חלק שלישי: תקשורת מטאפיזית עם כל האנושות | מפקד חיל האוויר לשעבר איתן בן אליהו על חופש וטלפאתיה | נפגשים עם קבלה | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / נפגשים עם קבלה / מפקד חיל האוויר לשעבר איתן בן אליהו על חופש וטלפאתיה / חלק שלישי: תקשורת מטאפיזית עם כל האנושות

חלק שלישי: תקשורת מטאפיזית עם כל האנושות

איתן בן אליהו: אז הקבלה היא חכמה גלובלית שאינה מתייחסת רק לאדם ספציפי?

רב: קודם עלינו לדעת בצורה ברורה, איך מתנהג העולם על כל כוחותיו, ועל כל תכניתו, למן ההתחלה ועד לסוף. ורק אז נדע היכן אנו יכולים להתערב, ואיך באמת להשפיע על חיינו. אני בחיי, לפני שפניתי אל הקבלה, לא יכולתי לשנות כלום. כמו שעברתי אותם, כנראה שכך הייתי צריך לעבור.

איתן בן אליהו: האם יש לך עדיין הרגשה כזאת, ש"כך היית צריך לעבור" גם אחרי שהתחלת לעסוק בקבלה?

רב: היום אני כל הזמן מתאמץ, לומד ומגלה היכן הנקודה שאני כן יכול להשפיע דרכה על החיים, והיא ישנה! העניין הוא, שאנחנו שייכים למערכת סגורה שנמצאת במצב סטטי. כולנו רכיבים באותה מערכת, כאשר הדבר היחיד שמשפיע, הוא היחס שלנו זה לזה. חכמת הקבלה נועדה בעצם לגלות לאדם את החוק הכללי שבמערכת, "חוק אהבת הזולת". ככל שהפרט יכול להיות פעיל יותר בתוך המערכת הזו, ובצורה יותר נכונה, כך הוא משנה את המערכת, והמערכת מחזירה לו תגובה חיובית. רק בכך אנו משפיעים, כי כולנו קיימים במצב של תאים בגוף אחד. והתא מתקיים רק כדי לספק חיים לכל הגוף. זה החוק שמאפשר לחיות, זה חוק החיים הביולוגיים. ובאמת, אם נתעמק גם בדרגות דומם, צומח וחי שבטבע, נראה שהטבע הוא אלטרואיסטי, דבר לא מתקיים לטובת עצמו, אלא כדי להחיות את סך כל המציאות. כך מתקיים גם כל גוף חי. אם תא חושב על עצמו כביכול, ולא כדי לספק לגוף כל צרכיו, הוא הופך לתא סרטני. וזה חוק. הקבלה מסבירה שכל השבעה מיליארד איש כלולים יחד במערכת הנשמות, ולכן קשורים זה לזה בתלות הדדית. והאדם יכול לעשות רק דבר אחד - עליו לפקוח עיניים ולראות את המערכת ולהרגיש אותה. כדי לראות את המציאות, נחוצה חכמת הקבלה.

איתן בן אליהו: הקשר עם מערכת הנשמות שתיארת הוא מטאפיזי והוא זה שמתקיים בתוך הקולקטיב, בקרב שבעת המיליארדים. ואז כבר לא משנה, אם אתה יושב פה לידי, או שאתה נמצא בעבר השני של האוקיינוס.

רב: נכון. רוצים או לא רוצים הקשר הזה קיים ומתנהל ומקיף את כל המציאות.

איתן בן אליהו: האם באופן תיאורטי ייתכן שאני אצליח לתקשר באופן ישיר עם מישהו שנמצא בצד השני של כדור הארץ, אילו גיליתי את הקשר שבין הנשמות?

רב: ודאי. קיים קשר מלב ללב, וממוח למוח.

איתן בן אליהו: האם הרובד הקולקטיבי של האנושות כולל גם את החיות והצמחים?

רב: את כולם. הבעיה היא, שאנחנו יכולים לגלות את החוקים שבכל רמה, מרמות הדומם, הצומח והחי. אבל את הטבע ברמה האנושית, את הקשר שבינינו, אנו לא מבינים ולא יודעים, ולכן לא רואים איך לבנות את היחס בינינו.

איתן בן אליהו: זאת אומרת, אתה ואני לא מודעים לזה, אנחנו לא מרגישים את זה, ואין לנו כרגע שליטה על הקשר הזה. גם אם אתה מניח שבאופן תיאורטי הוא קיים. אבל בוא לא נדבר על זה באופן תיאורטי. כרגע יש כלים שבעזרתם אנו מתקשרים במישור הפיזי, באמצעות הטלפון, הטלוויזיה וכן הלאה. אבל מעלינו יש מדרגה אחת, שבה המוח שלי קשור לרובד קולקטיבי. האם אוכל להחליט, שאני מתקשר עכשיו עם הרובד הזה, ובאמצעותו מתקשר עם החבר שלי, בלוס אנג'לס, לדוגמה?

