הקדמה | חוויה ושמה קבלה | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / חוויה ושמה קבלה / הקדמה
הרב ד"ר מיכאל לייטמן

הקדמה

הקדמה

חוכמת הקבלה היא שיטה המלמדת את האדם כיצד לחיות במציאות הפרושה לפניו. זוהי שיטת חיים שהתפתחה משך אלפי שנים על-ידי אנשים מיוחדים בכל דור ודור-שזו היתה משימתם. משך כל אותה העת, היא הוסתרה מעיני הציבור (שעדיין לא היה בשל לעסוק בה), עד לדור שלנו- הדור שבעבורו פותחה השיטה. לכן נכתב עליה בספר "הזוהר", בכתבי האר"י ובעל-הסולם, שממנו והלאה תהפוך שיטת הקבלה לשיטת חיים פשוטה ואמיתית שתתגלה לכולם ללא שום הגבלות. התהליך הזה החל בשנת 1995 ואנו שרויים כבר בעיצומו.

מדוע דווקא בדור שלנו? משום שהנשמות היורדות לעולם הזה ומתלבשות בגופים, מתפתחות מדור לדור עד שהן מגיעות למצב, בו מתעוררת בנשמה שאלה על עצם קיומה. השאלה הזאת מורגשת באדם כשאלה "מה הטעם בחיי?"-בשביל מה אני חי, והיא מתעוררת לא רק כתוצאה מסבל שמתגבר מדי יום ביומו כדי להחריפה, אלא גם משקט, משובע ומתענוגים שממלאים אותנו ומתוכם היא לפתע "מנקרת את מוחנו, ומשפילתנו עד עפר, בטרם שנצליח למצוא התחבולה הידועה, דהיינו, להיסחף בלי דעת בזרמי החיים, כדאתמול" (מתוך "הקדמה לתלמוד עשר הספירות" של בעל-הסולם). ואכן, אם נתבונן במציאות לפי כתבי המקובלים, שמדברים על אחרית-הימים, בתקופה שבפתחה אנו נמצאים, מתעורר החשש הכבד שללא שיטת הקבלה, לא נוכל להבטיח את מעבר השלבים שעוד מחכים לנו. משום שחוכמת הקבלה מאפשרת לאדם להכיר את העולם העליון-את כל המערכת שמפקחת ומנהיגה את המציאות שכוללת גם את העולם הזה, את האנושות ואת כל אחד מאתנו בכל רגע בחייו. בעזרת שיטה זו ניתן לאדם לשלוט במערכת העולמות ולקבוע בעצמו כיצד יתנהלו חיי היום-יום שלו. לכן שיטה זו חיונית מאוד בעבור כולם.

עד שנת 1995 עסקתי בפתיחתם של חוגים רבים ללימוד קבלה בכל רחבי הארץ והעולם. עקב כך הלכו והתגברו הפניות אלי, עד כדי כך שלא הצלחתי להתגבר על כל הפניות והשאלות בהתכתבות רגילה, ולכן החלטתי לפתוח אתר באינטרנט ולספק לכל השואלים תשובות וידע כללי על האדם ועל קיומו במציאות שמסביבו.

האתר התפתח במרוצת השנים, עד כי כיום פונים אליו כחצי מיליון אנשים בכל השפות, ה"מורידים" ממנו מידע על השיטה ועל הדרך לנהל את חייהם, כמו גם פניות רבות בדואר אלקטרוני וב"פורום" בשאלות פרטיות וכלליות. אך למרות זאת, בפגישותי עם אנשים חדשים-בשיחות ובהרצאות-אני נוכח לדעת ששיטה חשובה זו אינה ידועה להם, למרות ששאלת ה"מה הטעם בחיי?" בוערת בלבו של כל אחד, בתקווה לקבל תשובה ברורה ומדעית שתהיה מובנת לו. לכן החלטתי לאסוף את החומר שהצטבר בפורום האתר ולהוציאו לאור. מתוך החומר הרב שהיה מונח לפני, בחרתי את השאלות והתשובות שבעזרתן כל אחד יוכל לעשות את צעדיו הראשונים בשיטת הקבלה.

אנשים כמוך, שהתעוררה בהם ה"נקודה שבלב", הנקודה המעוררת באדם את שאלת עצם קיומו, הם אלה ששלחו לי את השאלות. הספר הוא דוגמא בשבילך לדרך שהם עברו מהשאלה הבוערת-"מה הטעם בחיי?" ומהשאלה "איך לשלוט בגורלי ומה עלי לצפות מכל מעשה ומעשה בחיי היום-יום?", ועד לתשובות הברורות שקיבלו עליהן. כל זאת מתוך ראייה ברורה ועצמאית שהתפתחה בהם מהכרת הכוחות העליונים בעזרת שיטת הקבלה.

הדרך של כל אחד מהם היא דרך אישית, דרך שמתאימה רק לו. באמצעות התשובות שנתתי להם, הנשענות על אלפי שנות מחקר ופיתוח של חוכמת הקבלה, ניתן גם לך לגלות את הדרך האישית שלך. וכדאי לדעת את הסוד, שככל שמעמיקים, עולות שאלות נוספות שעליהן מקבלים תשובות היישר מהמקור וזה מה שמקדם אותך. לכן אפוא ההצלחה תלויה רק בך.

אתך לאורך כל הדרך

הרב מיכאל לייטמן
חזרה לראש הדף
Site location tree