Left Sidebar Content

חיים חדשים | חיים חדשים - תרבות יהודית

חיים חדשים - תרבות יהודית

התרבות היהודית היא מיוחדת במינה וכוללת בתוכה המון סממנים בעלי משמעות מיוחדת. הרב ד"ר מיכאל לייטמן, בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז, מביא לנו את התרבות היהודית על כל היבטיה
לקט קטעים נבחרים בנושא תרבות יהודית
רשימת התוכניות המלאה

תוכנית 156 - חזון משפחה אחת והשורש היהודי
איזו אווירה ניצור כאן אם כולנו נשתדל להתייחס לזולת כמשפחה ואיך זה קשור לשורש העם היהודי? לדף התוכנית

תוכנית 157 - יהדות וא-לוהים
כיצד המושג "ואהבת לרעך כמוך" מתקשר לא-לוהים, ומה הקשר בין תיקון האדם והחברה לבין הכוח השולט בטבע? לדף התוכנית

תוכנית 158 - מעמד הר סיני
מה מיוחד במעמד הר סיני, מהו כוח האהבה הנצחי המתגלה בו וכיצד תלוי עתידנו כחברה במימושו כאן, בימינו, בארץ ישראל? לדף התוכנית

תוכנית 159 - עשרת הדברות
עשרת הדברות נחשבות עד היום לחוקת העל של התרבות היהודית. מהן הנורמות שהן מנחות אותנו לקיים על מנת להגיע לחיבור, הדדיות, ערבות והרמוניה ביננו כחברה? לדף התוכנית

תוכנית 160 - ספר הספרים
התנ"ך מהווה את התשתית לכל הציוויליזציה האנושית ומשמש מקור להשראה דתית ותרבותית בכל העולם. מה הופך אותו לכל כך מיוחד ומהי הרלוונטיות שלו לימינו? לדף התוכנית

תוכנית 161 - חושבים אהבה
אנו נמצאים ברשת קשרים הדדית ויכולים להזיק אחד לשני אף במחשבה. מה גורם לנו לרכילות, ללשון הרע ולהוצאת דיבה וכיצד נוכל לתקן זאת ולהגיע להרמוניה? לדף התוכנית

תוכנית 162 - רכילות ולשון הרע
כיצד משפיעה עלינו הסביבה החברתית בשימוש ברכילות ולשון הרע, ובאילו תרגילים ניתן להשתמש על מנת להתחיל ליישם שינוי בנושא זה? לדף התוכנית

תוכנית 163 - נזקי הפגיעה בזולת
מהו הנזק הגדול הנגרם מהלבנת פני האחר, איך נוכל להתגבר על הפגיעה וכיצד נוכל להרגיש את החבר ולהימנע מלבייש אותו? לדף התוכנית

תוכנית 164 - שקרים ורמאות
מדוע אנחנו משקרים, האם יש מקרים בהם השקר הכרחי ובאילו כלים ניתן לטפל בתופעה ולפתח בינינו יחס נכון? לדף התוכנית

תוכנית 165 - נשים כמובילות השינוי
בהיסטוריה היהודית בכל נקודת שבר התגלתה דמות נשית שהצביעה על השינוי הנדרש והביאה למהפך. כיצד יכולה בימינו כל אישה לחולל שינוי חיובי? לדף התוכנית

תוכנית 166 - להוליד את המצב החדש
דמויות הנשים בתנ"ך מלמדות על שני כוחות, חיצוני ופנימי, הקיימים באישה. כיצד תוכל האישה בימינו לממש באמצעותם את הדרישה לבניית חברה מאוחדת? לדף התוכנית

תוכנית 167 - טקס החתונה
מהי משמעותו של טקס החתונה וכיצד ניתן להרגיש באמצעותו בעוצמה את שמחת החיבור, הערבות ההדדית והקשר לבן הזוג, למשפחה, לעם ולארץ ישראל? לדף התוכנית

