www.kab.co.il

אם הם בשלום, אין טורנדו שולט עליהם

סופות טורנדו הן לא דבר חדש בארה"ב, אבל שלושים סופות הטורנדו שהיכו בחמש מדינות בדרום ארה"ב מיום שישי האחרון הן מכה קשה של ממש. כמו סצנה מסרט אפוקליפטי, ברגע אחד עיירה נחרבה, מבנים שלמים חוסלו, אלפים נותרו ללא קורת גג, ומעל מאה בני אדם נספו באסון הטבע. 

ברגעים מטלטלים כאלה הקהילה המקומית מיד מתלכדת, מתפללת ומייחלת לטוב, וזה הצעד הנכון והבריא לה. חיבור הדדי הוא החוסן האמיתי לכל עיר וקהילה, ולא רק בעיתות מצוקה. על פי חכמת הקבלה, חיבור הדדי בין בני האדם מעורר מתוכו כוח עליון וחזק יותר המתמזג עם כוח הטבע העליון; שני הכוחות החיוביים מתלכדים לכוח אחד כתוצאה מהשתוות הצורה של הכוחות. כשהחיבור הלבבי האנושי דר בכפיפה אחת עם מטרת הטבע, ששואף להיות בהרמוניה מלאה בין חלקיו, הכול הופך שפוי ומאוזן. למעשה, איתני הטבע שמכים בנו רק מדגישים בפנינו את חוסר החיבור בינינו, ואת חוסר החיבור בינינו לבין הטבע השלם. אם היינו בוחנים כל מערבולת וסופה במבט רוחני, היינו מגלים שהתעצמות או היחלשות של סופת הטורנדו תלויה בנו בלבד. בעין גשמית קשה עד בלתי אפשרי לראות קשר ישיר בין היחסים המפורדים והמפולגים בינינו לבין ההשלכות ההרסניות שלהם על הטבע. אבל אם נחקור לעומק את הטבע האינטגרלי, התוצאה המפתיעה תהיה שהטבע האגואיסטי שלנו, היחס השלילי בינינו, הוא שגורם לשיבוש במערכת האינטגרלית. התוצאה הזאת תחייב אותנו בקִרבה הדדית.
אם הם בשלום, אין טורנדו שולט עליהם

אם כולנו נתחבר, הטבע כולו יהיה לנו גורם מחבר. הבעיה היא שאין לנו רצון להתקשר ללב אחד, לאהוב את האחר יותר מאשר את עצמנו, ומטבענו אנחנו מרוכזים בעצמנו. אבל נגד זה יש חוק מסתורי בטבע שאומר "עיר הנידחת אי-אפשר להחריב". כלומר, אם חבורה של אנשים בעלי רצון אגואיסטי תקיף עושים טובה ומתחברים ביניהם מפני סכנה שעתידה לבוא, ומוותרים איש לרעהו, תומכים אחד בשני ופועלים בערבות הדדית – למרות שבתוכם הם דוחים זה את זה – עדיין הם מכופפים את חוקי הטבע לטובתם. למרות שהם פועלים כדי להיטיב לעצמם בלבד, מבלי להתחשב באחרים בכלל, עדיין אי-אפשר להכריע או להביס אותם. אפילו כוח הטבע העליון נכנע להם!

זה פלא, אבל מעט חיבור דוחה כל צרה – גם את סופת הטורנדו הגדולה בעולם. ספר הזוהר כותב על כך כי "כאשר העם כולו יש בו שלום ואין בהם בעלי מחלוקת, הקב"ה מרחם עליהם והדין אינו שולט בהם. ואף על פי שכולם עובדים עבודה זרה, אם הם בשלום, אין הדין שולט עליהם" ("זוהר לעם", פרשת מקץ, 168).

הסופה בקנטקי כבר החריבה המון בדרכה, אבל סוד החיבור תקף לסופה הבאה ולכל אסון טבע או משבר אקלים אחרים שעתידים לפקוד אותנו. לא צריך לחכות לסערה הבאה כדי להתחבר, אפשר כבר עכשיו לפתוח את הלב.

תרומות - ארגון קבלה לעם

חברים וחברות יקרים,

רגע לפני שאתם גוללים הלאה ונהנים מהתכנים המקוריים באתר, אנחנו רוצים להזמין אתכם להיות שותפים שלנו במפעל ההפצה של עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”.

עד היום הפצנו בכל העולם כמויות חסרות תקדים של חומר ערכי וייחודי, והכול בזכותכם, אלפי מתנדבים ומתנדבות נאמנים.

אבל זה לא מספיק. מיום ליום העולם נקלע למשבר חריף יותר בכל תחומי החיים, והוא זקוק לתכנים שרק הארגון שלנו מסוגל לספק; תכנים המסבירים את חשיבות הקשר בין בני אדם ומקרבים אותם לפתרון כל המשברים.

לכן עכשיו, יותר מתמיד, אנחנו מזמינים אתכם לתרום כספית ולהשתתף בהגברת הפצת התכנים שלנו לאנושות.

כך יכול כל אחד ואחת מאיתנו להגשים את חלום המקובלים להפיץ את חכמת הקבלה ברבים ולהזרים אור ביטחון לעולם, כמו שכתב הרב המקובל יהודה אשלג, “בעל הסולם”:

"אך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה נזכה לגאולה השלמה".

בהזדמנות זו אנחנו מודים לכל החברים והחברות שתרמו ותורמים בקביעות, ומודים מראש לכל המצטרפים החדשים על תרומתכם החשובה להפצת חכמת הקבלה.

הנהלת עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”

Skip to content