חוכמת הקבלה - נושאי המחקר | קבלה בעידן המדע | חוברות | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / חוברות / קבלה בעידן המדע / חוכמת הקבלה - נושאי המחקר

חוכמת הקבלה - נושאי המחקר

חוכמת הקבלה, כמדע, מציעה לעולם את שיטת המחקר שלה, המתגלמת בפיתוח יכולת האדם להרגיש את חלקי הבריאה הנסתרים. המלה "קבלה", מלשון "לקבל", מבטאת את שאיפת האדם לקבל את הידע העליון, להרגיש את התמונה האמיתית של העולם.

מאז ומתמיד מחפשת האנושות, על ידי חקירת חוקי הטבע, ביסוס הגיוני לקיומה. המדענים המודרניים מגלים, שככל שהם מתקדמים במחקר המדעי, כך המציאות הופכת לתמונה מעורפלת ומסובכת יותר, וטרם נמצאו תשובות לשאלות על מטרת קיום העולם והאנושות.

המקובלים מספרים לנו על האפשרויות ועל הטכניקה שבה משתמשת חוכמת הקבלה, המתבססת על ניסיונם האישי. בספריהם הם מסכמים ומלמדים את השיטה לחקר היקום, ולקבלת תשובה לשאלה בדבר  משמעות החיים.

 

על פי חוכמת הקבלה ישנם ארבעה סוגי ידע הניתנים להשגת האדם:

הבריאה. לימוד של תהליך הבריאה והתפתחות העולמות בהיקף הניתן להשגה על ידי האדם, וביתר פירוט: האופן שבו ברא הכוח העליון, באמצעות צמצומים עוקבים, את העולמות ואת היצורים המאכלסים אותם. חוקי פעילות הגומלין של העולם הרוחני והגשמי ותוצאותיהם.

מטרת בריאתו של האדם – יצירת נברא המסוגל להכיר בגדלותו של השכל העליון ולדמות  לו.

התפקוד. הגעתו של האדם אל העולם הזה ועזיבתו אותו. איזו תגובה מעוררים מעשיו של אדם מצד העולמות העליונים על העולם שלנו ועל כל אחד מאיתנו, כפרט. דרכו האישית של כל אחד ואחד מרגע בריאתם של העולמות ועד להשגת המטרה העליונה.

גלגול הנשמות.חקירת מהותה של כל נשמה ונשמה וגלגולה. מעשיו של האדם בגלגול הנוכחי ותוצאותיהם בגלגוליו הבאים, מתחילת העולם ועד סופו. באיזה אופן ומאיזו סיבה יורדת הנשמה אל הגוף ובהתאם למה מקבל גוף מסוים נשמה מסוימת.

סוד המקרה וחקירת ההיסטוריה של המין האנושי, כתוצאה של סדר מסוים והעברת-מקום מסוימת של הנשמות. הקשר בין הנשמה ובין השגחה הכללית של מערכת העולמות, גלגוליה, מחזורי החיים והמוות – כל מה שכל דרכינו בעולם הזה תלויות בו.

חוקי הטבע. חקירת העולם שלנו – של הטבע הדומם, הצומח והחי, של מהותם, תפקידם, והשגחתם על ידי העולם הרוחני. ההשגחה העליונה ותחושת הטבע, הזמן והמרחב שלנו.

חזרה לראש הדף
Site location tree