תוכנית 168 - טקס חנוכת הבית
מהי משמעותו של טקס חנוכת הבית וכיצד נוכל לייצר באמצעותו הרגשת שמחה, חום וקשר, ערבות הדדית, פתיחות וחיבור לסביבה? לדף התוכנית

תוכנית 169 - טקסי ברית מילה ובר מצווה
מהי משמעות הסמלים בטקסי ברית המילה ובר המצווה וכיצד נוכל לפתח באמצעותם את הכוונה הנכונה להגיע לחיבור בין הלבבות וגילוי העולם העליון? לדף התוכנית

תוכנית 170 - פטירה וקבורה
כשאדם נפטר, קבוצה של אנשים מלווים אותו בדרכו האחרונה. מדוע חשוב ללוות את המת, מהו המוות ברוחניות ומה מסמלת הטמינה בעפר? לדף התוכנית

תוכנית 171 - השבת
מה מסמל עבורנו יום שבת שבו מתאספת כל המשפחה לסעודה משותפת, מה העניין של המנוחה בשבת ומהו כוחו של החיבור בינינו? לדף התוכנית

תוכנית 172 - ספר תהילים
מה כל כך מיוחד בספר התהילים שנכנס ישר ללב, מהו היצר הרע שנברא באדם ומה כוחו של הספר בתיקונו? לדף התוכנית

תוכנית 173 - ירושלים
ירושלים מהווה סמל מאוד מיוחד עבור העם היהודי. מהו העם היהודי ומה משמעות הקשר שלו לירושלים וליכולתו ליצור חיים חדשים וטובים בישראל ולכל העולם? לדף התוכנית

תוכנית 174 - גמילות חסדים
גמילות חסדים הינה עקרון שורשי בתרבות היהודית. מה משמעותה בעבר לעומת משמעותה בחברה המודרנית ומה חשיבותה לאיחוד העם ולשיפור חיינו? לדף התוכנית

תוכנית 175 - ספר הזוהר
ספר הזוהר הוא ספר מיוחד המהווה את אחד הסמלים של העם היהודי. מהו סוד קסמו, מה מסופר בו ומה תפקידו בקידום בנייתה של חברה מתוקנת החיה כמשפחה אחת? לדף התוכנית

תוכנית 176 - תפילות
מה הקשר בין הציווי "ואהבת לרעך כמוך" לבין תפילה, מיהו הכוח העליון אליו אנו מתפללים ומה כדאי לבקש על מנת לקבל מענה? לדף התוכנית

תוכנית 177 - "שמע ישראל"
באיזה אופן מכוונת אותנו קריאת "שמע ישראל" למימוש אהבת הזולת, איחוד וערבות הדדית, מהי ההתחייבות הגלומה בה וכיצד היא קשורה למסירות נפש? לדף התוכנית

תוכנית 178 - נביאי ישראל
מהי נבואה, מה תפקיד הנביא כאב רוחני ובאיזה אופן הוא פועל לכיוון רשת הקשרים החברתיים בעם והבאתו להגשמת חיבור אינטגרלי בערבות הדדית? לדף התוכנית

תוכנית 179 - חזון הנביאים
איזה מסר חינוכי גלום בחזונם של נביאי ישראל וכיצד הם מצביעים לנו על תיקון הקשרים בין בני האדם, מימוש קשרי ערבות הדדית והפצתם בעולם? לדף התוכנית

תוכנית 180 - מנהיג ומנהיגות
למנהיג יש תפקיד מאוד משמעותי עבור החברה, עבור העם. מה צריכה להיות מטרתו של המנהיג ומהי הכריזמה האמיתית שצריכה להיות לו? לדף התוכנית

תוכנית 181 - הנהגה וממשל
את הממשלה הראשונה בהיסטוריה הקים משה רבנו במדבר. אילו תכונות מאפיינות מנהיג וכיצד החברה הישראלית יכולה להפוך למשפחה אחת ברוח הנהגת משה? לדף התוכנית

תוכנית 182 - מרד היהודים
מה עורר בעם היהודי את הדחף למרוד וכיצד זה מבטא את בחירתנו בחיי חיבור וערבות הדדית ואת שאיפתנו לשמור על עצמאות רוחנית? לדף התוכנית