רב: זה אפשרי, וזה נקרא חכמת הנסתר. באמצעותה אפשר לגלות את היחס בינינו, בין כל האנושות. איך אנחנו מתייחסים איש לרעהו ואיך עלינו להתייחס, בהתאם למערכת. ואז אם נשתווה עם המערכת בצורה נכונה נהיה בגן עדן. המערכת היא קבועה ואתה נמצא בה, אם תרצה או לא, ובכל רגע ורגע אתה חלק פעיל בתוכה. הבעיה היא רק לדעת איך אתה פועל, ומה אתה מביא לתוך המערכת.

איתן בן אליהו: אז ברגע זה, עלי להאמין שמתקיימת תקשורת ביני לבין כל האנושות.

רב: כל האנושות. גם המדע מגלה שהטבע הוא מערכת אחת, והעיקר בה הוא מחשבות האדם. אינך צריך להאמין, כי אמונה היא חוסר ידיעה. חכמת הקבלה מאפשרת לאדם לראות בעיניו את המערכת.

איתן בן אליהו: הסברת שקיים רובד של תקשורת, שלא במישור הפיזי, בין כל האנושות. והנה, גם בעולם הפיזי קיימות מערכות שאינן מבוססות על חוטים, כמו למשל שליטה-מרחוק בכלי טיס שאני יכול להשתמש בה. זה מקביל למה שתיארת?

רב: פיתוח האמצעים האלה עוזר לאדם להתקרב להבנה, שיכול להיות בינינו קשר כזה, שהוא במישור עמוק ורחב יותר ממה שניתן לתפוס בחמשת החושים.

איתן בן אליהו: הקבלה מציעה לי שאתעמק בה, ויום אחד אגלה איך להתקשר עם ג'ורג' בוש במישור מטאפיזי ?

רב: למה לך את ג'ורג' בוש?

איתן בן אליהו: אני דווקא רוצה. תעביר לי אותו.

רב: אין בעיה... אבל אתה תוכל להפעיל בעצמך את המערכת אם תדע איך היא פועלת, ובזה תתחיל להיות חלק מתוקן ופעיל בה.

איתן בן אליהו: מה זה "מתוקן"?

רב: מתוקן. כלומר לא כמו תא שבולע לתוכו הכול, ומנצל את הגוף לתועלת עצמו. אלא תא שפועל לטובת הגוף.

איתן בן אליהו: אתה רוצה להוציא ממני את כל האגואיזם?

רב: לצערי כן, זה מה שצריך להיות. "ואהבת לרעך כמוך", זה החוק הכללי של המערכת.

איתן בן אליהו: ואז כולנו נשייט ברובד הקולקטיבי בהנאה רבה, כיחידה אחת.

רב: בהחלט.

איתן בן אליהו: ללא הבדל בין יהודים לאחרים?

רב: היהודים חייבים לגלות את השיטה הזו לכל העולם, ומפני שאנחנו לא מבצעים את תפקידנו העולם כולו שונא אותנו.

איתן בן אליהו: למה זה תפקידנו ולא תפקידם של הניגרים, לדוגמה?

רב: הניגרים לא קיבלו את השיטה הזו ולא גילו אותה

איתן בן אליהו: מי נתן לנו אותה?

רב: אברהם אבינו היה נווד שחי באור כשדים. תרח, אביו, לא היה יהודי ולא בן-יהודי. אברהם היה המקובל הראשון, כי גילה את השיטה הזו, גילה את חוק הטבע.

איתן בן אליהו: במקרה?

רב: "במקרה". השאלה היא איך אתה מתייחס למקריות, או שאתה חי במציאות שהיא אוסף של מקרים כי חסרה לך הבנה של התמונה הכללית, או שאתה מבין את סיבת הדברים שקורים ואז בשבילך זו חוקיות. אדם שמכיר את חוקי העולם הזה למשל, יודע מה יקרה אם יכניס ידו לאש, או מה יקרה לפי חוק המשיכה אם יפיל כוס מגובה, משום שהוא רואה את הדברים. הבעיה היא שאנחנו לא רואים את החוקיות שבין אדם לאדם. ורק אם נפעל לפי "ואהבת לרעך כמוך", נזכה לכך שחיינו ישתנו, וכל העולם ישתנה.

איתן בן אליהו: האסון של מעבורת קולומביה, אחרי שקרה, עלי לומר שהיה צריך לקרות?

רב: אחרי שזה קרה, ודאי.

איתן בן אליהו: כלומר, צריך לקבל את זה.

רב: בצורה ישירה אנחנו לא יכולים להשפיע על העולם, לא לטובה ולא לרעה. אם אנחנו רוצים לשנות את העולם, אנחנו יכולים לעשות זאת רק בפעולה שלנו על עצמנו. רק אם כל אחד מאיתנו יפתח יחס לעולם בצורה הנכונה, בדרך של השפעה, של נתינה, של אהבה, נוכל לראות שינוי.

איתן בן אליהו: ואם בן לאדן ישב עם חבריו והחליט ללכת בכוונה רעה ולשנות את העולם?

רב: כל דבר שאתה עושה שלא כדי להרבות אהבה...

איתן בן אליהו: לא משפר את העולם. את זה אולי אתה אומר לי, אבל הוא משפיע על העולם.

