ספרים

ספרי הרב ד"ר מיכאל לייטמן נכתבו בשפה בהירה ופופולארית ומבוססים על רעיונותיו המרכזיים של בעל הסולם. הם מהווים הכנה הכרחית ומשמשים כ"גשר" בין הקורא העכשווי לכתבי המקור. ניתן לקרוא ולהוריד את הספרים ללא תשלום.

נפגשים עם קבלה נפגשים עם קבלה

סופרים, שחקנים, זמרים, ספורטאים, מוסיקאים, עיתונאים, משוררת ואיש צבא, באו לפגוש את הרב ד"ר מיכאל לייטמן מתוך ציפיה שאולי חכמת הקבלה תמצא תשובות לשאלותיהם בדבר הסבל האנושי, המלחמות, העוני, תכלית החיים, מטרת הבריאה, חופש הבחירה.

מגדל בבל הקומה האחרונה מגדל בבל הקומה האחרונה

מגדל בבל, הקומה האחרונה" הוא ספר ייחודי המציג את עיקרי חכמת הקבלה לצד מחקרים עדכניים בתחומים השונים של המדע. עם הקריאה בו נתוודע לתכנית ההתפתחות שהכין בעבורנו הטבע, ונבין איך לממש אותה ולהגיע לאושר.
לצפייה בתוכנית טלוויזיה על הספר

ספר קול: מגדל בבל הקומה האחרונה ספר קול: מגדל בבל הקומה האחרונה

גרסת השמע של הספר "מגדל בבל הקומה האחרונה". להאזנה לחצו על הקישורים של ראשי הפרקים.

קבלה מדע ומשמעות החיים קבלה מדע ומשמעות החיים

הספר מגולל את קורותיו של מפגש בין מדענים ידועי שם מתחומי הפיזיקה הקוונטית לבין מדען-מקובל בוועידה מדעית בסאן- פרנסיסקו במרץ 2005, בעקבות פרסומו של הסרט "בליפ". הספר דן בעיקר במוגבלות תפיסת האדם את המציאות בה הוא חי, ובאפשרויות האינסופיות שפותחת חכמת הקבלה כשיטה מדעית בתחום.

חוויה ושמה קבלה חוויה ושמה קבלה

"חוויה ושמה קבלה" הוא אחד מהספרים המרתקים ביותר שיצאו לאור עד היום בנושא הקבלה. זהו מסע בזמן, מהעבר אל העתיד, במצבים שאותם עשוי לחוות כל אחד מאתנו במוקדם או במאוחר. למי שרוצה ללמוד איך לנצל כל רגע ביעילות מרבית, למי שמבקש לשפר את חייו ושואף להגיע לחיים טובים ומאושרים. מאז ימי רבי שמעון בר-יוחאי, האר"י ו"בעל-הסולם" (הרב יהודה אשלג), לא הייתה שפת הקבלה כה ברורה לכל נפש בארץ ובעולם כפי שהיא באה לידי ביטוי בספר מרגש זה. כדאי לקרוא את התשובות לשאלות, לחוות אותן ולהבין בפשטות מהי חוכמת הנסתר; לגלות כיצד האדם יכול לשלוט בזמן, להתוות את עתידו ולהנהיג את חייו.

מבט לקבלה מבט לקבלה

מבוסס על שיחות עם עיתונאים על כל הנושאים שעוסקת בהם חכמת הקבלה. בספר, מסיר הרב ד"ר מיכאל לייטמן, שכבה אחר שכבה, את כל התפיסות הרווחות ה "מובנות מאליהן", בנוגע לנושאים האקטואליים לימנו, ומעניק להן מענה עכשווי מנקודת מבטה של חכמת הקבלה.

הספר הפתוח הספר הפתוח

הספר הפתוח הוא ספר על חוכמת הקבלה, שמציג במאמרים קצרים את עקרונותיה של חכמה מדעית עתיקה ובדוקה ומסביר את החוקים שעליהם היא נשענת.

מסע לעולם עליון מסע לעולם עליון

מסע לעולם עליון הוא מדריך ייחודי להכרת העולם הרוחני. הספר מכיל עשרה שעורי קבלה, ללימוד עצמי מלווים באיורים, העוסקים במבנה נשמת האדם ובמבנה העולם העליון.

ראיון עם העתיד ראיון עם העתיד

מאמרים בקבלה, על נושאים אקטואליים שעולים היום בחברה הישראלית. הספר שם דגש על הזהות הישראלית, מיהו ישראל ומה תפקיד עם ישראל.

