אלקים אַל דֳמִי לָך | פרשת לך לך. חלק ב' | זוהר לעם | קבלה לעם | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / קבלה לעם / זוהר לעם / פרשת לך לך. חלק ב' / אלקים אַל דֳמִי לָך

אלקים אַל דֳמִי לָך

רלא) התעוררות העליון אינה, אלא ע"י התעוררות התחתון, כי התעוררות העליון בתשוקתו של התחתון תלוי.

רלב) אלקים, אַל דֳמִי לָך. זה הוא התעוררות מלמטה, מצד הנוקבא, כדי לשלוט. אמר דוד, אלקים אַל דֳמִי לָך, מלהתעורר אל העליון, לז"א, ולהתחבר בימין, בחסד שלו.

רלג) משום שכמ"ש, כי הנה אויבֶיך יֶהֱמָיוּן, כי נועֲצוּ לב יחדיו, עליך ברית יִכרוֹתוּ. כי הנוקבא היא שמאל, חכמה בלי חסדים, ואין החכמה יכולה להאיר בלי חסדים. וע"כ כל הקליפות ואויבי הקדושה מרימים ראש. ומשום זה, אלקים, אַל דֳמִי לָך מלהתעורר ללמעלה, לז"א. כי אז מתעורר הימין דז"א, וקושר אותה עימו. וכשמתקשרת בימין, שהחכמה שבה מתלבשת בחסדים שבימין, אז נשברו השונאים, כי הארת החכמה משמידה כל אויבי הקדושה. כמ"ש, ימינך ה' נאדרי בכוח, ימינך ה' תרעץ אויב.

רלד) בשעה שנתחברו כל אלו המלכים לעשות מלחמה עם אברהם, התייעצו להעבירו מהעולם. וכיוון ששלטו בלוט בן אחי אברם, מיד הלכו. כמ"ש, וייקחו את לוט, ואת רכושו בן אחי אברם, וילכו. משום שצורתו של לוט הייתה דומה לאברהם. ומשום זה, וילכו. כי כל מלחמה הזו בשבילו הייתה. וחשבו שכבר נפל בידיהם.

רלה) רצו להרוג את אברהם, משום שאברהם הוציא את בני העולם מלעבוד עבודה זרה, והביאם לעבודת הקב"ה. וע"כ רצו להורגו. ועוד, כי הקב"ה עורר אותם בעולם להילחם באברהם, כדי לגדל שמו של אברהם בעולם, ולקרב אותו לעבודתו.

רלו) כיוון שנתעורר אברהם לרדוף אחריהם, אז נאמר, אלקים אַל דֳמִי לָך. שהנוקבא נתעוררה לז"א, והעלתה מ"ן אליו, להמשיך חסד, שהוא ימין. עד שהכל נקשר באברהם, חסד דז"א. שהחכמה שבה נתלבשה בחסדים, ונשלמה הארתה. וכשנקשר הכל באברהם, אז נשברו לפניו כל המלכים.



חזרה לראש הדף
Site location tree