עולם חדש בארבעה צעדים | פרק 6: הדרך אל החופש | קבלה במילים פשוטות | קבלה לעם | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / קבלה לעם / קבלה במילים פשוטות / פרק 6: הדרך אל החופש / עולם חדש בארבעה צעדים

עולם חדש בארבעה צעדים

דרושים רק ארבעה צעדים כדי לשנות את העולם:

1. להכיר בקיום המשבר

2. לגלות מדוע הוא קיים

3. לקבוע מהו הפתרון הטוב ביותר

4. לבנות תכנית לפתרון המשבר

נבחן אותם לפי הסדר.

1. להכיר בקיום המשבר

המשבר הנוכחי, ולא חשוב אם נגדיר אותו כמשבר כלכלי, משבר אמון או כל משבר אחר, לא התחיל במחצית השנייה של שנת 2008. אבל עם קריסת שוק ההון בארה"ב ומשיכתו מטה את כל הכלכלה העולמית, נעשה ברור לכל שאנו נמצאים במשבר גלובלי. לצערי הרב, היום כמעט כולנו חשים אותו על בשרנו במידה זו או אחרת.

עם זאת ראוי לציין שהמשבר הזה אינו דומה למשברים שהאנושות חוותה בעבר. כבר חווינו מיתונים כלכליים, וכבר חווינו משברי אנרגיה. אבל הפעם, כפי שהכריז מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, העולם סובל משלושה משברים עולמיים: המשבר הכלכלי, משבר האנרגיה ומשבר המזון. בנוסף לכך, את כדור הארץ פוקד משבר אקלימי. אבל המשבר החמור מכל הוא המשבר בתחום החינוך.

אז קטסטרופות הן לא דבר חדש, אבל משבר שמתרחש בכל החזיתות, בכל תחומי החיים ובכל רחבי העולם בבת אחת – דווקא כן.

2. לגלות מדוע הוא קיים

הטבע האנושי (האגו) הגיע בימינו לשיאו, ולכן אנחנו מגלים כעת עד כמה הוא הפוך מהטבע (מהבורא), מתכונַת האהבה והנתינה. זו הסיבה שכל כך הרבה אנשים מרגישים היום סבל, דיכאון, חוסר ביטחון ותסכול. כפי שכבר הסברנו, כל ההתרחשויות שקורות בעולמנו הן חלק מתכנית העל של הטבע. צעד אחר צעד, התכנית הזו מביאה אותנו להכיר בהפכיות שבין האגו שלנו לבין תכונת האהבה. ורק היום, מתוך היכרות אמיתית עם הפער הזה, אנחנו יכולים להתחיל את הטיפוס המחודש שלנו אל הפסגה, אל האחדות המודעת שלנו בינינו לבין עצמנו ובינינו לבין הטבע.

בקיצור, המשבר לא באמת קורה בחוץ. למרות שהוא נראה כמו משהו שתופס מקום פיזי, הוא בעצם קורה בתוכנו, ברצונות שלנו (כמו שראינו בפרק 5). המשבר הוא קְרב הענקים שבין הטוב (האהבה והנתינה) לבין הרע (האגו או האגואיזם).

3. לקבוע מהו הפתרון הטוב ביותר

ככל שנכיר בגורם הנסתר שנמצא בבסיס המשבר, כלומר באגו שלנו, נבין מה צריך להשתנות בתוכנו ובחברה שלנו. כך נוכל לעצור את המשבר ולהביא את החברה והאקולוגיה אל תוצאה חיובית ומועילה. נדבר על השינויים האלו בהמשך, כשנעסוק בנושא של בחירה חופשית.

4. לבנות תכנית שתפתור את המשבר

כעת אנחנו יכולים להתחיל לפרט את התכנית. אבל אפילו התכנית הטובה ביותר לא יכולה להצליח ללא תמיכה פעילה מצד ארגונים בינלאומיים מוכרים ומובילים. לתכנית חייב להיות בסיס רחב של תמיכה בינלאומית ממדענים, הוגי דעות, פוליטיקאים והאו"ם, כמו גם מאמצעי התקשורת ומארגונים חברתיים.

למעשה, מפני שאנחנו גדלים מדרגת רצון אחת לבאה אחריה, כל מה שקורה עכשיו, קורה בפעם הראשונה בדרגת ההתפתחות החדשה של הרצון (הדורש מילוי רוחני). אם נזכור שאנחנו נמצאים בדרגה הזו, נוכל להשתמש בידע שיש לאלו שכבר הגיעו אליה, כשם שאנחנו משתמשים בידע המדעי הנוכחי שלנו.

המקובלים כבר חוו את אותה הדרגה הרוחנית שבפניה אנחנו ניצבים היום. הם מכירים היטב את השורש של העולם שלנו, רואים את הרשימות (המקור הרוחני) שגורמות למצב הזה, ולכן יכולים להדריך אותנו כיצד לצאת מהבעיות איתן אנו מתמודדים ולעלות לדרגה בה נחווה את התפתחותנו האנושית בשיאה. כך נפתור את המשבר בקלות ובמהירות, כי נדע מדוע הדברים קורים ומה צריך לעשות בנוגע אליהם. חשבו על זה כך: אם הייתם יודעים שיש אנשים שיכולים לחזות את תוצאות הגרלת הלוטו של מחר, לא הייתם רוצים שהם יהיו לידכם כשאתם ממלאים את הטופס?

אין כאן שום קסם, רק היכרות עם חוקי המשחק שמוכתבים מהעולם הרוחני. דרך עיניו של מקובל, הרואה את התמונה השלמה, אנחנו לא נמצאים במשבר, אלא רק בחוסר התמצאות קל, ולכן ממשיכים להמר שוב ושוב על המספרים הלא נכונים. כשנמצא את הכיוון, הפתרון למשבר יגיע בקלי קלות. וכך גם הזכייה בלוטו. והיופי בידע הקבלי, שאין עליו זכויות יוצרים. הוא שייך לכולם.

במילים פשוטות, עלינו לנצל כל אמצעי תקשורת שבידינו – טלוויזיה, אינטרנט, עיתונות כתובה, ספרים וכן הלאה – כדי להראות שני דברים: 1) המשבר האמיתי הוא משבר רוחני ומקורו בקשר בינינו. כל יתר המשברים (כלכלי, אקולוגי, חברתי ואחרים) הם רק 'תופעות לוואי' שלו. 2) הפתרון יבוא באמצעות חכמת הקבלה, שמלמדת איך לתקן את הניתוק בינינו – איך לאחות את שברי נשמת אדם הראשון. כשנצא מהמשבר הרוחני, כל יתר המשברים ייפתרו מאליהם, כי הם רק תופעות לוואי של 'מחלת' הניתוק.

חזרה לראש הדף
Site location tree