אלף שאלה על קבלה אלף שאלה על קבלה

חוכמת הקבלה מדלגת על פני מרחקים ועל הבדלי תרבויות, ומחברת את הלבבות השואפים לגלות את משמעות החיים ואת טעמם. ספר זה מעניק לקורא הזדמנות נדירה להציץ לחדרי החדרים של ההולכים בדרך הרוחנית. בתיאור כן ואנושי פורשים השואלים תמונה אמינה של מצבים ושלבים בדרכם, ולוקחים את הקורא למסע מרתק לתוך נפש האדם.

באמצעות היחס האישי שנוקט הרב לייטמן בתשובותיו הוא נוגע בשורש הנשמה של כל אחד מאיתנו, ומסלק את ענני המסתורין האופפים את חוכמת הקבלה. ביד אמן הוא מעצב את חוכמת הקבלה לשיטה מעשית הניתכת ליישום בזמננו.

בעקבות הלב בעקבות הלב

חוכמת הקבלה, שעד לאחרונה הייתה נחלתם של יחידי סגולה, פותחת את סודותיה בפני כל מי שחפץ לבוא ולחפש בהם את הטעם לחייו. לראשונה נחשפת לעיני הקורא משנתה הסודית של הקבלה, המלמדת את האדם כיצד לפתח את הנקודה שבלב ובעזרתה להגיע להתעלות רוחנית ולשלווה אינסופית, פתוחה היום בפני כל אדם, בלי קשר למוצאו, לדתו ולמינו, ואינה דורשת התנזרות או חזרה בתשובה. "בעקבות הלב" מבוסס על כתביו של הרב מיכאל לייטמן, המתארים איך על ידי עבודה רוחנית מכוונת, מודרכת ומבוקרת, יכול כל אדם להתמלא ב"אור הבורא" ולהגיע לשורש נשמתו.

הנקודה שבלב הנקודה שבלב

ספר זה יעזור לך להכיר את הנקודה הפנימית ביותר שבך, הנקודה שמעוררת ומגרה אותך כל פעם מחדש, שדורשת ממך להבין אותה יותר, לפתוח אותה ולדעת איך למלא אותה.

אלף עצות לחיים אלף עצות לחיים

כל מסע פנימי של אדם מתחיל מתוך שאלה, שהרי שאלה היא רצון לדבר חדש. וכך גם מסעו הרוחני של אדם המתחיל לצעוד בנתיביה של חוכמת הקבלה נפתח בשאלה "מהו הטעם בחיי?".

בספר זה משיב הרב לייטמן לשאלות תלמידיו מרחבי העולם. בתשובותיו הולכת ונרקמת לנגד עינינו שיטת חיים עמוקה המושתתת על חוקי טבע ברורים ומוחלטים. חוקים אלה מתגלים למקובל החי בהתמזגות עם העולם העליון. ייחודו של הספר "אלף עצות לחיים" הוא בתשובות הנחצבות מתוך נשמת האדם העולמית המשותפת לאנושות כולה. התשובות מוגשות בשפה בהירה ופשוטה, ומיועדות לכל מי שבליבו בוערת התשוקה לטעום מסוד החיים.

שני המאורות הגדולים שני המאורות הגדולים

התפשטות חכמת הקבלה בימינו הפכה להיות תופעה נפוצה, הקשורה ישירות לסיום תקופתהגלות והקמתה של מדינת ישראל. אבני היסוד לבניין זה הונחו בעיקר על ידי שני גדוליהדור, שני המאורות הגדולים, המקובליםהרב אברהם יצחק הכהן קוק (1865-1935) והרביהודה לייב הלוי אשלג (בעל הסולם, 1884-1954) י הרב קוק ובעל הסולםמבוחרים להלבישאת מסריהם בלבוש אקטואלי. דמיון רב היה קיים בין השניים הן במסר והן בפתרון לבעיותשכמו אז כאילו לא נפסקו עד היום ולכן הן כה אקטואליות גם לזמננו אנו.

חוכמת הקבלה על פי בעל הסולם חוכמת הקבלה על פי בעל הסולם

השיחות המובאות בספר זה מכוונות את הקורא לצלול אל מעמקי הפנימיות של חומר הבריאה כדי שיכיר מבעד לחומר של העולם שלנו את הכוחות ואת הקשרים הנסתרים של העולם העליון. תקוותי היא שהקורא יגלה לעצמו עולם עליון מופלא. (הרב לייטמן, מתוך פתח הדבר של הספר)

ספר הערבות ספר הערבות

בספרו "הערבות" חושף בפנינו המחבר אותה פיסת מידע שחסרה לנו: על הכוח האחד שפועל בכל, אותו כוח נסתר, השולט בטבע וביקום ורוצה שנהיה דומים לו; על חוכמת הקבלה והנשמה הישראלית הקשורות זו בזו ובכוח הזה.

