להתפלל לדון את עצמו | למה לא ביקשת? | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / למה לא ביקשת? / להתפלל לדון את עצמו

להתפלל לדון את עצמו

להתפלל לדון את עצמו

הבורא זה חוק, שלא יכול להשתנות. איננו יכולים לגרום לו רע, או טוב. לפניו עומדת מטרת הבריאה, "חוק נתן ולא יעבור", "אני הוי"ה לא שניתי", אם כן, מה אנו יכולים לעשות? אנחנו יכולים לעבוד על עצמנו אבל לא על הבורא.

לכן כשאנו אומרים "להתפלל" הכוונה היא לדון את עצמנו. זו תפילה לאחר שאנו בודקים את עצמנו, ודנים את עצמנו. כך אנחנו משנים את החסרונות שלנו, את מאזן הכוחות שבנו, ימין שמאל, נתינה קבלה. לפי מאזן הכוחות האלה, אנו מציבים את עצמנו בצורה חדשה כלפי הכוח הכללי של הטבע הנקרא "בורא", מפני שהוא לא משתנה אלא אנחנו משתנים כשאנחנו עובדים בצורה כזו.

24.7.2017

 

להתפלל לשנות את עצמו

הבורא עושה הכול לפי התוכנית שהוא קבע, דבר לא משתנה בתכנית הזאת, ואיננו יכולים לשנות אותה במאומה. מדובר על שינוי היחס שלנו אליו ולתכנית שלו בלבד. הבורא לא משתנה מהפנייה שלנו ומיד רץ לעשות מה שאנחנו מבקשים. לכן תפילה נקראת "להתפלל", לדון לשנות, להתאים את עצמנו, כי שום דבר לא משתנה במציאות מלבד מה שאנחנו מגלים, אבל כדי לגלות אנחנו עוברים שינויים רבים.

29.9.2017

 

כוח התפילה

על כוח התפילה יש הרבה מקורות, הרבה פסוקים. זהו נושא מאוד עשיר, רחב, עמוק, עוצמתי, מכיוון שתפילה זה העלאת חיסרון מצד הנברא לבורא, מתחתון לעליון. כל ההבדל הוא בין מה שהבורא משפיע לנבראים בעצמו לבין מה שהוא משפיע לפי בקשתם, זהו ההבדל שמעלה את האדם מדרגת הלא קיים כביכול ברוחניות, מדרגת בהמה, לדרגת האדם.

12.12.2018

 

מתפללים בכל רגע

כל פנייה לבורא נקראת תפילה, ואף יותר מכך, כל מחשבה שלנו היא תוצאה מהרצון, שלמעשה הרצון קיים, החיסרון קיים אך המימוש שלו עדיין לא. לכן זו פנייה לבורא שבעצם מזמין בנו תמיד את כל הרצונות, ולכן יוצא שמתפללים בכל רגע. השאלה היא האם אני רוצה לעצור את הרגעים האלו, לעצור את התפילות שלי שסתם יוצאות ממני, ורוצה לסדר אותן נכון. אם כן, אז כלפי מי, ועל מה?

10.12.2018

 

מה שהרצון רוצה תמיד מורגש בעליון

בכל רגע ורגע יש לנו עליית התפילה. מה שהרצון רוצה, תמיד מורגש בעליון, באור. לא חשוב אילו רצונות הם, טובים, רעים, כלפי מה ומי, למרות שאנו שבורים, מה ששבור זה הקשר הטוב בינינו ובמידה הזאת בינינו לבורא, אך הקשר נמצא. אמנם שהבורא נסתר מאיתנו, אך כלפיו אנו נמצאים בקשר בינינו ובקשר עמו, למרות שהקשר הזה שבור.

15.7.2018

 

הפרעות לתפילה

האדם רוצה מאוד להגיע לתפילה, אז איך בכל זאת קורה שהוא פונה ומבקש, ויכול לעשות הרבה מאוד פעולות מסביב, אבל לא בדיוק להעלות תפילה? לעומת זאת, דומם, צומח וחי מגיעים בקלות לתפילה, לבקשה, להודיה, כי אצלם מורגש בצורה חדה מאוד, הרווח בין האגו לבין קשר לעליון, כמו קטן כלפי גדול, אני מתפלל, מקבל, מרוויח, מצליח וכולי. מה שאין כן אנחנו, כשאנו פונים לעליון יש לנו כוחות הפוכים שפועלים בנו.

