www.kab.co.il

הולוגרמה ענקית ומורכבת

"תארו לכם שכל מה שאתם רואים, מרגישים ושומעים בשלושה ממדים – ובתפיסת הזמן שלכם – נובעים למעשה משדה שטוח ודו-ממדי", הסביר בהודעה רשמית החוקר קוסטאס סקנדריס. "הרעיון דומה להולוגרמה פשוטה, שבה תמונה תלת-ממדית מקודדת בשטח דו-ממדי, כמו למשל ההולוגרמה שמצוירת על כרטיסי אשראי. עם זאת, במקרה הזה, היקום כולו מקודד!".

theo-eilertsen-photography-MYPkFWSVuVQ-unsplash

נשמע מורכב? הזוי? תסריט לסרט מדע בדיוני? דווקא לא. מחקר חדש מאוניברסיטת סאות’המפטון קובע, כי ייתכן שהיקום כולו הוא "הולוגרמה ענקית ומורכבת" וכי התפיסה שלנו את החיים כתלת-ממדיים היא לא יותר מאשר אשליה. מי שלומד את חכמת הקבלה, אינו מופתע מהגילוי הזה. עוד לפני מאות שנים כתבו גדולי המקובלים בספר הזוהר ובספרי קבלה עתיקים רבים, כי המציאות כולה מצטיירת בתפיסה של האדם.

ב"מבוא לספר הזוהר" (אות ל"ד) נכתב כי "חוש הראיה שלנו, שאנו רואים לפנינו עולם גדול ענקי וכל מלואו הנהדר, אין אנו רואים כל זה אלא רק בפנימיותנו עצמה. כלומר, במוח האחורי שלנו, יש שם כעין מכונה פוטוגרפית (מכונת צילום), המציירת לנו שם כל הנראה לנו, ולא כלום מחוץ לנו. שם במוחנו, יש כעין ראי מלוטש, המהפך לנו כל דבר הנראה שם, שנראה אותו מחוץ למוחנו, מול פנינו. ואף על פי שבפועל אנו רואים הכול ממול פנינו, כל בעל שכל יודע בבירור, שכל הנראה לנו, אינו אלא בפנימיות מוחנו בלבד".

במילים אחרות, אין צורך לצאת ולחקור את היקום הגדול והנפלא, לשוטט במרחבים האינסופיים של החלל ולגלות את ההולוגרמה האינסופית. מנגד, גם אין כל כך טעם להתחפר בתוך המעבדה ולהיכנס אל נבכי האטום כדי להוסיף עוד פרט חדש לידע אודות מסתרי היקום. טעות היא לחשוב כי בתוך החומר, בין אם הוא מזערי או אדיר ממדים, נגלה את הסוד ליקום שלנו ולקיום האדם.

אילו היינו מקדישים את מרב המאמצים והזמן היקר שלנו ללמוד את תפיסת המציאות של האדם, היינו מגיעים למעמד שבו היינו מנהלים את היקום כולו בעזרת התפיסה שלנו בלבד. באמצעות כוח המחשבה היינו שולטים בבריאה מקצה לקצה, מכל הכיוונים, הצירים והממדים האפשריים, בין אם הם גלויים לנו ובין אם הם נסתרים.

האשליה של יקום עצום המורכב מאינסוף פרטים, נובעת מהרצון לקבל הנאה ותענוג שטבוע בנו, טבע אגואיסטי שמכוון אותנו לכבוש כל פסגה אפשרית לתועלת עצמנו בלבד, לרוב על חשבון האחרים.

חכמי הקבלה, המדענים האותנטיים שחקרו את היקום קודם תחילת הבריאה ועד לסופה, ממליצים לנו דבר פשוט: להיכנס אל תוך המוח והלב שלנו, אל התפיסה הפסיכולוגית העמוקה שלנו, ולגלות שם עולמות. ככל שנקדיש זמן ללימוד המקורות האותנטיים של חכמת הקבלה, נגלה כי המוח והלב אלה הם כלי המחקר שלנו, ובהדרגה נהפוך למדענים החוקרים את עצמנו בעצמנו כשם שהשיגו כל גדולי המקובלים. ככל שנלמד לשנות את היחס הנצלני שלנו לזולת, מיחס אגואיסטי ליחס אלטרואיסטי, כך תשתנה בנו התפיסה. וכשתפיסת המציאות משתנה – המציאות כולה משתנה. במקום אינספור פרטים, נקלוט הולוגרמה אחת פשוטה, שבה הכול קשור בהכול.

מהו קוד הכניסה למערכת הבקרה של המציאות? השאלה הפנימית באדם: "מה הטעם בחיי?". התעמקות בשאלה זו, היא שפותחת בפנינו את הפתח אל העולם האינטגרלי השלם, ועליה נותנת חכמת הקבלה מענה.

תרומות - ארגון קבלה לעם

חברים וחברות יקרים,

רגע לפני שאתם גוללים הלאה ונהנים מהתכנים המקוריים באתר, אנחנו רוצים להזמין אתכם להיות שותפים שלנו במפעל ההפצה של עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”.

עד היום הפצנו בכל העולם כמויות חסרות תקדים של חומר ערכי וייחודי, והכול בזכותכם, אלפי מתנדבים ומתנדבות נאמנים.

אבל זה לא מספיק. מיום ליום העולם נקלע למשבר חריף יותר בכל תחומי החיים, והוא זקוק לתכנים שרק הארגון שלנו מסוגל לספק; תכנים המסבירים את חשיבות הקשר בין בני אדם ומקרבים אותם לפתרון כל המשברים.

לכן עכשיו, יותר מתמיד, אנחנו מזמינים אתכם לתרום כספית ולהשתתף בהגברת הפצת התכנים שלנו לאנושות.

כך יכול כל אחד ואחת מאיתנו להגשים את חלום המקובלים להפיץ את חכמת הקבלה ברבים ולהזרים אור ביטחון לעולם, כמו שכתב הרב המקובל יהודה אשלג, “בעל הסולם”:

"אך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה נזכה לגאולה השלמה".

בהזדמנות זו אנחנו מודים לכל החברים והחברות שתרמו ותורמים בקביעות, ומודים מראש לכל המצטרפים החדשים על תרומתכם החשובה להפצת חכמת הקבלה.

הנהלת עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”

Skip to content