www.kab.co.il

זוגיות

  • זוגיות טובה על פי הקבלה

מאמרים נוספים

איש, אישה ונחש ביניהם
ערימת זבל מצופה בשוקולד
משפחה חדשה, אדם חדש

לכל זוג היו רגעים של חסד, התאהבות משכרת חושים, הרגשה שעם האדם הזה אני רוצה לחיות עד יומי האחרון, אבל אחר כך זה עבר. חלף עם הרוח. למה זה בא? למה הלך? ואיך אפשר לעשות שיישאר כאן לתמיד?

אצל בעלי חיים הכול הולך פשוט, הורמונים, אינסטינקטים, תקופות ייחום ורבייה, הטבע עובד נפלא. רק אצלנו בני האדם הכול מבולבל. מתקשים בבחירת בן זוג, אחר כך מתקשים בלהעביר עימו את החיים, כל הזמן מתקשים ומתקשים, מה הפלא שאנשים נעשים קשים?

לימודי אהבה הם מקצוע העתיד. בעולם שבו יש כל כך הרבה גירושין, בגידות, מחשבות על לפרק את החבילה; במציאות שבה הרבה מאוד זוגות נשארים יחד רק באין ברירה, בימים שבהם הזוגיות היא כל כך קשה – יש צורך דחוף ללמד אהבה. אם נדע כיצד לבנות אהבה היא תעשה אותנו בריאים מכל הבחינות, תחסוך לנו המון עצבים, תשפיע לטובה על הילדים. פתאום נגלה שכלום לא חסר, שהכול מסתדר, שהאהבה מביאה אור לחיים, בבית, בעבודה, בפרנסה.

בניית אהבה דורשת מאיתנו עבודה הדדית מודעת בשילוב של שכל ורגש. וזאת, בשונה מתחושת ההתאהבות שניתנת לנו במתנה כדי שנבין לאילו עוצמות של רגש ניתן להגיע, אך גם גורמת לנו לאבד קצת את הראש. תחושה ספונטנית זו עוברת תוך זמן קצר, כדי לאפשר לנו לבנות את קשרי האהבה בעצמנו.

קודם כול, נסכם בינינו שברצוננו לפתח אהבה, להוליד אותה, ולא לחכות שהיא תנחת עלינו מאיזשהו מקור לא ידוע. אנו רוצים לבנות את האהבה שלנו, להחזיק בה, מה שלא יקרה, כך שהיא תיתן לנו תמיכה, הרגשה טובה, תחמם אותנו לאורך כל החיים. לשם כך יהיה עלינו ללמוד לחלוק עם בני הזוג שלנו התפעלויות, התרגשויות, למדוד אותן, לדון בהן, להעבירן זה לזה בצורה ברורה, עד שנוכל להגדיל את האהבה שלנו עוד ועוד, למרות השגרה שמאיימת להפיג כל טעם.

הגורם הפנימי שבו אנו נלחמים במהלך בניית האהבה הוא האגו שיושב בתוך כל אחד מאיתנו. זהו הטבע האנוכי, "יצר לב האדם רע מנעוריו", כמו שכתוב. בימינו האגו גדל לממדים כה גדולים עד שממש לא ברור מה לעשות עימו. הוא כל הזמן מסובב ומבלבל אותנו. לכן עלינו לדעת כיצד לנווט אותו, איך לנהל אותו במקום שהוא ינהל אותנו. אם ניגש למשימה הזו יחד, נהפוך להיות זוג חוקר, זוג בוגר.

אהבה זוגית נבנית כאשר כל אחד מתעלה מעל האגו שלו, מוותר עליו כביכול, כדי להתחבר לאחר. הרגש המשותף שנרגיש בינינו כתוצאה מוויתורים הדדיים, מהתחשבות הדדית, הוא שייקרא אהבה. במידה שוויתרתי על עצמי, פיניתי בתוכי שטח שאליו האחר יכול להיכנס. אני מוותר על הדרישות שלי, על הביקורת שנובעת מהצורך להרגיש שאני תמיד יותר גבוה. אני לא בא אל בן או בת הזוג שלי עם טענות, אלא רק עם חיוכים. והמקום הזה שבו ויתרתי על האגו שלי, הוא שמתמלא באהבה. אהבה הדדית נוצרת כשיש לי שטח בלב שלך, ולך יש שטח בלב שלי. וכמו שאני מרגיש אותך בליבי, כך אתה מרגיש אותי בליבך.

