התפשטות הניצוצות באומות העולם | ספר הערבות | ספרים | הרב ד"ר מיכאל לייטמן | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / ספר הערבות / התפשטות הניצוצות באומות העולם

התפשטות הניצוצות באומות העולם

"ולפיכך מתוך ההכרח האמור, ניתנה התורה ביחוד לאומה הישראלית גזע אברהם יצחק ויעקב בלבדה, כי לא היה מקום אפילו להעלות על הדעת ששום זר ישתתף עמה. אמנם בגלל זה, נתקנה ונעשתה האומה הישראלית כמין מעבר, שעל ידיהם יזרמו ניצוצי ההזדככות לכל המין האנושי שבעולם כולו, באופן שניצוצי ההזדככות הללו הולכים ומתרבים יום יום כדמיון הנותן לאוצר, עד שיתמלאו לשיעור הנרצה, דהיינו עד שיתפתחו ויבואו לידי כך, שיוכלו להבין את הנועם ואת השלוה השרויים בגרעין של אהבת זולתו. כי אז יבינו להכריע את כף הזכות ויכניסו את עצמם תחת עולו ית', וכף החובה יתבער מן הארץ" (בעל הסולם, מאמר "הערבות" אות כ"ד).

תפקיד האומה הישראלית

כל סוגי הנשמות כלולים בקומת "אדם הראשון", אך סוג אחד הוא שונה, זך מכולם. ומתוך זכותו של סוג הנשמות הזה, נפל בחלקו תפקיד מיוחד, להיות הראשון בקליטת התיקון הזה, בקליטת הרעיון של "ואהבת לרעך כמוך", של אהבה הדדית, של ערבות הדדית, שהיא התיקון, התנאי, שהבורא, האור העליון, ישרה בתוך הכלי, לפי חוק השתוות הצורה. שאז כל חלקי הכלי מקבלים מהבורא זה כנגד זה, זה עם זה, כולם משפיעים כלפי הבורא.

המשך למאמר >>
דרך המוח, דרך הלב

דווקא בישראל, ודווקא בקרב אלה שעוסקים בתורה רק בחיצוניות, דווקא בהם חייב להיות הגורם המאיץ, הזרז הזה שיתחלף לפנימיות, ויגרום למבנה הפירמידה להסתדר.

על איזו ערבות מדבר בעל הסולם? על מצב שלפני הערבות. שקודם חייבים להכיר בחשיבות של לימוד חוכמת הקבלה, כדי להגיע לקשר עם הבורא, בקרב אלה שעוסקים בחיצוניות, ואז הם יעסקו בפנימיות. ועל ידי העיסוק בפנימיות הם יתקרבו להסכם הערבות, ויתחילו להתחבר לקבוצות או לקבוצה אחת גדולה, ולהגיע למצב שכל העם ייכנס להסכם הערבות, ותתגלה בו אותה הערבות שהיתה בהר סיני. ואז כל אומות העולם יסתדרו ביחס מזך לעב סביב הערבות, כמו גלים, כמו גלדי בצלים.

המשך למאמר >>
סגולת האור המקיף

האדם מורכב משכל ורגש. וכדי להביא אותו למצב שנחשב בעינינו רצוי וראוי, עלינו להשפיע הן על השכל שלו והן על הרגש. ויש הרבה דרכים לכך, כפי שאפשר להיווכח מהסרטים האמריקאיים. תעשיית הסרטים האמריקאית מייצרת הן סרטי מתח ופעולה והן סרטים מוסיקליים או דרמטיים, העיקר לגרום להתרגשות מסויימת, לתת מענה למגוון האנשים ולמגוון המצבים שבהם הם נמצאים. וכך גם חוכמת הקבלה אמורה להיות מופצת. עליה להיות מותאמת לכל קהל ולכל מצב. אבל אם לוקחים את כל הספרים, הסרטים, המוסיקה והשירים, את כל מה שעשתה ועושה האנושות, ומכניסים בהם רק גורם אחד, שבתוכם גלום הקשר עם הבורא, או אז כל דבר מצביע כבר על הקשר עם הבורא, ואין צורך בהפצה נוספת.

המשך למאמר >>
חזרה לראש הדף
Site location tree