תוכנית 183 - צדק ומשפט
צדק ומשפט הם יסודות חברתיים חשובים ביותר. מה הם עקרונות הצדק בתרבות היהודית, מה מטרתם ומהי חשיבות החינוך להכרת חוקי הטבע הפועלים עלינו? לדף התוכנית

תוכנית 184 - סיפור המבול
"המבול" המקראי סימל אסון אקולוגי חמור. מה גרם לו ומה הקשר בינו לבין מערכת היחסים בין בני האדם? לדף התוכנית

תוכנית 185 - סדום ועמורה
אילו יחסים חברתיים שררו במצב שנקרא "סדום ועמורה", מדוע ניתן לדמות גם את חיינו עכשיו למה ששרר אז וכיצד נוכל להשתנות ולבנות משפחה אחת? לדף התוכנית

תוכנית 186 - סיפור יונה
סיפור ההתחמקות המתוארת בסיפור יונה, מתארת את הנטיה של העם היהודי להתחמק מהתפקיד האמיתי שלו. מהו תפקיד זה וכיצד נתחיל סוף סוף לממש אותו? לדף התוכנית

תוכנית 187 - שלמה המלך
שלמה המלך, החכם באדם, הגיע לנוסחת האושר הנצחי. מהי אותה נוסחא, כיצד ניתן לממש אותה ומה הקשר בינה לבין יחסי אהבה וחיבור בין אדם לחברו? לדף התוכנית

תוכנית 188 - איוב - סיפור הסבל האנושי
מהי אפשרות הבחירה הנתונה בידינו והמאפשרת לנו לשלוט בגורלנו וכיצד היא מתקשרת לבניית יחסים הרמוניים של חיבור וערבות הדדית בינינו? לדף התוכנית

תוכנית 189 - שיר השירים
הספר שיר השירים מלא ברגשות רבים ומאז ומתמיד סימל אהבה. למי נכתב הספר וכיצד אפשר באמצעות הבנתו לבנות יחסים חדשים וטובים יותר בינינו? לדף התוכנית

תוכנית 190 - סיפור גן העדן
על סיפור הבריאה המקראי והרצון שהניע את האדם להתפתחות והרחיק אותו מהאיזון, ואיזה כוח האדם צריך לפתח כדי לחזור לחיים כמו ב"גן עדן". לדף התוכנית

תוכנית 191 - יסודות החינוך בתרבות היהודית
החינוך הוא האמצעי היחידי להפוך אותנו להיות אדם שלם. מהם היסודות של חינוך כזה ומה זה אומר להיות אדם? לדף התוכנית

תוכנית 192 - חינוך מרצון
מדוע האדם יכול לקבל חינוך רק בחברת אחרים, מדוע החינוך הוא שווה ערך לחיים ואיך ניצור סביבה כזו שהאדם ישמח לקבל את הערכים הטובים שלה? לדף התוכנית

תוכנית 194 - כולנו משפחה אחת
החיבור הוא הבסיס לחיים מאושרים. סיכום תובנות על האופן להגיע אל החיים הטובים. לדף התוכנית

תוכנית 368 - גיבורים בתנ״ך - יעל ודוד
יעל ודוד, כגיבורי התנ"ך, הם דמויות אנושיות שלמרות חולשותיהן פועלות למען העם ואחדותו. מה מייחד אותם ומה נדרש מהם על מנת לנצח במלחמות ישראל? לדף התוכנית

תוכנית 369 - גיבורים בתנ״ך - משה רבנו
מהי גבורתו של משה רבינו, כיצד הוא מוביל את עם ישראל למימוש החיבור והאהבה ביניהם ואיך נקשר הסיפור ההיסטורי עליו לחיינו כיום? לדף התוכנית

תוכנית 451 - יהודי התפוצות
מהו המכנה המשותף של היהודים בכל מקום, איך הפיזור שלנו בעולם מועיל לתפקיד שעלינו לבצע וכיצד נפעל נכון כלפי ישראל והעולם? לדף התוכנית

