www.kab.co.il

כשהריקנות תתפוס את מקום השנאה

החזרה המהירה לימי השנאה שהיו כאן טרום מלחמת חרבות ברזל מתמזגת אל המאבקים הפנימיים שמתחזקים בכל מדינה בעולם, וקצב האירועים הגובר על רקע התזזיתיות הזו של הזמן, מייצר תחושה שהחיים צפופים, סמיכים ואין רגע דל.

אבל יגיע הזמן שהתחושה הזו תתפוגג. אנשים ירגישו שאת מקומה תופסת ריקנות גדולה שמאיימת על ההישרדות האנושית הכי בסיסית שלהם, יותר מכל מאבק ומלחמה, והם לא יוכלו לחיות איתה. הם יהיו חייבים להבין מאיפה נובע הרִיק הזה ואיך נפטרים ממנו, הם ישאלו מה טיבו ומה טיב החיים בכלל, ומתוך השאלות שמתפרצות מכורח קיומי ממשי, הם יבינו את העומק של חכמת הקבלה. ככה פשוט.

בינתיים הריקנות הזאת מכוסה בשנאה של כולם לכולם בכל העולם, במיוחד לישראל, כרגיל. השנאה היא רגש ממלא הרבה יותר מכל דבר אחר, לכן היא מכסה בקלות על הריקנות, וכך אין שאלות דחופות, נעלמות התהיות, גם אצל היהודים שהולכים ומתרחקים מתורתם.

אם היינו מרגישים את כל כובד הריקנות ורצים בבהלה לחפש לה תשובות בספרי המקור שלנו, היו מתגלים לנו כל מחצבות השנאה עם מקורות הריקנות גם יחד. הריק נובע מהיעדרו של כוח עליון בחיינו, כוח מאחד ומחבר ומקרב הכול, והשנאה נגזרת מחסרונו. באין כוח מחבר של אהבה בחיים, השנאה מתפשטת בלי גבול. במיוחד שנאה לעם ישראל שמחזיק בידיו את ספרי הקבלה ולא פותח אותם.

בכל מקראות ישראל כתוב חד וברור, שאין ישועה לישראל בלי כוח עליון שימלא את כל המקומות הריקים בינינו ויכסה את השנאה באהבה. שכל מה שהוא דורש מאיתנו הוא לתת את מחצית השקל, להשתדל להתקרב זה לזה, ואת המחצית הנוספת הוא ישלים בעדינו ויפתח לכל אחד מאיתנו את העיניים להבין לאן עליו להסתובב ולְמה להתקרב.

אלא שלשקוע בספרים מביא לפעמים דווקא ליתר פירוד. כל אחד נעשה חכם ומלומד, יודע לנמק כמה חשוב להתחבר, להסביר מה לעשות ואיך צריך להתנהג, אבל השכל המפותח לא עוזר בכלום ליישב את החכמה על הלב. לא פעם להיפך.

לכן לא הספרים הם המנוע רב-העוצמה שיביא לנו את הקִדמה והגאולה, אלא הניסיון לממש, להיות בפועל יותר מחוברים זה אל זה, שכל אחד יראה לשני עד כמה ליבו פתוח לקראתו. הניסיון הזה עוזר לנו לרכוש את חכמת הלב פי כמה מכל ספר.

רק היחסים בינינו, ישרים, פשוטים, יביאו אותנו לקרבה האמיתית שמזמינה את הכוח העליון להיות נוכח בתוכה. זאת עמקות הקבלה, המובנת מתוך פעולות על הלב. מתוך ההתקרבות בינינו תיסוג השנאה גם משאר האומות. הריקנות תתגלה בהן בכל עומקה ותתמלא בהבנה ואהבת עולם.

ועכשיו יקפצו מי שיגידו, “אבל רגע, זה לא כל כך פשוט, עם ההם אי אפשר להתחבר, הם לא רוצים חיבור”, או “אין סיכוי, הגנרל הזה מפלג, והמנהיגות הזאת מסכסכת, זה לא יעבוד” ועוד ועוד. אז תדעו שהלב של כולם נמצא בידי הכוח העליון, גם לב שרים ומלכים בידי ה’, ולכן כל מה שעלינו לעשות הוא לפנות אליו ולבקש שיסובב לכולנו את הלב, ונתחבר ונתקרב.

תרומות - ארגון קבלה לעם

חברים וחברות יקרים,

רגע לפני שאתם גוללים הלאה ונהנים מהתכנים המקוריים באתר, אנחנו רוצים להזמין אתכם להיות שותפים שלנו במפעל ההפצה של עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”.

עד היום הפצנו בכל העולם כמויות חסרות תקדים של חומר ערכי וייחודי, והכול בזכותכם, אלפי מתנדבים ומתנדבות נאמנים.

אבל זה לא מספיק. מיום ליום העולם נקלע למשבר חריף יותר בכל תחומי החיים, והוא זקוק לתכנים שרק הארגון שלנו מסוגל לספק; תכנים המסבירים את חשיבות הקשר בין בני אדם ומקרבים אותם לפתרון כל המשברים.

לכן עכשיו, יותר מתמיד, אנחנו מזמינים אתכם לתרום כספית ולהשתתף בהגברת הפצת התכנים שלנו לאנושות.

כך יכול כל אחד ואחת מאיתנו להגשים את חלום המקובלים להפיץ את חכמת הקבלה ברבים ולהזרים אור ביטחון לעולם, כמו שכתב הרב המקובל יהודה אשלג, “בעל הסולם”:

"אך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה נזכה לגאולה השלמה".

בהזדמנות זו אנחנו מודים לכל החברים והחברות שתרמו ותורמים בקביעות, ומודים מראש לכל המצטרפים החדשים על תרומתכם החשובה להפצת חכמת הקבלה.

הנהלת עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”

Skip to content