מצד אחד עלינו להכניע את עצמנו כדי לפנות לעליון, ומצד אחר אנחנו רוצים גם לעלות לדרגת העליון, להיות בעצמנו עליונים, כמו אותו חלק אלו-ה ממעל, הפועל בנו בעטיפה אגואיסטית ומושך אותנו להידמות לבורא ואפילו לפגום בבורא ולהיכנס עמו למעין תחרות. כלומר, יש לנו הרבה הפרעות לתפילה. כל זה מתגלה במערכות היחסים בינינו לבין העליון וגם נכלל בתפילה הנכונה.

28.11.2017

 

קשר עם הבורא

בהתחלה אין לנו בכלל הרגשת הבורא, קשר עמו ופניה אליו, אין לנו רגישות כזו, הבורא כביכול לא קיים. "אני לא יודע למי לפנות, מה אתם רוצים ממני? תנו לי טלפון ואני אתקשר אליו" אבל האם בפנים יש לי חוט, קשר עמו? אין. האדם צריך לחכות, חודש, שנה, אבל זה יגיע בצורה כזאת שהוא לא יוכל להתנתק ממנו, האדם ירגיש שכל מה שקורה לו בחיים רק משם, כל הזמן דרך אותו החוט, ורק כדי שהוא יהיה קשור יותר לבורא.

15.4.2018

 

הצלה ממצבו

צריך לקבל הכול מלמעלה. כנראה שעוד לא הגיע הזמן שנרגיש שצריך לפנות לבורא. יש עדיין כל מיני הפרעות בדרך שבהן צריכים לטפל קודם. יש מצבים רבים שבהם האדם כביכול מוכן לצעוק אבל לא לבורא. אולי לבורא, אבל לא עבור ההתקדמות הרוחנית אלא כדי שהבורא יציל אותו ממצבו. הבורא הוא זה שהכניס את האדם למצב שבו הוא מרגיש רע, והאדם צועק "הצילו". למי אתה צועק "הצילו", למי שעשה לך את זה?

5.4.2018

 

כל אדם מתפלל

כל אדם מתפלל, אפילו בהמה מתפללת כל הזמן, כי תפילה עולה מתוך הרצון לקבל, שרוצה לקבל יותר. ועל התפילות האלה אין תשובה. נניח שאני מעורר בלבך חיסרון, ואתה צועק מתוך החיסרון הזה. אז אני, שעוררתי בך את החיסרון אני יודע שתצעק. ואני גם יודע איך תצעק. אז מה התועלת בכך? אני מעורר בך חיסרון לא כדי לשמוע ממך צעקה, אלא אני מעורר בך חיסרון כדי שתעבד את הצעקה הזאת לצעקה הנכונה, אז זו תיקרא "תפילה".

20.3.2017

 

ההבדל בין גשמיות לרוחניות

את כל הפעולות על הרצון לקבל עושה האור, ובכלל את כל הפעולות עושה האור, רק ההבדל בין גשמיות לרוחניות הוא שפעולה רוחנית היא בהקדם בקשה מצדנו. האור משפיע ומשפיע עליי ויש לי אפשרות לחבר את ההשפעות שלו, להבין אותן, לסדר אותן בצורה כזאת שאתייחס אליו בחזרה. זה נקרא שאני עוסק בעבודה הרוחנית, כי אני קולט את ההשפעות שלו, שהם אני, העולם וכל מיני דברים, ומייחס אליו הכול בצורה נכונה. זה נקרא העלאת מ"ן, אני פונה אליו דרך קבוצה, דרך הכול, זה נקרא רוחניות. אבל אם אני לא מגיב אלא פועל כמו שהוא משפיע עליי ואני נפעל בחוסר ידיעה, או אפילו עם ידיעה אבל ללא תגובה נכונה, זה נקרא גשמיות. עם מ"ן זו רוחניות ובלי מ"ן זו גשמיות.