מהו הדבר הקושר את ישראל יחדיו לנשמה אחת, לעם אחד ולתפקידו המיוחד בקרב העמים? הדבק הוא קשר הערבות וזהו עניינו המרכזי של הספר: לרדת לשורשים שלנו ולהציג בבהירות את גורל היחיד, את גורל האומה ואת החיבור שביניהם על פי חוכמת הקבלה.

הדור האחרון הדור האחרון

בתקופה שבה שורת משברים פוקדת את "הכפר הגלובלי" שבו אנו חיים, גובר הצורךבנוסחה נכונה לכינון חברה אנושית מאושרת. היעדר נוסחה שכזו הוא המקור לכל המשבריםהשונים הפוקדים את היחיד, המשפחה, האומה והאנושות. על רקע זה הופכת משנתו החברתיתשל הרב יהודה אשלג, "בעל הסולם", לאקטואלית וחיונית יותר מאי פעם. צעד אחר צעדמוליך אותנו המחבר להיכרות עם חיבוריו העיקריים של בעל הסולם, וחושף לראשונה את "כתבי הדור האחרון" שנותרו על שולחן עבודתו בערוב ימיו. הספר מציג בשפה בהירהוקולחת נוסחה לבניית חברה שתאפשר לכל אדם כפרט ולאנושות כולה חיים מלאי תוכן, ביטחון ושלווה.

שיחות על שלבי הסולם שיחות על שלבי הסולם

"שיחות על שלבי הסולם" הוא אוסף נדיר של שיחות יומיות שעורך זה שנים הרב לייטמן עם תלמידיו, על מאמרי "שלבי הסולם" של מורו הרב ברוך אשלג.

ייחודו של הספר הוא בחוכמה הגלומה בו, בשילוב הנדיר בין חוכמה פיזית, ארצית, לבין חוכמה אלוקית. הרב לייטמן מזמין אותנו להצטרף למסע במרחב ידע זה, ומראה איך המדע, הפסיכולוגיה וההיסטוריה תומכים זה בזה, כלולים זה בזה, והם רק היבטים אחדים של מציאות אחת ויחידה, הנפרשת לכל אורכה על ידי חוכמת הקבלה.

למאמרים בנושא >>
לראות טוב

"לראות טוב" הוא ספר המתאר בשפתם של גדולי המקובלים את מה שהם רואים, ואיך אפשר להגיע למקומם ולראות טוב את המושגים העומדים ברומו של עולם. מושגים אלומנותקים מאיתנו, ולכן אנו זקוקים להנחיה מנקודת מבטם של המקובלים, אלו שמסוגליםלראות אותם טוב מנקודת מבטו של הבורא. הספר מסביר לנו, ומעמיד בפנינו ערכים שגםאנחנו צריכים לראות אותם טוב, מושגים שגם אנחנו נראה אותם טוב, אם נתקן את עצמנוכדי לראות אותם טוב. כשנשיג אותם כמציאות אז נתעלה באמת לרמת חיים אחרת.

ספר: אגדה על קוסם ספר: אגדה על קוסם

האגדה על הקוסם היא אגדה המספרת על קוסם שיכול הכל, רק לא להיות לבד.
כתבתי אותה עבורכם בתקווה שתפתחו את לבכם לאגדה, ותאפשרו גם למשהו גדול יותר להיכנס לתוכו. הרב מיכאל לייטמן.

המשך למאמר >>
ספר קול: אגדה על קוסם ספר קול: אגדה על קוסם

האגדה על הקוסם היא אגדה קסומה...
לכן השחקנים משה איבגי ושמואל וילוז'ני בחרו לספר לכם אותה, בליווי מוזיקלי מקורי של ארקדי דוכין .

להאזנה >>להאזנה
פותחים את הזוהר פותחים את הזוהר

ספר זה הוא מעין הקדמה מקיפה ומעמיקה לסדרת הספרים ״זוהר לעם״. הסדרה ״זוהר לעם״ מציעה לקורא מהדורה קלה וידידותית של ספר הזוהר, אך כדי להפיק ממנה את המיטב מומלץ לקרוא תחילה את הספר הזה, שמטרתו להכין את הקורא לקריאה נכונה בזוהר.

טעם של אור טעם של אור

"שמח אני שנבראתי בדור כזה, שכבר מותר לפרסם את חכמת האמת".

הרב יהודה אשלג, "בעל הסולם"

בתום אלפי שנות הסתר מתגלה חכמת הקבלה, כדי להצעיד אותנו לעבר עתיד טוב יותר. הספר "טעם של אור" פותח צוהר אל סודות החכמה. הוא מספק טעימה ראשונה מעוצמת הרגש וההבנה שכל אדם יכול לרכוש היום.

למה לא ביקשת?

למה לא ביקשת? למה לא פנית לבורא לבקש כוח לעבוד עבור העשירייה...

חזרה לראש הדף