חכמת האמת | קבלה ודת | טעם של אור | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / טעם של אור / קבלה ודת / חכמת האמת
הרב ד"ר מיכאל לייטמן

חכמת האמת

"הנה נודע מפי סופרים ומפי ספרים, אשר לימוד חכמת הקבלה הוא מחויב בהחלט לכל אדם מישראל, ולו למד אדם כל התורה כולה, ובקי בש"ס ופוסקים בעל פה, גם ממולא במידות ובמעשים טובים יותר מכל בני דורו ולא למד חכמת הקבלה, הוא מחויב להתגלגל ולבוא עוד פעם בעולם הזה כדי ללמוד רזי תורה וחכמת האמת, שזהו מובא בכמה מקומות במדרשי חז"ל".

בעל הסולם, "הקדמת פי חכם"

 

זה לא סוד שהקרע בין חילונים לדתיים גובר משנה לשנה. גם בתחומי חיים אחרים, כמו החינוך, הביטחון האישי והאלימות, המצב בישראל מידרדר. יש כאלה שחושבים שחזרה של כולם אל הדת יכולה להבריא את החברה שלנו, בו בזמן שאחרים מצדדים דווקא ביציאה מהדת. חכמת הקבלה, לעומת זאת, מתייחסת למצב מזווית שונה לחלוטין. היא מסבירה שהשורש לכל הבעיות שאנו חווים בארץ הוא התעצמות האגו, תהליך שגובר מיום ליום גם במגזר החילוני וגם במגזר הדתי. התופעה קיימת אצל כולנו.

לפי הקבלה, המחלוקת בין דתיים לחילונים לגבי האופן שבו צריכה להיבנות כאן חברה מתוקנת, היא מיותרת. מדוע? כי ממילא מטרת הבריאה היא לא שנתקיים בארציות הזו, כדתיים או כחילונים, אלא שנתקן את האגו ונתעלה מ"העולם הזה", מחיינו אלה, לעבר "העולם הבא", למדרגה הבאה של הקיום שלנו, לממד עליון יותר. כאן יכולה לסייע לנו רק חכמת הקבלה, השיטה לתיקון האגו. וכאשר אנשים מתחילים לתקן את היחס שלהם אל הזולת, הקרעים ביניהם מתאחים ונוצרת הרמוניה נפלאה.

חזרה לראש הדף
Site location tree