ברכת הרב משה צוריאל | שני המאורות הגדולים | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / שני המאורות הגדולים / ברכת הרב משה צוריאל
הרב ד"ר מיכאל לייטמן

ברכת הרב משה צוריאל

א) "איש האשכולות" הוא תואר ל"איש שהכל בו" (סוטה מז ע"ב). פירש רש"י: שהכל בו, תורה באמיתה, ואין דופי ושכחה ומחלוקת. מלה אחרונה זו באה לומר שאין בו פקפוק וגמגום אלא מסקנותיו ברורות לו.

וכזה היה הגאון הקדוש והמרומם הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצוק"ל.

הרי הוא היה שר כל התורה שבכתב, ושליט בכל ספרות חז"ל בתורה שבעל פה (בבלי, ירושלמי, מדרשי הלכה ומדרשי אגדה). הוא היה מקובל נפלא, בקי בכל פרטי האסכולות השונות של חכמת הנסתר. הוא היה מנהיג ציבורי למופת. נעים הליכות ורבן של ישראל. רבבות בדורו הלכו לאורו, ואחרי מותו נהנו מחכמתו מאות אלפים.

היה משורר בחסד עליון והוגה דעות פילוסופיות, דולה ומשקה נחלי עדנים. נשמתו אצולה ממרומים, וכמלאך אלוקים הלך לפני המחנה.

ב) תקופתנו עידן החושך, והיא היא עת נפלאה.

רבות המשימות בפנינו, דתיות, כלכליות, סוציולוגיות וכן לאומיות. צריכים לתת מחשבה עמוקה לדעת כיצד נתמודד מול הבעיות הרבות המקיפות אותנו. ודאי כי בתורה, תורת הנצח, יש פתרונות, אבל הא כיצד נשכיל למצוא אותן?

ג) מחבר ספר זה הוא הרב מיכאל לייטמן שליט"א אשר עיין רבות בדברי הרב כדי למצוא הנחיות מעשיות כיצד לתקן את דרכינו וכיצד נשכיל להיטיב מעשינו. וטוב ר' בן ציון גירץ נ"י טרח ועמל רבות לסדר הדברים לדפוס. והכל עשה ע"פ עומק דברי הרב קוק והרב בעל הסולם בתוספת עיון מעמיק ובשקלא וטריא עם חברים נבונים ישלם ה' פועלו הטוב.

כמה מרנין הדבר שחכמים כמו הנ"ל עוסקים בתורת הרב ומכוונים את ליבם להועיל לדור. ייתן ה' ודבריהם ישאו פרי טוב ועל ידי מאמציהם הדור יגיע להשתלמות יתרה.

כן דברי המברכם בחפץ לב

על פעלם הטוב,

כ"ה ניסן, תשס"ו משה צוריאל

מאסף של: אוצרות הראי"ה (חמישה כרכים)

חזרה לראש הדף
Site location tree