בניין החברה העתידית

מבוסס על קונטרס "השלום" של בעל הסולם המובא בהזחה שמאלה

חיוב הזהירות בחוקי הטבע

על הנברא לעבור סדרה של פעולות במהלך התפתחותו, ובסופה יגיע למצבו הנקוב מראש במחשבת הבריאה – "להיטיב לנבראיו". עליו להשיג את מדרגת הכוח העליון שברא אותו, דהיינו להגיע לתכונת ההשפעה השלמה...

המשך למאמר >>
חיוב ההשפעה לחברה

האדם נמצא תחת השגחתו הקבועה של הבורא והיא מובילה אותו לסוף התפתחותו הגשמית. במצב זה הוא מרגיש כי כל מילויי העולם הזה לא יוכלו למלא את הרגשת הריקנות שבו. מלבד זאת, הוא מרגיש איום על המשך קיומו בעולם מצד הטבע ומצד החברה האנושית. המשבר הכללי מוכיח כי האנושות נכשלה בכל מעשיה. יתר על כן, מכיוון שבני האדם אינם מבינים כיצד להמשיך את דרכם וכיצד לשרוד מול האיומים הגוברים מצד הטבע ומצד החברה האנושית, הם מעדיפים שלא לעסוק בעתיד...

המשך למאמר >>
הכוח העליון

השאלה שמציב בעל הסולם בדבר מטרת העבודה בחברה – תועלת הבריות או חיבור עם הבורא – באה לידי ביטוי בקומוניזם בברית המועצות ובשיתופיות בקיבוצים בישראל. בעל הסולם אינו בוחר לתרץ את הקושיה "מלמעלה", דהיינו באמצעות מטרת הבריאה. אין הוא אומר כי תכלית הנברא היא השוואת הצורה לבורא וכי הבורא מחייב את הנברא להתחשב בתכונותיו ולהגיע לקומתו, ולא לעסוק בבניית "חברה יפה"...

המשך למאמר >>
הכוח המניע

כל תא ומחשבה, כל כוונה ורצון, כל גוף – כל נברא בכל הדרגות דומם, צומח, חי ומדבֵּר – דורש אנרגיה לקיומו. כל אובייקט במציאות הוא רצון ולכן עליו להחזיק את עצמו. הרצון לקבל נברא כ"יש מאין" על ידי האור. כדי להתקיים כ"יש", הרצון לקבל זקוק לאנרגיה. כל תנועה של רצון מנוגדת לטבע, שהרי הרצון רוצה להישאר תמיד במנוחה מוחלטת. כל תנועה – פיזית, מכנית, מחשבתית או רצונית – דורשת אנרגיה.

כדי שפעולה כלשהי תתבצע עליה להביא לתוצאה שתשפר את המצב הנוכחי...

המשך למאמר >>
חזרה לראש הדף