www.kab.co.il

אין כבר דרך חזרה

בשבוע האחרון גל האנטישמיות גואה: באורלנדו ניאו-נאצים ארגנו עצרת שכללה צעקות "הייל היטלר!", בשיקגו רוססו צלבי קרס על קירות בית כנסת ובית ספר יהודי, ובעצרת נגד חיסוני קורונה בקנדה נשאו המפגינים צלבי קרס והניפו דגלים נאצים.

טבעי שמוקד האנטישמיות נמצא היום בצפון אמריקה. בשונה מאירופה שזיכרון השואה עדיין צרוב בה ולכן יש בה מידה של רגישות לנושא, באמריקה לא.

ראשית, בשם הפלורליזם וחופש הביטוי הכול מותר באמריקה, כך שכל אזרח יכול לצאת לרחוב ולצעוק שהוא שונא יהודים, שונא מהגרים, שונא מה שבא לו, ואף אחד לא יגביל אותו. "מדינה חופשית". שנית, כלפי היהודים יש שנאה פנימית בחלק גדול מאוכלוסיית העולם, פשוט באמריקה מותר לבטא זאת בקול.

אין כבר דרך חזרה

השנאה האינסטינקטיבית ליהודים נובעת מבסיס הנשמה האנושית. עד לפני כמה אלפי שנים האנושות תפקדה באופן אינסטינקטיבי כמערכת אחת, כל אדם התייחס אל זולתו כאילו הוא גופו ונפשו, חלק אינטגרלי מנשמתו הוא. כמו בעלי חיים או תינוקות, שאין להם הבחנות של הפרדה בינם לשאר העולם. אחר כך התחיל לגדול בנו האגו, יצר הרע הטבעי, ובדומה לילד שגדל ומתחיל לעשות הפרדה בין שלי ושלך וליצור יחסי מקח וממכר בכל מערכות היחסים שלו, כך כאשר גדל האגו בחברה האנושית המתבגרת, הוא הפריד אותה בתפיסתה ויצר אוסף פרודות שעניינן ניצול הדדי שהלך והפך מפלצתי. מכאן השתלשלו כל המלחמות והמאבקים בין יחידים, קבוצות ועמים. באותה עת שהאגו התחיל לבעבע באנושות ושבר אותה לרסיסים, נולד אברם – לימים אברהם אבינו – שתפקידו ההיסטורי בתוכנית הבריאה היה להקים קבוצה שתלמד להתעלות מעל לאגו המפריד ולחזור להרגשת אחדות. אלא שהפעם מתוך בחירה מודעת, בכוח מחשבה עצמאית ורצון חופשי, ובנוסף גם מתוך רצון להעביר את שיטת החיבור לכולם – עד שכל העולם יחזור לאותה תחושת שייכות בלתי נפרדת ויחיה כאיש אחד בלב אחד. כלומר, אברהם הקים את התשתית לעם היהודי. שנאת העם היהודי שפורצת היום נובעת ישירות כתוצאה מחוסר מילוי תפקידם הרוחני כלפי העולם. במהלך הדורות, הנדודים והגלויות, שכחנו את ייעודנו ואיבדנו כל נטייה להתחבר יחד מעל האגואיזם, כפי שלימד אותנו אברהם, אב האומה. השנאה כלפי היהודים והטענה נגד חוסר החיבור ביניהם הם היינו הך, לכן אין ספק שהשנאה לא תיעלם עד שלא נתאחד. שום פעולה צדדית אחרת, אם זו הסברה או מלחמה ישירה באנטישמיות לא תועיל במאומה, זו מלחמה דמיונית של אבירים שנלחמים בטחנות רוח. אין לנו במה להילחם אלא בפירוד בינינו. אנחנו עם קשה-עורף, לכן קשה לנו להתאחד. כוחות הדחייה בינינו כלולים מכוחות הדחייה שיש בין כל העמים על פני כל כדור הארץ. אבל במידה שנשתדל להתחבר בינינו נגרום לכך שכל אומות העולם יתחילו להתחבר ביניהם. זו התבנית שהעולם צריך לקבל, והמציאות מסתובבת לכיוון חיבור האנושות. אם נלך עם הכיוון נצליח, אם לא, נספוג מכות עד שניאלץ להתחבר. כך או אחרת, את תפקידנו נצטרך לבצע בסוף.
תרומות - ארגון קבלה לעם

חברים וחברות יקרים,

רגע לפני שאתם גוללים הלאה ונהנים מהתכנים המקוריים באתר, אנחנו רוצים להזמין אתכם להיות שותפים שלנו במפעל ההפצה של עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”.

עד היום הפצנו בכל העולם כמויות חסרות תקדים של חומר ערכי וייחודי, והכול בזכותכם, אלפי מתנדבים ומתנדבות נאמנים.

אבל זה לא מספיק. מיום ליום העולם נקלע למשבר חריף יותר בכל תחומי החיים, והוא זקוק לתכנים שרק הארגון שלנו מסוגל לספק; תכנים המסבירים את חשיבות הקשר בין בני אדם ומקרבים אותם לפתרון כל המשברים.

לכן עכשיו, יותר מתמיד, אנחנו מזמינים אתכם לתרום כספית ולהשתתף בהגברת הפצת התכנים שלנו לאנושות.

כך יכול כל אחד ואחת מאיתנו להגשים את חלום המקובלים להפיץ את חכמת הקבלה ברבים ולהזרים אור ביטחון לעולם, כמו שכתב הרב המקובל יהודה אשלג, “בעל הסולם”:

"אך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה נזכה לגאולה השלמה".

בהזדמנות זו אנחנו מודים לכל החברים והחברות שתרמו ותורמים בקביעות, ומודים מראש לכל המצטרפים החדשים על תרומתכם החשובה להפצת חכמת הקבלה.

הנהלת עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”

Skip to content