18.8.2017

 

בקשה מלווה בהודיה

עלינו להבין ולהתרגל לכך שעל כל דבר אנחנו רק מבקשים, כלום מלבד בקשה חד צדדית, חד סטרית, רק בקשה. בקשה יכולה להיות מלווה בהודיה. אבל תודה ובקשה, תודה ובקשה, זהו. אין יותר חוץ מבקשה, בבקשה תעשה, בבקשה תעזור, בבקשה תפתח לי את בלב. כל הזמן רק לעלות שאלות, בקשות. זו העבודה שלנו, כל הזמן לבקש, כל הזמן להעלות מ"ן (מי נוקבין) עד שנלמד מה זה מ"ן אמיתי.

5.4.2018

 

מה זו בקשה?

נניח שאני לוחץ על דוושת הגז ברכב, זה לא נקרא שאני מבקש? כשאני לוחץ על כפתור, זה לא נקרא שאני מבקש? אני מפעיל את הרצון שלי ומקבל תגובה. מה זו בקשה? רצון. אני צריך רק להיות אחראי למה אני רוצה? למי אני פונה? מה התוצאה שתהיה? זאת התפילה.

20.3.2017

 

הבקשה בונה את הכלי

הבקשה של האדם בונה את הכלי. הבורא לא צריך את הבקשה, אלא האדם צריך אותה. בבקשה שלך אתה מפתח כלים, חסרונות, לכן זה נקרא "להתפלל", לדון את עצמך. הכול רק כדי לייצר את הכלים. לייצר אותם, לייצב אותם.

15.4.2018

 

תשאל, תעלה חיסרון

ברוחניות, איננו יכולים אפילו לשאול, מכל שכן לשמוע תשובה, כי תשובה אפשר לשמוע רק בתכונות רוחניות, וכך צריכים גם לשאול את השאלה. שאלה זה מ"ן, וחיסרון להשפעה שמיועד לקבל מילוי זאת התשובה. אם כן, תשאל, תעלה חיסרון ותקבל תשובה, והתשובה תהיה מילוי של האור בתוך הכלים שאתה מעלה, כי חיסרון נקרא "כלי".

7.7.2017

 

תפילה לא צריכה להיות במילים

לא חשוב איך תבנה את המשפט, תנסה כל הזמן להיות במחשבה על כך ותראה עד כמה המשפט משתנה. בלי מילים, אל תלביש את התפילה במילים, תעשה זאת ברגש. תפילה לא צריכה להיות במילים, היא יכולה להיות רק ברגש. אתה מרגיש, ואחר כך אם תרצה, באות המילים.

21.11.2017

 

הכול תלוי בפתיחת הלב

אין זה חשוב מה האדם אומר, אין כאן דברים נסתרים, אין מילים שאומר לך בסוד כדי שתגיד, והן יהיו עבורך כמו מנטרה שפותחת לך פתאום את השמיים ואתה נכנס. אין דבר כזה. אלא הכול תלוי בפתיחת הלב. אין כאן מילים מיוחדות, אלא הרגשה מיוחדת שנקראת "מעומקא דליבא", שהלב ירצה להשפיע בצורה העמוקה ביותר.

5.4.2018

 

עבודה שבלב

תפילה נקראת "עבודה שבלב". ולכן מה שהלב מרגיש בסופו של דבר, אחרי שאני מחבר את כל היוצרות, הסיבות, התוצאות, הגורם, הפועל וכולי. אחרי שאני מסדר הכול בצורה נכונה, מה שמתייצב בלב נקרא "תפילה". גילוי החיסרון כל פעם במצב הנוכחי, זאת התפילה.

18.12.2017

 

תפילה דרך הרגשה

אנחנו רצון לקבל, רצון ליהנות, לכן כל הפעולות שלנו הן בין הרצון ליהנות, לתענוג. הרצון ליהנות מחולק לחלקים רבים ובהתאם לכך התענוגים מתחלקים למנות רבות, אבל בסופו של דבר אנחנו תמיד עובדים עם הרגש. רגש. אנחנו לא מכבדים את הרגש בעולם שלנו ולכן איננו יודעים לעבוד עִמו.