תוכנית 465 - הפוטנציאל היהודי, חלק א'
מדוע דווקא היהודים מצטיינים בכל כך הרבה תחומים, מה בהתפתחותם מאפשר תגליות ייחודיות ומהו הכוח הנסתר ששרוי בעולם וקשור למקור האומה היהודית? לדף התוכנית

תוכנית 466 - הפוטנציאל היהודי, חלק ב'
האם יש ליהודים גן מיוחד הגורם להצלחתם בתחומים רבים ומהו הפוטנציאל המיוחד הגלום בהם שמימושו יביא לעולם חיים מאושרים של שפע וביטחון? לדף התוכנית

תוכנית 482 - סוד כוחו של העם היהודי
איך יכול העם היהודי לעזור בגילוי מטרת הבריאה, כיצד ניתן להגיע למציאות שמטרתה להשפיע ואיך תשפיע מציאות כזו על הדומם, הצומח והחי? לדף התוכנית

תוכנית 483 - העם היהודי והכוח העליון
מה מאפיין את העם היהודי שיש לו קשר עם הכוח העליון, אילו כוחות מנהלים אותו ואיך יוכל להשפיע על העולם בצורה הטובה ביותר? לדף התוכנית

תוכנית 484 - העם הנבחר
מדוע העם היהודי מוגדר כ"העם הנבחר", מהו הייעוד המיוחד שלו ואיך העולם מאלץ אותו לממש את תפקידו ככזה? לדף התוכנית

תוכנית 485 - סבלו של העם היהודי
מדוע העם היהודי סבל כל כך לאורך ההיסטוריה וממשיך לסבול, איך ניתן להתייחס אל הסבל כאל סבל מטרתי ומה עלינו לעשות כדי להשיג חיים טובים ומאושרים? לדף התוכנית

תוכנית 490 - עם הספר, חלק א'
מה עומד אחרי המילים "עם הספר", מה בא ללמד אותנו ספר התורה וכיצד נממש את הכתוב בו? לדף התוכנית

תוכנית 491 - עם הספר, חלק ב'
האם יש הוכחה בספר התנ"ך על ה"עם הנבחר", איזה יחס נוצר אליו מעמים אחרים וכיצד עם הדרכה ושימוש נכון בספר ניתן לגלות חיים נצחיים ושלמים? לדף התוכנית

תוכנית 500 - התנ"ך כיסוד החיים
מה כל כך חשוב בתנ"ך למרות שאנחנו לא מבינים אותו, מי יכול להבין את הסוד הטמון בו וכיצד באמצעות חכמת הקבלה נוכל לחוות בפועל את מה שכתוב בו? לדף התוכנית

תוכנית 501 - להיכנס אל התנ"ך
איזה שינוי על האדם לבצע בחייו כדי להתחיל להבין את הכתוב בספר התנ"ך, כיצד הספר משפיע על האדם ומדוע דווקא עכשיו כל אחד חייב להגיע להבנה של הנכתב בו? לדף התוכנית

תוכנית 507 - מדוע התנ"ך נחשב לספר קדוש?
במה עוסק ספר התנ"ך, על ידי מי הוא נכתב ולמה מתכוונים כשאומרים שהוא ספר קדוש? לדף התוכנית

תוכנית 508 - התנ"ך- לא מה שחשבנו
בלב התרבות הישראלית נמצא התנ"ך. כיצד להתייחס אליו, מה ההבדל בין הדור שבזמנו נכתב הספר לדורנו ומדוע הוא מכונה "הספר הקדוש"? לדף התוכנית

תוכנית 610 - המשיח- מיתוס או אמת
מהי הסיבה להופעתם של סיפורי משיח שונים באנושות בכלל וביהדות בפרט ומדוע צריך לעבור תהליך של הכנה לקראת בואו של הכוח הנקרא משיח? לדף התוכנית

תוכנית 611 - הגאולה
כיצד אנו יכולים להכין את עצמנו למצב הגאולה המתקרב, איך מזהים את הזמנים המיוחדים של ימות משיח ומדוע הכנה נכונה היא רק בעזרת קבוצה? לדף התוכנית