רב: כל פעולה של בני אדם על המערכת, שלא בדרך שמכוונת להרבות אהבה תביא עליהם צרה.

איתן בן אליהו: אז אם אני צריך לתרגם את זה לשפה פשוטה, אומר שבין בני אדם צריך לחפש את הפשרה כל הזמן? שכולם צריכים להיות מרוצים?

רב: לגמרי לא.

איתן בן אליהו: אלא?

רב: עלינו לרצות להתעלות מעל הטבע כדי להתאחד עם הכוח העליון, לחזור להיות איתו בהרמוניה. אם אנחנו רוצים לשנות את העולם, עלינו לפקוח עיניים ולראות את מערכת הטבע, ובאיזו צורה עליה להתקיים באמת, וכיצד להשתכלל במערכת בצורה נכונה. אין ברירה אחרת. בימינו האנושות נכנסת למשבר בכל השטחים בהם האדם עוסק בעולם הזה. המשבר לא ייפסק וכמובן היהודים הם שיספגו ראשונים מכות, כי בידם הפיתרון.

איתן בן אליהו: כלומר נקודת המוצא היא שהמפתח בידינו, והאחריות עלינו.

רב: כן. אנחנו עם נבחר, בזה שנבחרנו לגלות לעולם את חכמת הקבלה.

איתן בן אליהו: אז גם בזה אין בחירה, נגזר עלינו.

רב: כן. זה נקרא "העם הנבחר". אנחנו לא בחרנו בזה. אם מסתכלים על ההיסטוריה של העם הזה, אני לא חושב שיש אדם שעל פי השכל היה בוחר להיות יהודי, ודאי שלא בחצי המאה הקודמת... פרעות אכזריות ביותר, רדיפות, שנאה, שואה... אלא שלנו יש הזדמנות לשאול "למה זה בא?" כדי לראות את המציאות השלמה, נחוצה חכמת הקבלה. והסיבה שהיא מתגלה דווקא עכשיו היא משום שהתפתחות האנושות הגיעה למצב כזה, שאם לא תתחיל לגלות את החוק הכללי שבטבע, היא תעמוד בפני סכנת השמדה.

איתן בן אליהו: לפי דבריך, אילו כולנו היינו מתמקדים בקבלה, לומדים קצת "זוהר", או נסמכים על קבוצת מקובלים גדולה, זה היה מועיל לפתרון בעיות יותר מאשר מלחמה.

רב: בדרך של מלחמה לא פותרים שום בעיה. אלא כמו בחוקי הפיזיקה, אם תדע חוק, תדע גם איך לנצל אותו ולהשתמש בו נכון. כך ברוחניות, עלינו להכיר את החוק. אם רק נתעניין בהליכה לקראת תכלית הבריאה, כבר נשפיע לעולם באופן כה חיובי, עד שנראה במו עינינו כיצד הכול משתנה.

איתן בן אליהו: אז אתה רוצה להגיד לי שבמקום לצאת למלחמות, נלִמד קבלה, וזה יתקן את העולם?

רב: לא. זה לא יכול להיות מרגע לרגע. אין כאן עניין "תהילים נגד טילים". המלחמות באות "ליישר" אותנו לכיוון מימוש תכלית הבריאה, כלומר, שנתקן את היחס שלנו כלפי הזולת וכלפי הכוח העליון. לכן אם אתה מתקן את עצמך נכון, אז הטבע כבר לא שולח לך מקרים של מלחמות.

איתן בן אליהו: ובכל זאת, אנחנו רואים שעדיין באות מלחמות. איך אתה אמור להתמודד איתן?תשב בבית ותלמד קבלה?

רב: בהחלט לא. אם נוצר מצב של מלחמה אתה חייב להתמודד איתו. כי אתה הזמנת את המלחמות האלו וכל היחס הזה נובע מהקלקול שלך. אז אין לך ברירה, באותה מידה שהזמנת, אתה צריך להתמודד.

איתן בן אליהו: נניח שכל היהודים בארץ ובעולם מקבלים את גישתך, מתחילים להתמקד בקבלה, ועושים כברת דרך. אז עצם העיסוק, ועצם המחשבה, הם שישנו את המצב?

רב: העיסוק בקבלה היה משנה את מאזן הכוחות בעולם. היינו משפיעים לכל העולם, כך שהדברים יקרו לטובתנו, וזו היתה התערבות נכונה בחוקי הטבע. בכל הטבע שהאדם רואה ומרגיש, הוא משתמש לפי השתוות הצורה. כלומר עליו לאזן את הלחצים הפנימיים שלו, ואת טמפרטורת הגוף שלו עם הסביבה, כדי להרגיש טוב. אותו דבר ברוחניות. יש חוק שנקרא "אהבת הזולת", אך אנחנו מנוגדים לו, ולכן סופגים מכות. ככל שנתקרב לחוק הזה, ונהיה איתו באיזון, נחיה בצורה אחרת.

איתן בן אליהו: אז אתה אומר שהפיתרון בידיים שלנו.

רב: במחשבה ובלב של כל אחד.

חזרה לראש הדף
Site location tree