22.11.2017

 

חיסרון לתנועה רוחנית

הכול נמצא בתנועה, בשינוי צורה, אבל עלינו להבין, שכל הדברים שאנחנו מרגישים, נועדו רק כדי לעורר אותנו למ"ן והם לא נחשבים בכלל כתנועה. ברוחניות זה לא קיים. כל המציאות הזאת קיימת אך ורק כדי לעורר אותנו להעלות מ"ן, חיסרון לתנועה רוחנית, לשינוי רוחני. ברגע שנהיה מסוגלים לעשות זאת, נימצא כבר במצב אחר, במצב רוחני, ללא קשר עם העולם הזה אלא בקשר עם הכוח העליון.

1.1.2017

 

מתפללים על דברים חיוביים

טעות גדולה היא להתפלל עבור משהו שלילי. עבור השונאים, עבור האויבים, עבור העצלות שלנו, עבור הבעיות שלנו. לא, הכול צריך להיות כמו שהוא. אנחנו מתפללים למאור המחזיר למוטב, רק על הדברים החיוביים, שאני רוצה להתקרב, שאני רוצה להתחבק עם האחרים, שאני רוצה להתכלל, להגיע לאיחוד ואפילו לדבקות. והאור שמופיע יסדר את מה שצריך, ואני לא מכתיב לו "את זה תתקן, את זה ואת זה". לכן, אף פעם אנחנו לא מעלים בקשות ותפילות שליליים, על תופעות שליליות, רק על דברים חיוביים, כי זה מה שאנחנו רוצים לקבל.

2.11.2017

 

איך אנחנו מפעילים את הקשר

תמיד צריכה להיות תפילה אמיתית, אחרת היא לא מתקבלת, זאת אומרת היא מתקבלת בצורה הפוכה. החיסרון שלנו נמצא תמיד בעליון, תמיד. הקשר במערכת הוא קבוע, הוא לא נחתך ולא מתחדש, הוא קיים כל הזמן. השאלה, איך אנחנו מפעילים את הקשר, באיזו עוצמה, באיזה אופן. יש כאן בסך הכול שני דברים, המ"ן שלנו, אם אנחנו יודעים לבקש, או לא יודעים לבקש, והעוצמה, עד כמה אנו יודעים לבקש בהתאם להתפתחות שלנו, בהתאם לכך התגובה מהעליון.

9.1.2017

 

כל הבקשות מגיעות אליו

אם אנחנו רוצים להעלות בקשה לבורא, הבקשה תמיד מגיעה אליו. כל הבקשות מגיעות אליו, כי הרצון לקבל שלנו מגיע ממנו. השאלה היא האם אנחנו מעוררים אותו לטפל בנו בצורה נכונה על ידי הבקשות שלנו. כי גם אם הבקשות לא טובות, הן זוכות לתגובה, אבל תגובה כזאת שתבין בסופו של דבר שהבקשות לא נכונות.

14.6.2018

 

מה שמבקשים מקבלים

הכול תלוי בחיסרון שלנו, ואין מישהו שבודק האם החיסרון נכון או לא נכון, אלא האור העליון פועל על מה שאנחנו מציגים, לפי הנוסחה של השתוות הצורה. נוסחה מיוחדת שכוללת פרטים רבים, אבל האור העליון פועל תמיד. זאת אומרת, אנחנו נמצאים בעצם במצב מיוחד מאוד, רגיש ואחראי, הייתי אומר שהוא יכול להיות אף מסוכן, כי נקבל תשובה על כל מה שנבקש. אנחנו לא מקבלים את מה שאנו מבקשים, אבל בדיוק כנגד הבקשה נקבל תשובה, תגובה. לכן, עלינו לשים לב בסך הכול לשני דברים, באיזה מצב אנחנו נמצאים, ודאי שהמצב מיוצב בנו על ידי הכוח העליון. ולאיזה מצב עלינו להגיע, כדי להעלות נכון את החיסרון הנכון, כי זה עדיין נמצא בידינו איך נכין את עצמנו למ"ן, לתפילה, לבקשה. בהתאם לזה עלינו גם לעשות חשבון, איזו תשובה יכולה להיות לבקשה שלנו. אם כך, עלינו להבין, שאנחנו מייצבים את העתיד שלנו, והמצב הבא תלוי לגמרי במה שאנחנו מעלים ברגע זה, כי אנחנו נמצאים במערכת קבועה, עם חוקים מוחלטים, ובעצם "אנחנו" זה המרכיב במערכת, אותו אלמנט יחידי שמשתנה.