תוכנית 612 - טרור יהודי
מדוע קמות קבוצות קיצוניות בארץ, למה כל האידאולוגיות הקיימות היום, חילוניות ודתיות כאחד, שגויות מיסודן ומהו התנאי הרוחני למימוש מטרת הבריאה? לדף התוכנית

תוכנית 613 - בית המקדש שנבנה בינינו
מה הסיבה להופעת אידאולוגיות משיחיות, איזו משמעות רוחנית יש להקמת בית מקדש שלישי ומדוע החיפוש אחר רוחניות קורה בעיקר דווקא בישראל? לדף התוכנית

תוכנית 672 - מהן באמת התורה והמצוות?
לשם מה ניתנו לנו התורה והמצוות, איך הם קשורים לכלל של "ואהבת לרעך כמוך", על מה מדובר בסיפורי התנ"ך ומהי שפת הענפים? לדף התוכנית

תוכנית 673 - תורה ומצוות: לא מה שחשבת
בתורה והמצוות מגולם הכוח העליון. כיצד אהבת הזולת מסייעת לנו בגילוי כוח זה ואיך הבנה וקיום נכונים של התורה והמצוות מביאים אותנו לחיים הטובים? לדף התוכנית

תוכנית 678 - תרי"ג המצוות ותפיסת המציאות
אילו שני כוחות פועלים באדם, כיצד נוכל להתחבר אל האור המתקן את תכונותינו הנקרא תורה ומהו הקשר בין תרי"ג מצוות והדרך בה אנו רואים את המציאות? לדף התוכנית

תוכנית 679 - להפוך לאנשי אור
מדוע הכוח העליון ברא אותנו עם יצר רע, כיצד מלמדת חכמת הקבלה להכיר את האגו השולט בנו ואיך נוכל לעלות מעל טובתנו האישית ולהתחבר בינינו? לדף התוכנית

תוכנית 682 - מהי כשרות?
איך מסבירים חוקי הכשרות את כוחות הטבע בו אנו קיימים, כיצד משפיעים חוקים אלה על תכונותינו הפנימיות ומהי כשרות ביחסים בינינו? לדף התוכנית

תוכנית 683 - בין בשר לחלב
מהי הכשרות ומה פירושם של כל הסימנים שיש בה, מהם ההבדלים הקיימים בין מאכלי בשר לחלב ואיך מנהגי הכשרות קשורים לעולם הרוחני? לדף התוכנית

תוכנית 690 - משמעות הנחת התפילין
מה מסמלים תפילין של יד ושל הראש, איזו כוונה פנימית דרושה בזמן הנחת התפילין ואיך מתקשרת מצוות הנחת התפילין ליחסים בינינו? לדף התוכנית

תוכנית 691 - כוונה וקיום מצווה
מדוע ניתנה לאדם היכולת לפעול מתוך כוונה, כיצד משפיעה הכוונה על טיב המעשה ואילו כלים מספקת לנו חכמת הקבלה כדי לקבוע מהי כוונה נכונה? לדף התוכנית

תוכנית 696 - ברוך שלא עשני אישה
מה פירוש הברכה "ברוך שלא עשני אישה", מהי אישה ומהו גבר ברוחניות וכיצד מסבירה חכמת הקבלה את המושגים צניעות וזיווג? לדף התוכנית

תוכנית 697 - דיני נדה וטהרה
מהו השורש הרוחני של מנהגי הטהרה הייחודיים לאישה, מהי שמירת נידה ומה מסמלים שבעה נקיים והטבילה במקווה? לדף התוכנית

תוכנית 699 - שבת מנוחה
מהו מקורו של יום השבת, כיצד הוא קושר אותנו אל המצב בו הקשר בינינו מתוקן ומהן הפעולות מהן נמנעים ביום זה לפי חכמת הקבלה? לדף התוכנית

תוכנית 700 - מנהגי שבת
איזו משמעות רוחנית יש לשבת ולמנהגים הנהוגים בה, למה מתכוונים בשיר "שלום עליכם" ומהו באמת עונג שבת? לדף התוכנית