הוויתור מוסיף לאהבה טעמים, נותן לה תוקף וקיום. בלעדיו היא לא תהיה מורגשת. לכן החיים מזמנים לנו חיכוכים חדשים והזדמנויות לוויתורים. שום דבר לא נופל עלינו במקרה. החיים הם שדה תרגילים לתיקון עצמנו ופיתוח אהבה. אדם שזוכה לפתח יחס של אהבה לזולת נעשה בלתי מוגבל, הוא מפסיק לסבול, מתמלא מכל דבר וחש התעלות מעבר לכל גבולות המציאות. עולם חדש וטוב נפתח בפניו, והוא כבר מבין שאין זה משנה מיהו האדם שעומד מולו, שכן את העבודה הפנימית הוא מבצע בעצם כלפי עצמו.

זוגיות לפי חכמת הקבלה

בביאת האדם אל אהבת זולתו, עובר האדם מתוך עולמו הצר המלא מכאובים ואבני נגף
.אל עולם נצחי ורחב

איש ואישה נחש בינהם

איש, אישה ונחש ביניהם

הגיע הזמן לנער את האבק מעל "החטא הקדמון". שנים רבות מדי נושאת האישה על כתפיה את "האשמה" בחטא המפורסם. ולא, זה ממש לא כמו שלימדו אותנו בבית הספר – סיפור גן העדן מזווית קצת אחרת

< קרא עוד
ערימת זבל מצופה שוקולד

ערימת זבל מצופה בשוקולד

משפחה מאושרת זה דבר שצריך לעבוד עליו. כשנכנסים לעומק החיים המשותפים, אנחנו מגלים עליהם כל מיני דברים חדשים, שלא בטוח שאנחנו כל כך שמחים לגלות. מה בעצם קורה פה, ואיך משמרים את הקשר הטוב לאורך שנים?

< קרא עוד
לוותר כדי לגדול

לוותר כדי לגדול

אם עד עכשיו חשבתם שהבורא יושב בשמיים ומחבר גברים לנשים המתאימות להם, יש לכם טעות חמורה. חיבור בין בני זוג, תחילתו ברצון של שניהם לגלות את העולם הרוחני, בלי שום התערבות חיצונית.

< קרא עוד

ציטוטים

המתכון לזוגיות טובה - עצת זהב לזוגיות מושלמת

מהו המתכון לזוגיות טובה? שאלה זו רלוונטית היום יותר מתמיד, בישראל ובכל העולם, כשלפי הסטטיסטיקה כל זוג שלישי מתגרש. אכן, מה זו זוגיות טובה, איך שומרים על זוגיות טובה לאורך זמן, האם בכלל אפשר לשמר זוגיות וקשר טוב?

הרב ד"ר מיכאל לייטמן מסביר ממה מורכבת זוגיות טובה ואיך לחזק את הקשר הזוגי. לדבריו הכול מתחיל בגישה הנכונה לקשר הזוגי. הרב לייטמן מקביל את הקשר הזוגי ל"חיה" שצריך לטפח ולדאוג לה, ואותה "חיה" ניזונה מוויתורים הדדיים. למרות שוויתור עשוי להיתפס כחולשה, במיוחד על ידי גברים, אך אדם צריך להרגיש שהוא מחייה את הזוגיות על ידי כך שהוא מוותר, וכך ילמד ליהנות מהוויתורים. כי הוא בעצם עושה מה שבן/ת הזוג אינו/ה יכול/ה לעשות, וכך הוא מרגיש גיבור. הוויתור בזוגיות מביא לסיפוק גדול, וזהו למעשה לא רק המתכון לזוגיות טובה, אלא גם הסוד לחיים מאושרים במשפחה מאושרת.