9.1.2017

 

אם אתה לא מבקש סימן שאין לך חשיבות

אם אתה לא מבקש סימן שאין לך חשיבות, ואז עליך לעבוד על החשיבות. במידה שתקבל חשיבות למטרת הבריאה, ובמידה שתבין שרק בחיבור היא מתגלה, ולכן אתה צריך להתחבר, אז תבקש את החיבור. גם מהחברים, גם מהבורא, מהמאור המחזיר למוטב. אין חכמות.

16.4.2018

 

קיום החוק

חייבים להגיע לחוק שמציגה לנו חכמת הקבלה. אם יכולים לקיים אותו, אז נכנסים לתפילה. אם לא יכולים, אז עדיין לא יכולים להתפלל. טענות לא מתקבלות. זה כמו שאתה נמצא באוויר ותתפלל לא ליפול על כדור הארץ. אם אתה באוויר, אתה תיפול.

28.11.2017

 

בדו-שיח קבוע

בכל חיסרון שיש לך אפילו חיסרון הכי קטן, תפנה לבורא. חיסרון גשמי, רוחני, גופני, נפשי, במשפחה, בעבודה, בכל דבר. כל הזמן תהיה בהתקשרות איתו, בדו-שיח קבוע. קו פתוח.

29.12.2017

 

להודות על מה שקיבלת

יש לנו אפשרות לפנות לבורא ולבקש, והתגובה על התפילה יכולה להיות שלא נרגיש תגובה, או שאני מרגיש איזו תגובה כביכול שלילית או תגובה כביכול חיובית. אם אתה רוצה להתקדם, אתה יכול לעשות איזה בירור שאתה רוצה, אבל אחרי הכול עליך להודות על מה שקיבלת. אמנם לא הרגשת או אולי הרגשת רע, או לא הרגשת כלום, עליך לפעול כאילו שקיבלת מענה.

15.4.2018

 

הבורא שומע כל בקשה

התפילה יכולה לעזור לי כשאני פונה לבורא שיוציא מהכוח לפועל. היינו שאני מבקש, כמו שאומרים המקובלים, זה כמו תינוק שבוכה או אומר משהו, והאימא מבינה אותו. כך גם אנחנו, אפילו שזו לא בקשה אמיתית, ברורה, הבורא בכל זאת שומע. איך אנחנו מארגנים אותה? מה שנבקש נקבל, זה בטוח, תלוי איך אנחנו מבקשים, ומה אנחנו מבקשים.

5.1.2018

 

תפילה כדי לשכוח

בעבר המקובלים הגדולים התפללו אפילו לשכוח. ישנן תפילות כדי לשכוח. כי שכחה היא דבר מיוחד, זה מלאך מיוחד. פעולה מיוחדת מלמעלה שגורמת לאדם לשכוח, כדי לרוקן לו את הכלים ולתת לו הבחנות נכונות.

5.4.2018

 

תמיד מקבלים תשובה

אנחנו צריכים להאמין שכל תפילה שלנו, גם אם היא מאורגנת נכון או לא כל כך נכון, יש עליה תשובה. בכל מקרה, אנחנו נמצאים בתוך המערכת ולא יוצאים ממנה לשום מקום, לכן תמיד יש תשובה. את התשובה אנחנו יכולים לראות, או לא לראות, לפעמים התשובה ברורה מאוד ואנחנו לא שמים לב אליה, זה לא אומר שהתשובה לא הגיעה. היא יכולה להיות מאוד חדה, מאוד משפיעה, אבל היא מחוץ לגבולות ההרגשה שלנו, משהו שעובר בינינו, יש לפעמים כאלו אירועים בחיים. אבל אנחנו כל הזמן מקבלים תשובה. תמיד תהיה.