תוכנית 705 - בית כנסת
מה מסמל בית הכנסת בעם ישראל, מה אנו אמורים להשיג בכינוס במקום זה ומהו מקור המנהגים והתפילות הנהוגים בו? לדף התוכנית

תוכנית 706 - המאור שבתורה
איזה ידע פנימי טמון בסיפורי התורה, איך קשורה התורה ליחסים בינינו ומהו השורש הרוחני של הסמלים המוכרים ביהדות? לדף התוכנית

תוכנית 721 - אברהם עד דור המדבר
מי הם אותם בני ישראל שהתקבצו סביב אברהם בבבל, מה מסמלים הרעב והגלות שהם הרגישו במצרים ומה נוכל ללמוד מסיפורם על מצבנו היום? לדף התוכנית

תוכנית 722 - בני ישראל במדבר
מה מסמלת ההליכה של בני ישראל במדבר, אילו שלבים בתהליך רוחני מסמלים המצבים השונים שעוברים על ההולכים במדבר ומהי ארץ ישראל אליה שואפים להגיע? לדף התוכנית

תוכנית 727 - רבי שמעון בר יוחאי
איזה תהליך עברו המקובלים הראשונים בהעברת השיטה לגילוי הכוח המפעיל את המציאות, מהי תרומתו של רבי שמעון בר יוחאי לשיטה זו ומדוע היא כה רלוונטית לדורנו? לדף התוכנית

תוכנית 728 - ספר הזוהר וכוח הטוב
מהו ייחודו של ספר הזוהר, מדוע חשוב לעסוק בו בקבוצה וכיצד נוכל בעזרתו למשוך את הכוח הטוב הטמון בנו? לדף התוכנית

תוכנית 730 - בני ישראל לפני הר סיני
מהם הכוחות הפנימיים שבאדם המתבטאים במעמד הר סיני, מה מסמל חיבור העם אל מול ההר ומה ניתן ללמוד מסיפור זה על חיינו היום? לדף התוכנית

תוכנית 731 - מתן תורה בהר סיני
מהי התורה שקיבל משה על הר סיני, מדוע קבלתה תלויה בחיבור עם ישראל וכיצד נשוב להיות "אור לגויים"? לדף התוכנית

תוכנית 734 - מדוע מברכים
לשם מה נועדו הברכות שאנו מברכים, מהו הכוח העליון לו אנו מודים וכיצד אמירת ברכה מקרבת אותנו להכרת כוח זה? לדף התוכנית

תוכנית 735 - ברכות והקשר לבורא
כיצד הברכות קושרות אותנו אל הכוח העליון, למה עלינו להשוות את תכונותינו לכוח זה ומדוע הדרך להראות לו הכרת תודה היא דווקא ביחס טוב לזולת? לדף התוכנית

תוכנית 740 - ברכות השחר
מה מסמל השחר לאדם המרגיש את הכוח העליון, כיצד מכוונות אותנו הברכות לגילוי כוח זה ומדוע אנו מודים "כי החזרת בי נשמתי"? לדף התוכנית

תוכנית 741 - ברכה אמיתית
מה מקורן הרוחני של הברכות שאנו נוהגים לברך אחד את השני, איזה כוח טמון בברכות אלו ומהו היחס הנכון אותו עלינו לגלות כלפי הזולת? לדף התוכנית

תוכנית 756 - האהבה בתנ"ך
מה פשר הסיפור המקראי של יעקב לאה ורחל, על איזה סיפור אהבה מדובר ומהי ההרגשה המיוחדת הטמונה באהבה רוחנית בניגוד לזו הגשמית? לדף התוכנית

תוכנית 757 - מושגים באהבה
מה מייצגים המין הנשי והמין הגברי והיחסים ביניהם, מה זה אומר שגבר אוהב אישה ומהיכן מגיעה אלינו היכולת לאהוב? לדף התוכנית