< לכל קטעי האודיו

< לכל קטעי האודיו

לפרוט על המיתר הנבון

לפרוט על המיתר הנכון

צלילים הם האמצעי הקצר ביותר, הישיר ביותר והפשוט ביותר לחוות את המציאות העליונה. על הקשר בין מקובלים למוזיקה

מוזיקה מעולם אחר

יוצרי מוזיקה ניהלו מאז ומתמיד יחסי אהבה-שנאה עם אלוהים. התוצאה בדרך כלל הייתה שיר מוצלח וקליט. אך האם זכו יוצרים אלו להכיר באמת את מושא תשוקתם? רובם לא, חוץ מכמה בודדים…

הסוד הגדול של ספר הזוהר

קטע אודיו

שאלות ותשובות

שאלות ותשובות

הנישואים מייצגים עניין רוחני. הרב ברוך שלום אשלג, שהפך אלמן בגיל 85, אמר מיד אחרי השבעה למות אשתו, שהוא חייב להינשא, מבלי לחשוב מה יאמרו, לרעה או לטובה. זה היה העסק הרוחני שלו, והוא ביקש למצוא אשה, שתהיה כשרה לעמוד אתו תחת החופה, ולאחר מכן שיוכל לעבוד לצידה, יחד, ברוחניות. הרב ברוך שלום אשלג, שהיה בדרגה רוחנית עצומה, לא יכול היה להמשיך בעבודתו הרוחנית ללא חופה וקידושין. חסר היה לו החלק שמתוסף לנשמת האדם על ידי הפעולה הגשמית הנקראת "חופה". מכאן אנו לומדים, שאם גבר רוצה ללמוד קבלה והאישה מתנגדת, זה לא ימנע ממנו התקדמות רוחנית. לעומת זאת, אם הוא לא יתחתן, זה עלול למנוע ממנו אותה התקדמות

 

מסגרת הנישואין מבטיחה הגנה מושלמת על בני הזוג. מחכמת הקבלה אנו לומדים שלכל מהלך גשמי ישנו מקור בעולם העליון, ואם גבר ואישה משיגים את העולם העליון, אזי יש להם שליטה מלאה על מה שקורה כאן, בעולם הגשמי, ודבר לא יוכל לפגוע בהם

 

כדאי שאנשים יעזבו את העיסוק בגלגולים ויתחילו להתקדם אל מטרת הבריאה. אין בעיסוק בנושא הזה שום צורך. במקום לעסוק בדברים העיקריים, הם עוסקים בשוליים. לא יעזור לאדם אם הוא יודע מי הייתה אישתו בגלגול קודם. כל יום שמגיע הוא יום חדש, ובכל יום יש התחדשות של הנשמות

משום שבחלק השני ישנה התגלות של הכוח העליון. לא בכדי האישה היא היולדת, היא זו הממשיכה את השושלת, את המדרגות הרוחניות אשר בעזרתן יכול לטפס גם הגבר. יש כאן יחסים מאוד מורכבים וחשובים בין אישה לגבר, כאשר ברור שכל חלק הוא בעל חשיבות עליונה לקשר, ואי אפשר לקבוע מי חשוב ממי. חלוקת התפקידים והעבודה ההדדית הם החשובים, ואם נבדיל מה כל אחד מבני הזוג צריך לעשות כדי להשלים את בן זוגו, ברוחניות, רק אז יוכלו בני הזוג להגיע לאושר האמיתי

תרומות - ארגון קבלה לעם

חברים וחברות יקרים,

רגע לפני שאתם גוללים הלאה ונהנים מהתכנים המקוריים באתר, אנחנו רוצים להזמין אתכם להיות שותפים שלנו במפעל ההפצה של עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”.

עד היום הפצנו בכל העולם כמויות חסרות תקדים של חומר ערכי וייחודי, והכול בזכותכם, אלפי מתנדבים ומתנדבות נאמנים.

אבל זה לא מספיק. מיום ליום העולם נקלע למשבר חריף יותר בכל תחומי החיים, והוא זקוק לתכנים שרק הארגון שלנו מסוגל לספק; תכנים המסבירים את חשיבות הקשר בין בני אדם ומקרבים אותם לפתרון כל המשברים.

לכן עכשיו, יותר מתמיד, אנחנו מזמינים אתכם לתרום כספית ולהשתתף בהגברת הפצת התכנים שלנו לאנושות.

כך יכול כל אחד ואחת מאיתנו להגשים את חלום המקובלים להפיץ את חכמת הקבלה ברבים ולהזרים אור ביטחון לעולם, כמו שכתב הרב המקובל יהודה אשלג, “בעל הסולם”:

"אך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה נזכה לגאולה השלמה".

בהזדמנות זו אנחנו מודים לכל החברים והחברות שתרמו ותורמים בקביעות, ומודים מראש לכל המצטרפים החדשים על תרומתכם החשובה להפצת חכמת הקבלה.

הנהלת עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”

Skip to content