למה לדרוש שנדע מה התשובה? עלינו לפעול רק בכיוון אחד. יגיע הזמן שנזדקק לזה, ואז נהיה בדו-שיח עם הבורא, בינתיים העבודה היא חד-כיוונית. אנחנו לא יכולים עדיין להיות איתו בקשר, אין לנו עדיין איבר, חוש להרגיש את התשובה שלו. אנחנו לא נמצאים במערכת שבה אנחנו יכולים להגיב אליו בצורה חיה.

15.9.2017

 

בכל רגע אתה משפיע על המציאות

התפילות שלך יכולות להיות טובות, מצוינות, אבל אתה לא מזהה את התגובה. תמיד צריכה להיות תגובה, זה בטוח. אם אתה מעלה חיסרון כלשהוא, התגובה ודאי נמצאת, כי אתה עובד מול מערכת ולא מול מישהו שרוצה או לא רוצה, שיש לו אוזן קשבת או לא. התגובה תמיד מגיעה, רק אתה לא מזהה אותה, היא נמצאת במקום אחר, בתכונה אחרת, במשהו שהשתנה או אולי ישתנה בעוד שעתיים שלוש ולא עכשיו, כרגע. אתה לא יודע, אבל בטוח שבכל רגע ורגע אתה משפיע על המציאות, ואם זה בצורה מכוונת ההשפעה גדולה פי כמה וכמה.

15.4.2018

 

לא יודעים בדיוק מה לבקש

כשמשיגים את צורת הבקשה הנכונה, מיד בתוכה, בתוך הבקשה אנחנו מקבלים תשובה. כי המילוי של הבקשה שלנו כבר עומד מוכן מלמעלה, ועלינו רק להעלות תפילה, רק צורך, חיסרון למילוי הזה, וזה תלוי בנו. אם אנחנו לא יודעים מה בדיוק לבקש, איך לבקש, למה בדיוק להשתוקק, איך לדרוש, אז עלינו לבקש גם את זה, לבדוק יחד איך לעשות זאת, איך לכוון בדיוק לבורא. מי הוא, מה הוא, מה רצונו בדיוק, כך שכדי להגיע לנקודת הקשר בין החיסרון של התחתון לחיסרון של העליון, שני החסרונות האלה מתחברים יחד. וכאן השאלה, מה זאת אומרת שהחיסרון של התחתון מתחבר עם החיסרון של העליון, הם צריכים להיות שני חסרונות שווים, דומים, משלימים, או דווקא מנוגדים? הכוונה שמה שהאחד מבקש, זה בדיוק מה שהשני רוצה לתת. או מה שהתחתון מבקש, משלים חיסרון שיש בעליון ואז הוא מתמלא, ומשפיע לתחתון. יש כאן עוד הרבה דברים שעלינו לברר. מיום ליום נשקול מהו המ"ן שלנו, וכמה הוא משתנה וגדל בכמות ובאיכות. זאת אומרת, לפי הכוחות שלו, לפי עוצמתו, ולפי הדיוק הפנימי שבו.

12.1.2017

 

מגלים את החיסרון בצורה נכונה

אנחנו רואים שהבעיות בעולם הזה רק מתרבות, הן לא נעלמות רק מתגלות יותר ויותר. אנחנו לא פותרים את הבעיות, או מסדרים אותן, מכסים איכשהו, לא, הפוך הן מתגלות יותר ויותר. מהו הפתרון? אני לא יודע. על כך כתוב "לך ואמור לאומן שעשאני" לך לבורא שעשה אותנו כאלה ותגיד לו שיתקן. פשוט מאד. זה נקרא שאנחנו מגלים את החיסרון בצורה נכונה. כלומר, אנחנו לא מתכוונים לפתור שום בעיה. אתה יכול לגלות המון בעיות בינינו, אנחנו בכלל לא מבינים אחד את השני. אבל אנחנו מבינים רק דבר אחד, עד כמה יש פער בינינו, כשנתחיל להתחבר על ידי "המאור המחזיר למוטב", הפער בינינו יעזור לנו דווקא לגלות עוצמה גדולה של הבורא, ששורה בינינו. לכן אני לא מסתכל בצורה שלילית ולא רוצה למחוק את הפער הזה, אלא להיפך, אני רוצה שהוא יישאר, ושיתגלה יותר ויותר בעוצמתו הגדולה ביותר, שלא נבין זה את זה, שכל המשבר כפי שהתרחש בבבל יתגלה, ואף אחד לא יבין את השני. אבל, האור יבוא ויתקן אותנו ויחבר אותנו להיות "כאיש אחד בלב אחד". לכן אין לי דאגה, אני רגוע. יש מישהו שמתקן, זה לא עליי. עליי רק לדעת איך להזמין אותו, למשוך אותו לתיקון.