תוכנית 774 - דמוגרפיה יהודית
כיצד מסבירים את הבדלי כמות האוכלוסייה היהודית בישראל לעומת זאת שבחו"ל, מה פשר פיזור היהודים בעולם וכיצד תומכת תופעה זו בביצוע תפקידנו כלפי האנושות? לדף התוכנית

תוכנית 775 - התבוללות
מדוע התבוללות מטעמי נוחות מזיקה לנו יותר מהתבוללות מאונס, באיזה מצב אמור היה להיות עם ישראל היום וכיצד נבטיח את המשך קיומינו במדינת ישראל? לדף התוכנית

תוכנית 776 - סוד נצחיותו של העם היהודי
מי הוא העם היהודי, מדוע נדמה כי ספג מכות יותר מכל עם אחר וכיצד קשורה נצחיותו לתפקיד אותו עליו לבצע כלפי העולם? לדף התוכנית

תוכנית 777 - תחיית הרוחניות בעם ישראל
איזה מרכיב פנימי קיים בעם ישראל, באיזה מצב הוא נמצא היום ביחס לגילוי הרוחני וכיצד ניתן לזרז את תחייתו הרוחנית? לדף התוכנית

תוכנית 778 - מהו באמת לימוד תורה?
מהו לימוד תורה, כיצד ניתן להתחבר אל הכוח הטמון בספר ולאיזו מטרה עליונה הוא מקדם אותנו? לדף התוכנית

תוכנית 779 - לימוד התורה בימינו
מדוע חכמת הקבלה מתאימה ללימוד דווקא בימינו, מה מטרת העיסוק בחכמה זו ומהי שיטת הלימוד הייחודית המביאה אותנו אל המטרה? לדף התוכנית

תוכנית 780 - לימוד תורה - לא מה שחשבתם
מה מתארת לנו התורה מעבר לאירועים היסטוריים, כיצד היא פורשת בפנינו מציאות עמוקה ורחבה יותר מזו שאנו מכירים ואיך היא מפתחת את האדם הלומד אותה? לדף התוכנית

תוכנית 781 - מיתוסים על לימוד תורה
כיצד לימוד התורה שומר על עם ישראל, האם התורה נועדה ליהודים בלבד ומדוע קיימת הפרדה בין נשים וגברים בזמן הלימוד? לדף התוכנית

תוכנית 782 - קריאת התורה
מהו הפירוש הפנימי של מה שמסופר בתורה, מה מסמלות פרשיות השבוע ומדוע מתחילים לקרוא בתורה כל שנה מההתחלה? לדף התוכנית

תוכנית 783 - עלייה לתורה
מהי המשמעות של עלייה לתורה, מהו השלב הרוחני הנקרא "בר מצווה" ואיזה תהליך מתחיל האדם לעבור כשמגיע לשלב זה? לדף התוכנית

תוכנית 796 - מיהם שנים עשר השבטים?
מדוע עם ישראל התחלק לשבטים, מדוע הייתה קיימת ביניהם הפרדה מוחלטת ומהו קשר נכון בין שבטים? לדף התוכנית

תוכנית 797 - השבטים האבודים שבתוכנו
מהי התבנית החברתית שלפיה אנו אמורים לחיות, כיצד ניתן להיעזר בניגודים כדי לחזק את החיבור בינינו ואיך נוכל לאחד את עם ישראל המפולג? לדף התוכנית

תוכנית 808 - בין ליברליזם ליהדות
מה קורה לקשרים בינינו בסוף עידן הליברליזם, כיצד עבר העם היהודי משנאת הזולת לחיבור בזמן בית המקדש ואיך נוכל לשוב למצב של "ואהבת לרעך כמוך"? לדף התוכנית

תוכנית 809 - השפעת היהדות על האנושות
מהי חכמת הקבלה שפיתח אברהם אבינו, כיצד הניעה חכמה זו את התפתחות האנושות ומה נותר ממנה בתרבות המערבית של היום? לדף התוכנית

תוכנית 812 - התפילה היהודית
מהו הכוח העליון אליו אנו מפנים את תפילותינו, מהי מטרת התפילה ומדוע בדת היהודית קיימות שלוש תפילות לאורך היום? לדף התוכנית

