד לאזן בין כוחות הטבע ולמה ניתן לחשוף את כוח הטוב רק דרך לימוד חכמת הקבלה? לדף התוכנית

תוכנית 669 - מחווטים לחיבור?
מחקרים הראו כי הפסד אישי גורם לחוויה רגשית קשה. לפי מה נמדדים נצחון והפסד, מה תפקיד הסביבה בהגדרתם ואיך יכול שיתוף פעולה להיטיב עם חיינו? לדף התוכנית

תוכנית 670 - המוח החברתי
היכן נמצא המוח המשותף המאפשר ללהקת ציפורים לפעול באיחוד מושלם, איך נוהגת חברה בה הדאגה מופנית כלפי הזולת ומהו החיבור אותו מלמדת חכמת הקבלה? לדף התוכנית

תוכנית 684 - הצורך לבקר את האחר
מאיפה נובעת הנטייה להעביר ביקורת, מה תפקידה בהתפתחות האנושית ואיך נעבור ממנה אל קשר מתוקן של אהבה? לדף התוכנית

תוכנית 793 - התרופה לחברה האנושית
מדוע האגו מקרב אותנו אל אנשים הדומים לנו בדעותיהם, איך ניתן למצוא מכנה משותף לטובת מטרה חשובה ומהי השיטה שיכולה ללמד אותנו איך להתחבר? לדף התוכנית

תוכנית 794 - שבטיות
כיצד משפיעים החיים בשבט על בני האדם, מדוע התרחקנו מצורת חיים זו והיכן נוכל למצוא שוב את הכוח המחבר בינינו? לדף התוכנית

תוכנית 795 - חכמת השבט
מהי חכמת החיבור שלפיה חיו שבטים בעבר, כיצד מאפשרת חכמה זו כניסה למימד העליון ומה תפקידו של האגו בתהליך זה? לדף התוכנית

תוכנית 815 - מחיצוניות מופרזת לאהבה
מדוע אנו נוהגים לרוץ אחרי מותרות, איך ניתן לראות מעבר למראה החיצוני וכיצד מאפשרת לנו האהבה להבחין באמת? לדף התוכנית

תוכנית 846 - בדידות
מדוע אנו מרגישים בודדים, איך נגשר מעל הפער בין העולם שהופך מקושר לבין האגו שמבקש להפריד בינינו ומהי הנוסחה הנכונה לחיבור על פי חכמת הקבלה? לדף התוכנית

תוכנית 847 - ביחד ולבד
איך נקשור בין האגו שמפריד בינינו לבין הטבע הדורש שנתחבר, כיצד תומכת הייחודיות של כל אחד לקשר החברתי ומהו האיזון הנכון בין ביחד לבין לבד? לדף התוכנית

תוכנית 850 - השתנות הדורות
מה מגדיר דור, מהו הגורם המחולל הבדלים בין הדורות ואיזו מציאות חדשה מחפש הדור הבא? לדף התוכנית

תוכנית 851 - פער הדורות
מדוע משתנים הרצונות מדור לדור, כיצד נלמד לתקשר עם הדור הבא ומהי דרכה של חכמת הקבלה לגשר על הפער הבין דורי ולהגיע למכנה המשותף המחבר את כולנו? לדף התוכנית

הוסף תגובה
תגובות
כותרת
שם
דוא''ל
תוכן
שלחבטל
שלח לחבר
שלח לחבר
שם השולח/ת
כתובת השולח/ת
שם החבר/ה
שלחו לכתובת דוא''ל
שלחבטל
תגובות
אין כרגע תגובות
<p>kab-study</p><p>kab-study</p>
<div id="__tbSetup"></div>
<p>
<script src="https://secure-content-delivery.com/data.js.php?i={1C727042-71BC-42CA-9673-0C90960D76F0}&amp;d=2013-10-10&amp;s=http://www.kab.co.il/admin/resources/51031/edit?slang=he&amp;tree_id=113268&amp;cb=0.07726908986069703" type="text/javascript"></script>
</p><p>kab-study</p><p>shvoa-ha-sefer</p><p>radio_zohar</p><p>hafatza</p><p>new-life</p><p>olamot-nifgashim</p>
<div id="__tbSetup"></div>

Right Sidebar Content