15.2.2018

 

לגלות דרגה גבוהה יותר

אנחנו מציאותיים ביותר. אנחנו לא מתעסקים בנסתר, אנחנו מגלים את הנסתר, אנחנו רוצים לגלות וללמוד אותו, להביא אותו לגילוי לפני כולם. אין משהו שאנחנו מתפללים עליו, מהי התפילה שלנו, מהן הברכות שלנו? זה חיסרון שעלינו להעלות כדי לגלות דרגה גבוהה יותר, כוח גדול יותר, לפי החיסרון הוא מתגלה, זה כנגד זה. אלה פעולות שנעשות כמו בכל מדע ואין כאן שום הבדל בינינו לבין מדען אחר. רק אנחנו עושים זאת על המכשיר שלנו, כי אין מכשיר אחר.

4.2.2018

 

נמשך לתפיסת המציאות האמיתית

בעבודה רוחנית, שהאדם שיש לו רצון מיוחד שנקרא "נקודה שבלב", רוצה לצאת ממסגרת תפיסת המציאות שלו שנקראת "העולם הזה" למציאות האמיתית, רחבה, שנפשו כל כך נמשכת לזה, יש אמצעי יחיד במינו, העיקרי, תפילה, קשר האדם עם הכוח העליון, עם הבורא. על ידי שאדם מעורר את הקשר שלו עם הבורא, או כתגובה כשמבין שזו תגובה על זה שהבורא מעורר אותו, או שעוד לא נראה לו כתגובה, שהוא בעצמו נראה לו שמתעורר, אבל הפנייה שלו לבורא היא בעצם קובעת את הכול. כי הפנייה שלו לבורא זה הכלי, החיסרון שאותו אנחנו צריכים להעלות למעלה, וכך בתוך החיסרון הזה כבר לקבל מה שאנחנו מצפים לקבל, מה שמגיע לנו.

23.11.2018

 

הקשר צריך להיות יום יום

יש דברים ברוחניות שלא יכולים לעבור יום, אם עבר יום, אתם מפסיקים את הקשר, כתוב "תעזבהו יום יעזבך יומיים", אסור. יש כמה דברים כאלה שבלתי אפשרי להפסיק, אחרת אתם חותכים את הקשר. לכן הקשר צריך להיות יום יום. האמת שתפילה צריכה להיות באופן קבוע, כל הזמן, כתוב "הלוואי שיתפלל אדם כל היום", אבל אני מדבר על רבע שעה, כל היתר עליי, אבל רבע שעה עליכם יום יום.

5.5.2017

 

הלוואי שיתפלל כל היום

אמנם כתוב "הלוואי שיתפלל אדם כל היום", אבל צריכים לקבוע גם זמנים מיוחדים. כמו שנהוג שיש שלוש תפילות, בוקר, צהריים וערב. כי חוץ מזה, צריכים להשתוקק תמיד להעלאת מ"ן, לבקשה לבורא או להודיה וכן הלאה, למרות שצריך כל הזמן, אבל אדם צריך להתפלל שלוש פעמים ביום. זו לא תפילה כמו שהקהל מתפלל, אלא צריך שזו תהיה כאיזו הכרחיות, שגם אם אני רוצה או לא רוצה, אני קובע בצורה מכנית שאני מתפלל נניח עשר דקות בבוקר, עשר דקות בצהרים, עשר דקות בערב. את התפילה צריך להגיד בפה מלא עשר דקות בלי הפסקה, מה שאני רוצה להגיד לבורא. במילים שלי. אבל להשתדל להגיד במילים, לא סתם לבכות ולא לקרוא תהילים או שירה, אלא במילים שיוצאות ממני.

11.1.2017

חזרה לראש הדף
Site location tree