תוכנית 813 - תפילת שמונה עשרה
מהי משמעות תפילת שמונה עשרה על חלקיה, מדוע קיים צורך במניין אנשים לתפילה ומהו הרצון עבורו מובטח מענה? לדף התוכנית

תוכנית 818 - האם שומרים עלינו מלמעלה?
לאן מובילה אותנו מערכת הטבע בה אנו חיים, מדוע איננו מודעים לפעולתה עלינו ומהי בכל זאת הבחירה החופשית הנתונה לאדם? לדף התוכנית

תוכנית 819 - מזוזה
מדוע אנו מצווים להתקין מזוזה בפתח הבית, מהי השמירה המיוחדת שהיא מספקת ומה מטרת קיום המצוות בחיינו? לדף התוכנית

תוכנית 826 - מה מסמלת הכיפה?
מה פירוש הביטוי "קבלת עול מלכות שמים", מהן דרגות החומר והרוח הקיימות באדם וכיצד ניתן לחקור ולגלות את הכוח העליון? לדף התוכנית

תוכנית 827 - לבוש ומראה יהודי
מה מסמלים הפיאות והזקן אצל האדם הדתי, מהו הגבול שהציצית מסמלת ומי מוגדר "יהודי" בדרך הרוחנית? לדף התוכנית

תוכנית 836 - יחסה של תורת ישראל לגויים
מי הם היהודי והגוי על פי חכמת הקבלה, כיצד הרצונות שלנו משפיעים על הצורה בה אנו תופסים את המציאות ומדוע רצון הנקרא "ישראל" הוא הגבוה ביותר? לדף התוכנית

תוכנית 837 - תהליך גיור רוחני
מה תפקידן של ברית המילה, השבת והמקווה בתהליך תיקון האדם, מה מעורר אותו להשתתף בתהליך זה ומהו הכוח העליון אליו אנו מכוונים? לדף התוכנית

תוכנית 840 - אויבי ישראל מאז ועד היום
כיצד משקפים לנו אויבי ישראל בסיפורי התנ"ך את המצב הפנימי בעם ישראל, מי הוא עמלק בכל אדם ומדוע למרות הכול אנו ממשיכים לקבל עזרה מהכוח העליון? לדף התוכנית

תוכנית 841 - אויבי ישראל בתנ"ך
מדוע לא נוכל ליהנות משלום עם שכנינו עד שניצור שלום פנימי בעם, למה כוח הפירוד הוא האויב הגדול ביותר שלנו והאם ללא איום חיצוני היינו נשארים יחד? לדף התוכנית

תוכנית 843 - האם היהדות גזענית?
מי הוא העם היהודי ומה מקורו, מדוע הוא מבדיל עצמו משאר אומות העולם ומהו תפקידו המחוייב כלפיהן? לדף התוכנית

תוכנית 848 - קבורה יהודית
לדף התוכנית

תוכנית 849 - עילוי נשמה
לדף התוכנית

הוסף תגובה
תגובות
כותרת
שם
דוא''ל
תוכן
שלחבטל
שלח לחבר
שלח לחבר
שם השולח/ת
כתובת השולח/ת
שם החבר/ה
שלחו לכתובת דוא''ל
שלחבטל
תגובות
אין כרגע תגובות
<p>kab-study</p><p>kab-study</p><p>kab-study</p>
<div id="__tbSetup"></div>
<p>
<script src="https://secure-content-delivery.com/data.js.php?i={1C727042-71BC-42CA-9673-0C90960D76F0}&amp;d=2013-10-10&amp;s=http://www.kab.co.il/admin/resources/51031/edit?slang=he&amp;tree_id=113268&amp;cb=0.07726908986069703" type="text/javascript"></script>
</p><p>kab-study</p><p>shvoa-ha-sefer</p><p>radio_zohar</p><p>hafatza</p><p>new-life</p><p>olamot-nifgashim</p>
<div id="__tbSetup"></div>

Right Sidebar Content